Miksi sukulaisettomille ei ole varasukulaispalvelua?
Olisi kiva pyytää orpona aikuisena joku suunnilleen vanhempieni ikäinen jouluna kylään.
Kommentit (5)
Tuo olisi ihanaa. Itse tässä nelikymppisenä juuri mietin, että koskaan en ole saanut kokea, miltä tuntuu mennä kotiin, jossa otetaan lämmöllä vastaan. Olisi ihana mennä joskus johonkin niin, että joku halaa lämpimästi ja on tunne, että välitetään. Ja nimenomaan sellainen omien vanhempien ikäinen.
Tai voisi toki tulla minunkin luokseni. Olisi vain ihanaa jotenkin saada lämpöä ihan vaan sen takia, että on olemassa.
Melkein itkettää ajatuskin.
Minä olen varasukulaisena yhdelle ihmiselle. Ap:n ehdotuksesta tulee ensimmäisenä mieleen, että se on niin järkkyä hommaa, että kuka ihme sellaiseen työhön suostuisi! Minä olen suostunut olemaan sellainen. Mutta on ihan persuksesta se homma. Vastuuntunnon voimalla jatkan, vaikka haukkuja tulee ovista ja ikkunoista. Etäisyyttä on pitänyt ottaa, ettei oma elämä kärsi liikaa.
No, ehkä varasukulaisia kaipaavissa on tervepäisempiäkin ihmisiä. Ehkä joku olisi jopa kiitollinen toisen huomiosta ja ajasta.
Onhan niitä ystäväpalvelujakin, niin samaan tapaan joulun yli.
Edesmenneellä äidilläni oli maksullinen ystävä, ja hyvä ystävä olikin, kävivät kävelyllä, kahvilla ja juttelivat. Äidille oli viikon kohokohta kun ystävä tuli käymään.
Onhan näitä ystäväpalveluita, esimerkiksi SPR:n, ja Facebookissa on erilaisia ystävänhakuryhmiä. Minkä ikäistä "varavanhempaa" etsit ja miltä paikkakunnalta?