Yösähköbuumi tulee johtamaan useisiin tulipaloihin
Kun monet säästösyistä laittaa pesukoneet yöksi pyörimään, tullaan näkemään lukuisia vaaratilanteita. Ja valitettavasti uhreilta ei ehkä vältytä. Pesukoneet ovat kodinkoneista yleisimmät tulipalon aiheuttajat ja en missään tapauksessa käyttäisi niitä silloin kun kaikki nukkuvat. Usein sekä astianpesukone että pyykinpesukone ovat tilassa, jossa ei käytetä palovaroitinta (keittö & märkätila).
Kommentit (26)
Tottakai. Vesivahinkojakin alkaa tulla, koska vuotavat poistoputket saavat kaikessa rauhassa valua koko pesuohjelman vedet lattialle.
Yleisin tulipalon sytyttäjä pesukone.
Nythän oli koko lauantai aamusta iltaan n. 1 sentin/kwh hintaista pörssisähköä. Ei tarvitse yötä odottaa.
Kyllähän ne päivälläkin syttyy. Miksi ne nyt juuri yöllä lisääntyisivät. Ei se pyykkäysajan muuttaminen keskellä yötä tarkoita jos itse nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne päivälläkin syttyy. Miksi ne nyt juuri yöllä lisääntyisivät. Ei se pyykkäysajan muuttaminen keskellä yötä tarkoita jos itse nukkuu.
Ei ne lisäänny, vaan tässä ajetaan sitä, että niitä ongelmia, jotka johtaa näihin vahinkoihin, ei huomata ajoissa, kun ollaan nukkumassa vs. hereillä aletaan ihmetellä palaneen käryä hyvissä ajoin tai miksi se pesukone jyrryttää jo neljättä tuntia, kun yleensä menee pesuohjelmaan 2h.
Samasta syystä ei saisi poistua kotoa näitä käyttäessä tai vakuutus ei korvaa, jos menee ns. ketuiksi.
En nukkuisi hetkeäkään jos pesukone olisi päällä.
Juuri näin, erityisesti pesukoneet ovat pimeysherkkiä syttymään.
Juu. Todennäköisyys siihen, että pesukone syttyy tuleen on tyyliin 1/1000000. Ei paljon jännitä. Kenellä muutenkaan on aikaa kytätä sen koneen pyörimistä, oli kellonaika mikä hyvänsä.
Mä valvon lähes kaikki yöt. Saanko siis pestä pyykkiä vain öisin, päivisin kun useinkin nukun, oli pesukone päällä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Todennäköisyys siihen, että pesukone syttyy tuleen on tyyliin 1/1000000. Ei paljon jännitä. Kenellä muutenkaan on aikaa kytätä sen koneen pyörimistä, oli kellonaika mikä hyvänsä.
Sinulla on oma matematiikka. Pesukoneista lähtee yli sata paloa vuodessa. Toki sinulle ei koskaan satu mitään.
Olipa kiva tulla tänään lämpimään mökkiin kun halvalla pörssisähköllä etänä pistin lämpiämään. Olkoon vielä aamuun lattialämpö päällä.
Vakuutus korvaa ja taloja ja perheitä saa uusia?
Meillä on hyödynnetty halvempaa yösähköä jo vuosikausia. Tietysti on palovaroittimet ja kosteusanturit.
Pesukoneita ei saa käyttää valvomattomina.
Miten niin keittiössä ei käytetä palovaroitinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oma matematiikka. Pesukoneista lähtee yli sata paloa vuodessa. Toki sinulle ei koskaan satu mitään.
Voihan sitä elää elämänsä peläten kaikkea mitä voi sattua. Kotiinkin on moni kuollut. Tai sitten elää ilman panikointeja kuten joku pesukone 😂
Sopisi minulle kun olen työtön, voisin vahtia koneita vaikka aamukuuteen saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata tulipaloa vrt. pesukoneiden määrä Suomessa. Joista osa on kytketty väärin tai rikkinäisiä. Nyt kyllä jännittää. Not.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneita ei saa käyttää valvomattomina.
Ei sitä kukaan kiellä.
No en kyllä laita.