Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksen jälkeinen masennus..neuvoja..

08.11.2006 |

sairastuin masennukseen ja sain lääkityksen.

lääkäri käski lopettamaan imetyksen niin että antaisin päivisin pullosta korviketta ja öisin imettäisin jonkin aikaa ja lopettaisen yöimetykset pikkuhiljaa.

lisäksi hänen neuvuna oli että jos mahdollista niin laittaisin lapset yhdeksi yöksi hoitoon jotta saisin kunnolla nukuttua.

onko kohtalotovereita?

miten imetyksen lopetus onnistuu kun vauva(6kk) on täysimetyksellä eikä osaa juoda pullosta,

öisin syö 3-4kertaa.

kunka kauan menee ennenkuin vauva hyväksyy pullon ja lakkaa hamuilemasta rintaa?

entä jos vielä sinnittelisi pari kuukautta ja aloittaisi vasta sitten lääkityksen jospa vauva olisi jo sitten oppinut mukiin ja lopettanut yösyömiset.

entä onko joku syönyt lääkkeitä ja imettänyt samaan aikaan,miten vauva on reagoinut,onko tullut oireita vauvalle?

onko muiden vauvat olleet yökylässä näin pienenä?

miten pystyy rentoutumaan ja nukkumaan jos kokoajan miettii miten vauva pärjää?

kiitos neuvoista kaikille vastanneille.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käyttää imetyksenkin aikana. Ilmeisesti lääkärisi ei kovasti kannusta imetyksen jatkamiseen, jos on sellaista lääkettä määrännyt, joka ei sovi imettävälle. Ellei kyse ole siitä, että itse olet väsynyt imettämiseen. Viestistäsi sain kuitenkin käsityksen, että itse haluaisit vielä jatkaa imetystä.Ehkä silloin kannattaisi neuvotella tuo lääkeasia uusiksi. Sinulla on masennuksestasi huolimatta oikeus itse päättää imetyksestäsi.

Käsittääkseni imetystä ei myöskään kannata ihan kerralla lopettaa, vaan mieluummin asteittain vähentämällä. Toivon, että asia ratkeaa sinun ja vauvasi kannalta parhain päin. Eikö joku voisi tulla luoksesi ja ottaa lapsista vastuun yön ajaksi tms. jotta saisit levätä. Entä voisiko isä auttaa enemmän?

Voimia sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla