Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku käytti tunnuslukujani

Vierailija
29.10.2022 |

Kuinka ihmeessä tämä on mahdollista? Sain kännykkääni viestin op:lta (ja oli ihan oikea op:n numero, jolta viesti tuli), että "olen maksamassa palvelussamme maksua xx. Vahvista maksut avainlukulistan järjestysnumeroa xxx vastaavalla avainluvulla." Ja vielä toinenkin viesti toisesta maksusta.

En vain oĺlut maksamassa mitään, enkä käytä avainlukulistaa, joten tämä viesti kyllä säikäytti. Joku on siis voinut päästä tunnusluvuillani verkkopankkiini. Mutta onneksi se yritys tyssää siihen, kun ei voi antaa vahvistusviestiä, koska se on tullut väärään puhelimeen, eli minulle.
Soitin sulkupalveluun, ja varmuuden vuoksi pankki sulki verkkopalveluni, siihen asti kun pääsen pankkiin selvittämään asiaa. Ainoa selitys tälle oli, että ehkä on tapahtunut näppäilyvirhe. Ettäkö molemmissa, käytt.tunnuksessa ja salasanassa? Vai puhelinnumerossa, mutta eikö se ole automaattista, ei kai siellä kukaan rupea näppäilemään numeroani lähettääkseen vahvistuspyynnön?

Tuli vähän turvaton olo. Onko kellään muulla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama elokuussa. En edes käytä mobiilia, joten oli aika epäuskottavaa, että joku ihan sattumalta olisi päässyt tekemään tililtäni maksua. Kahdesti yritti tuokin, summat oli noin 300 ja noin 600 e. OP oli sulkenut tilin samantien, koska yritys tuli ulkomailta pankin järjestelmään. Minä sain vain tekstarivahvistuspyynnön yöllä puhelimeen.

Sain uuden pankkikortin 3 vko myöhemmin, pankki ei kertonut, oliko tilillä muuta epäilyttävää toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä