Aika varattuna gynelle ja yritystä takana 7kk...
Kierrot ovat epäsäännöllisiä ja pitkiä, 32-52kp. Pillerit jätin pois tämän vuoden huhtikuun lopussa ja siitä asti oltu ilman ehkäisyä.
Varasin ensi viikoksi ajan gynelle, vaikken tiedä mitä se hyödyttää? Ahdistaa tämä epäsäännöllisyys kierroissa, nytkin menossa 44kp ja negojen testaus (herkeillä testeillä) tekee vaan pahemman olon. Mietin ovuloinkohan ollenkaan... Tuntuu että yritysmahdollisuuksia on niin harvassa, ei mitenkään joka kuukausi.
Tiedän, ettei pitäisi ruikuttaa, kun meillä jo kaksi ihanaa tervettä lasta on, -03 ja -05 syntyneet. Heitä odottaessa syntyi myös kokemusta tästä odottamisesta. Kolmatta siis nyt toivoisimme ja odottavan aika on piiiitkä.
Mitä olette gyne-käynneistä hyötyneet?
Kommentit (5)
Pakko oli sulle vastata, kun olet niin samassa tilanteessa itseni kanssa! =)
Minulla myös kaksi ihanaa lasta, syntyneet 03 ja 05 , mutta silti kolmannen kaipaus on suuri.
Itse olen yrittänyt kolmosta nyt yli 14 kk ja gynekäynneistä on kyllä ollut hyötyä.
Koin alkutalvesta useamman alkuraskauden keskenmenon/kemiallisen raskauden ja niiden aiheuttajaksi paljastui suuri hormonaalinen kysta jota ei ilman ultraa olisi huomattu. Sain siihen lääkityksen joka tasasi kierrot ja kutisti kystan.
Nyt heinäkuussa oli hieman pidemmälle ehtinyt keskeytynyt keskenmeno ja sen jälkeen olen gynellä taas ravannut.
Itse sain tähän kiertoon avuksi pregnylpiikin, koska edellisessä kierrossa munarakkula ei ilmeisesti puhjennut lainkaan. Ja loppukiertoon lugesteronit vahvistamaan keltarauhashormonitasoa joka mulla on ilmeisesti alhainen. Vielä en tiedä oliko näistä apua, mutta ainakin ultrassa löytyi kypsä munasolu jonka tuo piikki sitten irrotti. En tiedä olisiko se puhjennut itse vai ei, mutta tässä vaiheessa otan kaiken avun vastaan mikä suinkin on mahdollista.
Kyllä sä saat varmasti gyneltä ainakin terolutit tasaamaan kiertoja ja joillakinhan on jo sekin riittänyt.
Toivottavasti saat avun mahdollisimman pian! Onnea matkaan!
T: piipaa
Sain Terolut kuurin, jonka avulla pitäs saada kierto kuntoon. Mulla oli kans vaikka minkälaisia kiertoja. Mulla menossa nyt eka kierto kuurin kans, et saa nyt nähdä onko mitään apua. Syön 15-24 kp 1 tapu päivässä.
Itseltäni löytyi syy pitkiin kiertoihin ja tärppäämättömyyteen ultrassa, kun lääkäri löysi monirakkulaiset munasarjat (pco). Tätä ennen oli ollut yritystä ½ vuotta. Ultran jälkeen kävinkin syömään clomifenia ja puolen vuoden päästä plussasin. Toista lastamme teimme siis vähän reilun vuoden.
Esikoinen tärppäsi luomusti ½ vuoden yrittämisen jälkeen, emme osanneet edes ajatella että mussa olisi jotain vikana, vaikka kyllähän sitä olisi hälytyskellojen pitänyt soida kun kierrot oli 35-60pv..
Mikaela ja tytöt 2/04 ja 2/06
Näinhän se on, ettei ylipitkät ja epäsäännölliset kierrot kovin raskaus-ystävällisiä ole... Eiköhän minunkin gyne-käynti tule ihan fiksuun saumaan. Meillä ovat kaksi aiempaa raskautta lähteneet käyntiin luomuna, ensimmäistä vaan odoteltiin melkein vuosi. Ajattelin ensin, että pitäähän tämän kolmannenkin kerran onnistua myös ihan luomuna, kun niin on ollut aiemminkin, mutta nyt ei siltä tunnu.
Saa nähdä, käynpä ensi viikolla ensin siellä gynellä.
Kiitos vielä!
minusta tuntuu, ettei raskauden onnistusmahdollisuuksia ole joka kuukausi, kun nämä kierrot ovat mitä ovat.
...Tuntuu että yritysmahdollisuuksia on niin harvassa, ei mitenkään joka kuukausi...