Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole nähnyt kummilasta kolmeen vuoteen

Vierailija
25.10.2022 |

En oikein tiedä mikä lapsen vanhempien ja minun välille on tullut. Näin lapsen viimeksi 3 vuotta sitten. Hän täyttää nyt 5 ja tuskin edes muistaa minua. Loukkaantuikohan vanhemmat kun en muistanut antaa kaksi vuotta sitten joululahjaa. Tuntuu vaikealta muodostaa läheistä suhdetta enää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Otappa ja soita niille vanhemmille ja kysy. Oikeestikko sä luulet että me, tuntematon anonyymi porukka täällä tiedettäisiin mikä teidän väleissä mättää.

Vierailija
2/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni on ollut merkittäviä vaiheita viime vuosina mutta kummilapsen suunnalta ei koskaan kuulu mitään, paitsi silloin kun synttärinsä lähestyy.

Ei tän ihan näin kuuluisi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemian aikana hyvin harva meistä on nähnyt läheisiään yhtä tiiviisti kuin normaaliaikoina ja suurin osa meistä kyllä ymmärtää tilanteen.

Vierailija
4/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse siis pyrkinyt pitämään yhteyttä ja tapaamaan kummilasta?

Vierailija
5/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soitellut kyllä, mutta koskaan heillä ei ole ollut aikaa nähdä.

Viime vuonna lapsen synttärit oli pidetty ja minua ei kutsuttu. Lähetin kuitenkin lahjan. Näin vain somesta Kuvia, kun juhlat oli pidetty.

Siksi mietin, ovatko loukkaantuneet, kun joululahja kerran unohtui. Pahoittelin kyllä, oma elämäntilanne oli silloin huono.

-ap

Vierailija
6/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässäni on ollut merkittäviä vaiheita viime vuosina mutta kummilapsen suunnalta ei koskaan kuulu mitään, paitsi silloin kun synttärinsä lähestyy.

Ei tän ihan näin kuuluisi mennä.

Niin ei se ihan oikein tunnu menevän, jos itse yrittää pitää yhteyttä, mutta koskaan ei tule vastakaikua

Vierailija
7/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Otappa ja soita niille vanhemmille ja kysy. Oikeestikko sä luulet että me, tuntematon anonyymi porukka täällä tiedettäisiin mikä teidän väleissä mättää.

Olen soitellutkin. Soittaessa kaikki on aika hyvin, mutta nökrmiselle ei muka ole ollut aikaa

Vierailija
8/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummihommat nyt ovat kyllä muutenkin näin 2020-luvulla turha jäänne menneisyydestä. 99-prosenttisesti lahja-automaattimeininkiä vain siksi, koska "kyllähän lapsella pitää kummi olla".

Vierailija
9/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummihommat nyt ovat kyllä muutenkin näin 2020-luvulla turha jäänne menneisyydestä. 99-prosenttisesti lahja-automaattimeininkiä vain siksi, koska "kyllähän lapsella pitää kummi olla".

Asia on just päinvastoin! Edes kirkkoon kuuluvat vanhemmat eivät välttämättä halua mitään kastejuhlia ja kummeja! Miettivät paljon tarkemmin asioita kuin ennen, koska juuri ennen oli pelkkä tapa pitää ristiäiset ja pakkovalita joku kummiksi! Ennenvanhaan olisivat isovanhemmat kuolleet häpeään ja jumalanpelkoon jos lapsenlapsia ei olisi kastettu. Onneksi on nyt toiset, paljon rehellisemmät tavat.

Vierailija
10/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vasta saisin lapsia, niin en haluaisi kummeja heille. Itsekin olen useamman lapsen kummi ja tuntuu kurjalta, kun ei puolin ja toisin ehditä näkemään paitsi synttäreillä.

En loukkaannu, jos joku kummi unohtaa lapsen synttärit tai ei anna joululahjaa, ei kummin tehtävä kai lähtökohtaisesti ole kuitenkaan lahjominen. En oikeastaan odota yhtään mitään kummeilta, joten sinänsä hölmöä, että pyydettiin lainkaan kummeja, jotka mahdollisesti kokevat kummiutensa jonkinlaisena taakkana.

En edes kastaisi lapsia enää tänä päivänä. Ehkä silloin aikoinaan vähän omien vanhempien mieliksi piti kastaa tai jotain sinne päin.

Vierailija
11/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi on kasteen todistaja, ei lahja-automaatti. Paitsi, että nykyään juuri näin tuntuu olevan. Olin kummilapsen ristiäisissä, en ollut muutenkaan mielissäni roolissa, mutta kaveri halusi pakolliset kaksi kummia, että saa lapsen kastettua. Ja nyt se on juurikin sitä, että lähetän vain lahjoja, koska he muuttivat vielä todella kauas. Pappi sanoi ristiäisissä kummeille, että muistatte laittaa aina ne paketit jouluna ja synttärinä.

12/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohda koko kummius. Jos vanhempia ei tuon vertaa kiinnosta, anna olla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias ja en muista omien kummieni olleen kanssani missään tekemisissä. Äiti on kertonut, että kummitätini ei pitänyt isästäni ja välit katkesivat. Kummisetäni puolestaan eli silloin erään naisen kanssa. Hän muisti lahjoin siihen asti, kunnes hän erosi naisestaan. Tajusin, että nainen oli huolehtinut varmaankin lahjat hänen puolestaan.

En ole katkera, olen pärjännyt elämässä ilman kummejakin. Kuitenkaan omille lapsilleni en ole tehnyt kummihommasta liiallista numeroa.

Vierailija
14/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä muuta kuin ilmoittaa että erosit kirkosta etkä näin ollen ole enää kummi. Minun molempien kummilasteni äidit jotka olivat pitkäaikaisia yli 10 v ystävyyksiä vain lopettivat tylysti yhteydenpidon, ja odottavat silti että minä vien joulu/synttärilahjan. Saavat jotain tyydytystä kun pystyivät hylkäämään minut niin että minä "joudun" kuitenkin olemaan tekemisissä koska kummilapsi. 

Lopetin kuitenkin itsekin, selittelemättä. Varmaan siellä nyt ihmetellään että mikähän sinun kummitädillesi oikein on tullut kun hän ei sinua enää muista!!!

Vierailija
15/16 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä muuta kuin ilmoittaa että erosit kirkosta etkä näin ollen ole enää kummi. Minun molempien kummilasteni äidit jotka olivat pitkäaikaisia yli 10 v ystävyyksiä vain lopettivat tylysti yhteydenpidon, ja odottavat silti että minä vien joulu/synttärilahjan. Saavat jotain tyydytystä kun pystyivät hylkäämään minut niin että minä "joudun" kuitenkin olemaan tekemisissä koska kummilapsi. 

Lopetin kuitenkin itsekin, selittelemättä. Varmaan siellä nyt ihmetellään että mikähän sinun kummitädillesi oikein on tullut kun hän ei sinua enää muista!!!

Mäkin lopetin kummittelemisen, kun lapsen äiti aina valitti mitä lahjoja lapsi saa mummoilta ja muilta. Ei ollut tyytyväinen mihinkään. Ajattelin, että haukkuu minunkin lahjat muille. Olkoot ilman . En jaksa olla enää tekemisissä.

Vierailija
16/16 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt pitää kutsua lapsi kylään