Minkä laitatte kuukautisten alkamispäiväksi?
Sen kun paperissa ehkä aavistus hailakkaa punaista eikä sidettä tarvitse. Vai sen seuraavan päivn kun paperissa jo kunnolla punaista?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
"Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä."
https://felicitas.mehilainen.fi/hedelmallisyys/hedelmallisyysterveys/ku…
Eli tuon ohjeen mukaan merkkaan.
Kiitos, eipä tullut mieleen guuglata vaan luotin taas vauvapalstaan. 🤣
Mun menkat alkaa aina kunnolla holahtaen, ei mitään hailakkaa punaa paperiin. Ja alkaa yleensä aamuyöllä, joten helppo merkitä oikea päivä.
Mitäs väliä sillä on, kunhan toimit joka kerta samalla tavalla....
Pillun kipeytymisen - tyhmiäkö kyseiset??
Minä laitan sen kun on helakka väri. Silloin on nimittäin ainoat kipuoireet mitä kuukautisista tulee. Kun vuoto runsastuu niin kaikki oireetkin katoaa.
Vierailija kirjoitti:
No sen takia kun olen käyttänyt erästä sovellusta (mahakipujen ja endon takia). Sovellukseen merkitään siis kierto ja kivut ja oireet. Nyt muutamien kuukausien jälkeen olen huomannut, että ovulaation aikaan vatsa on todella kipeä sen nelisen päivää ja tietty myös kuukautisten takia.
Lähinnä siis haluan sen oikean alkamispäivän itseni takia ja, että osaisin etukäteen arvioida koska on pahimmat kivut. Ja kärsin siis tosi kovista kivuista ja reseptilääkkeitä on liuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt jostakin syystä joutuisi hakeutumaan hedelmöittymishoitoihin, niin on tärkeää että kierto merkataan alkavaksi "oikeasta" päivästä.
"Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä."
https://felicitas.mehilainen.fi/hedelmallisyys/hedelmallisyysterveys/ku…
Eli tuon ohjeen mukaan merkkaan.