Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö päiväkotilainen ilman talvikumisaappaita?

09.11.2006 |

Näyttää kaikilla muilla päiväkodin lapsilla olevan talvikumisaappaat. En ole ikinä sellaisia vielä 2 ja 4 -vuotiailla lapsillani tarvinnut. Heillä on tavalliset kumpparit, joihin mahtuu villasukat sekä goretex-nilkkurit. Eivät ole vielä ainakaan päiväkodissa sanoneet, että talvikumpparit pitäisi olla, mutta mitäs mieltä te muut olette?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja musta on hyvä, että saa hyppiä lätäkössä. henkilökunnalla on muutakin tekemistä, kun kieltää lapsia menemästä lätäkköön. Näinhän siis tehdään, jos varustus ei salli.

Lisäksi on varalla siellä aina, jos vaikka goreista hörppää aamupäivällä vettä niin että pääsee sitten iltapäivälläkin ulos. Tiedän, että tarhassa on lapsia, jotka ovat joskus olleet ip sisällä, koska kamat on olleet vielä märkinä ( esim. juuri kengät+ kosteusuojattu puku kastunut sisäpuolelta lahkeiden tms kautta eikä saa laittaa kuivauskaappiin) =(

Niin ja meidän Vikingin goret on ihan törkeen liukkaat, minkä takia mua jurppii ne näillä jääkeleillä eriyisesti tällä hetkellä....

Vierailija
2/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti en ole kuullutkaan lasten talvikumppareita olevan olemassa...

meillä on ollut villapohjalliset ja villasukat, varpaat kyllä silti viileät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää ellet osta coretexeja.

Vierailija
4/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on goret?

Hyvin pärjää goreilla.

Talvikumisaappaat ovat vuorellisia kumisaappaita ja ihan vuorettomat ovat lähes yhtä lämpimät villasukan/sukkien kanssa.

Vierailija
5/16 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mekään ostettu goreja ja talvikumppareita, mutta koska toiset on lainassa niin olen molemmat tarhaan vienyt ja huomannut jo aiemminkin mainitsemani asiat eli välillä kun lapsi on hyppinyt lätäkössä goreilla, niin tottavie on olleet sukat märkänä sieltä sisältä. Itse pidän ulkoilua niin tärkeänä, että meillä on varakengät ( siis kumpparit) ja varahaalari aina hoidossa, ettei tarvi siis nyhjätä sisällä. Vähemmälläkin siis kyllä pärjää!!

Meillä on uudet ja hyvät Vikingin goret, mutta jotenkin se vesi menee sinne sisälle, saumasta tai läpän vierestä tai jostain. Itse en tykkää siis noista talvikumppareista, kun tuntuvat raskailta ( ja tuskin oltais ostettu itse siis), mutta käytössä olen tuskastunut myös Vikingeihin, koska ovat törkeen liukkaat jäisellä/lumisella pihalla.

Summa summarum: meillä kumpparit on siis varalla aina pk:ssa.

Vierailija
6/16 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ole ollut talvikumppareita eikä goretex kenkiä. Hyvin pärjätty tavallisilla kumisaappailla. Kylmemmillä keleillä villasukka on riittänyt hyvin. Eikä leuka ole ollut auki eli pysyvät hyvin pystyssä ja harvoin päiväkodin pihalla on jäätä.

Vierailija
7/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei meilläkään talvikumisaappaita tarhassa ole tarvinnut....ihan hyvin on riittänyt tavalliset kumpparit villasukilla :)

Vierailija
8/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sinnitelty goreilla ja tavallisilla kumisaappailla. Ja minun mielestäni tuon kumisaappaiden käytön saisi minimoida meidän pojan astunnalla. Itse en juurikaan niitä lapselle laita, mutta hoitopaikka käyttää mielellään. Viime keväänä kyselivät talvikumppareiden perään, kun halusivat säästää kosteussuojattuja talvikenkiä. Annoin luvan olla säästelemättä ;) Eivät nuo kengät kuitenkaan seuraavana talvena mahdu ja turha niitä on maaliskuussa säästellä. Ja varsinkaan en halunnut ostaa uusia kenkiä ' säästääkseni' . Olen myös kuullut talvikumppareita arvosteltavan siitä, että vuoren kastuessa kuivatus on hankalaa. Ja sillooin tarvitaan varakumppareita.

Vierailija
9/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne nyt ei niin kamalan iso investointi ole (verrattuna monien merkkihaalareihin ym. täällä). Tavallinen kumppari + villasukka ei paljoa lämmitä pitempään ulkoillessa, tän varmaan jokainen tietää omasta kokemuksesta. Ja mä en ihan usko noiden gorejen tai vastaavien pitoon pahimmilla säillä, ainakaan monta kertaa kastuttuaan. Päiväkotien pihat tahtoo mennä todella hurjaan kuntoon, kun siellä myllää kymmeniä lapsia kunnon loska/vesi/mutakelillä.

Mut tämä mun henk.koht mielipide.

Vierailija
10/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on gorejen lisäksi muita pakkaskenkiä.Varmaan lämpö kengissä kärsii jos kastuvat jatkuvasti.Ainakin viime talvi eteläsuomessa oli melkoisen märkä yli joulun.

Tavallisia kumppareita en kyllä laittaisi.

Itse olen intohimoinen metsässä juoksija ja kyllä tavallinen kumisaapas tuhdillakin villasukalla alkaa loppusyksystä kylmälle tuntua.

Siis en harrasta juoksua metsässä kumisaappailla vaan sienestän ja marjastan =)

Itselläni on sellainen huopajuttu kumisaappaisiin,mutta se vastaakin sitten jo vuoritettua saapasta.

Vierailija
11/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lisäksi goretex kengät, Kuomat, tavalliset (vuorettomat) kumpparit ja nyt nämä talvikumpparit tätä talvea varten.

Luulisin, että vuorettomat kumpparit ovat liian kylmät syys/talvi ilmoilla.

Ja jos täällä mainostaa saa, niin CM:stä ostin Nokian Wintry kumpparit, hintakin tarjouksessa vain 24,90 e ;)

Kokoja löytyi reilusti, ja väreinä tummansini-punainen ja tummansini-vihreä.

Vierailija
12/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin Vikingin gore texit ovat kestäneet kahtena talvena kovaa käyttöä, jatkuvaa kastumista ja jopa vesilätäkössä seisomista eivätkä koskaan ole päästäneet vettä läpi.

Vierailija
13/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on meillä joskus sellaiset ollut varalta, mutta laitan ne lapselle vian äärimmäisessä hädässä. Mun mielestä kumisaapas ei ole mikään kunnon kenkä jolla haluaisin lapsen kulkevat päivätolkulla. EN ainakaan itse voisi kuvitella olevani koko päivän kumppareissa! Eli goretexeilla pärjää hyvin, ja ovat jalalle hyvät ja lämpimät.

Vierailija
14/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitopaikan piha viettää sen verran, ettei vesi seiso kauaa (tosin kyllä jäätyy toisinaan vaarallisesti, mutta se on toinen juttu). Naapuripäiväkodin piha taas muuttuu helposti savivelliksi. Viime keväänä jonkinlaista kumisaapaskeliä oli max. 2 viikkoa meidän hoitopaikan pihalla ja se mentiin goreilla. Ja nyt syksyllä kumisaappaita (tavallisiakaan) ei tarvittu ollenkaan.

Vierailija
15/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikeli + jäätikkö + kumpparit = leuka auki

Meillä kanssa pörrövuoriset viking goretexit ja niillä pärjätään aivan hyvin.

Vierailija
16/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidän molempia ihan hyödyllisenä. Meillä ainakin vartavasten joskus lähdetään hyppimään vesilätäköissä, sehän on hauskaa. Silloin ei tulisi mieleenkään laittaa goreja jalkaan, vaikka kuinka pitää vettä. Jo senkin vuoksi, että kumpparit on helpompi puhdistaa...goret vaatii kyllä lätäköissä hyppimisen jälkeen pesun. Ja päiväkodin pihakin on välillä sellaista kuravelliä / loskaa eli kumpparit mielestäni silloinkin paremmat. Goret muuten kyllä ehdottomat.