Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian kannattaa kysyä lääkärin apua jos ovista ei vain kuulu?

15.05.2008 |

Meillä meni edellisen kanssa vajaa 3 vuotta ennenkuin tärppäsi, yritin tikuttaa ovista mutten koskaan plussannut. Olemme aloittaneet toisen yrittämisen, mutta minua pelottaa jo valmiiksi koko touhu jos taas kestää ikuisuuden, ja ostelenko koko tikkuja taas ihan turhaan...

Millaista apua lääkäriltä voi edes saada ja missä vaiheessa? Olen itse tuskastunut pitkästä odotuksesta jo etukäteen ja mietin pitäisikö köydä juttelemassa lääkärin/gynen kanssa. Vai eikö sitä pidetä ongelmana jos ovuloin huonosti kun yksi lapsi on jo alla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritettiin esikoista 1,5 v. Terolutit auttoivat silloin. Kuopus saikin sitten alkunsa iloisena ja toivottuna yllätyksenä :) Eli ei kannata murehtia etukäteen, naisen elimistö tuntuu olevan todella monimutkainen. Nyt ollaan yritetty kolmatta kohta vuosi, eikä tulosta tule :( Söin jo 4 kk clomeja, mutta ilman toivottua vaikutusta. Tämä kierto ajateltiin katsoa ja sitten hakeudutaan varmaan molemmat lääkäriin.

Minulle ne clomit kirjoitti gyne, jolla olen käynyt esikoista yritettäessä. Silloin yritystä oli takana 3 kiertoa ja mukisematta reseptin kirjoitti, kun tiesi jo vähän taustaa (yksityisen puolen gyne).

Rohkeasti vaan yrittämään, ehkäpä hormonitoiminnot ovat muuttuneet raskauden myötä ja raskautuminen käykin nyt "helpommin". bd

KYSYMYS SINULLE: Kun tikuttelit ovulaatiota etkä plussannut, tuliko sulle edes haamuja? Laitoinkin pinoon asiasta kysymyksen, mutta kukaan ei ole siihen vielä vastannut. Olen ahkerasti tikutellut haamuja ja melko vahvoja viiruja tullut, mutta vain yksi selvä plussa. Olen tosin usein lopettanut tikuttelut kun viiru melko vahva ja mielestäni selvät ovisoireet. En ole siis varmistanut enää seuraavana päivänä. Muutama kuukausi sitten mulla oli todella vahvoja ovisoireita ja "raskausoireita" oviksesta vuotojen alkuun rintojen turvotuksineen yms. Nyt clomien jälkeen nämäkin ovat vähentyneet/hävinneet. Ihmeissään ollaan!!!

Vierailija
2/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä saanu minkään sortin edes ehkä haaleaa viivaa, täyttä tyhjää ne aina vaan näytti. :( Silloin ajattelin vain aina että varmaan teen jotain väärin ja lopulta kyllästyin koko touhuun kun siihen paloi niin paljon rahaa. Jälkeenpäin olen vain ajatellut monesti että onkohan mulla jonkin sortin ovis-probleema...

On niitä tikkuja tuolla kaapissa taas :p mutta nyt kyllä menen ajoissa lääkäriin jos mitään ei ala kuulumaan. Ihan oman mielenrauhankin takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityskierto 10 alkamassa... epätoivo iskenyt nyt kunnolla! Tässä olisi enää 2 kiertoa jäljellä, kun vuosi vauvan yrittämisestä täyttyy! Oliskohan jo aika ottaa yhteyttä lääkäriin? Minne kannattaa ottaa yhteyttä? Ihan kunnan neuvolaan vai yksityiselle? Epäilen myös ettei mulla tapahdu ovulaatiota kunnolla...oireet kyllä on, kierto säännöllinen ja ovistesteistä saan vain haamuja ovulaation aikaan. Ne antaa varmaan clomit käyttöön heti ekaksi, vai? Alan olla jo niin "hajoamispisteessä", että myöskin oman mielenrauhan vuoksi ois kiva saada asioihin selvyyttä! Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

Vierailija
4/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa kysyä ihan neuvolasta/gyneltä/omalta lääkäriltä, minä ainakin ajattelin kokeilla ihan kunnan lääkäriä, siellähän saa kuitenkin kaikki alustavat testit ja reseptit sun muut, mutta jos on varaa maksaa yksityiselle niin en tiedä kun en ole itse käynyt mutta luulisi että ne siellä vähän nopsemmin ryhtyy toimiin ja ainakin ovat asiantuntijoita alallaan...

Vielä mietin itse sitä että voiko se ovis tulla lähinnä mihin tahansa aikaan kuusta että pitäiskö yrittää ja tikuttaa koko samperin kierto...

Vierailija
5/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus tikuttelin koko kuukauden mutta en saanut positiivista tulosta kertaakaan. Nyt parina viime kuukautena oon tosiaan saanu vahvoja haamuja oviksen aikaan ja oireiden perusteella ovulaatio on tapahtunut silloin. Olen myös merkannut kalenteriin joka päivältä nippailut, limat, menkat, haamut, ovistestit ja kaikki mahdolliset. Jälkeen päin oon laskenu millonkas se ovulaatio "oikeesti" olikaan ja kyllä mulla ainakin se 14 päivää pitää paikkaansa. Sun kannattaa kans kirjotella ylös oireita yms. niin oppii tuntemaan oman kroppansakin paremmin:) Mä nyt kuvittelen, et mun ovis tapahtuu juuri silloin, kun saan niitä haamuja. Ja kaikilla naisilla ei LH arvo nouse niin korkeelle, et se näkyis ovistestissä.

Vierailija
6/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin esikoista yritettäessä yksityisellä gynellä. Sattui olemaan henkilö joka ottaa meillä vastaan myös kunnallisella puolella. Gyne sanoi heti kättelyssä "fiksut asiakkaat valitsee yksityisen lääkärin, jotka ottavat vastaan myös kunnallisella puolella. Labrat, ultrat ym. tutkimukset pystyy tekemään kunnallisessa terveydenhuollossa nopeammin, varmemmin ja ennen kaikkea edullisemmin". Ja tämä tosiaan piti paikkaansa :) Mulla oli rv 21 asti supistelua ja kävin seuranta ultrissa aluesairaalassa samaisella gynellä. Homma toimi hyvin!

Minä kanssa olen miettinyt että pitäisi tikuttaa koko kierto. Ainakin kolmena kuukautena heti menkkojen jälkeen ollut runsaat limat. Olen ajatellut että liittyy menkkoihin, mutta mutta. Yrityksen alussa kierto oli n. 27 pv, nyt oli jo 32 pv, joten tuntuu oudolta että ovis olisi jo kp 6-8.

Lääkäri/gyne arvioi tapauskohtaisesti, mikä on oikea hoitomuoto. Kannattaa varmaan kirjailla vähän kiertoja ylös; oireita, tuntemuksia, tuloksia jne.

Vierailija
7/9 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmatta on yritetty jo vuosi. Kävin yksityisellä gynellä kun yritystä oli takana 10kk:tta. Olen oireiden perusteella luullut ovuloivani normaalisti, mutta nyt lääkärin kehotuksesta ovista tikuttaessani en ole saanut plussia. Menkat on suht säännölliset, mutta gyne totesi heti, että tikuttelet ovista nyt kolme kuukautta ja jos ovisplussaa ei tule, kokeillaan clomeja. Mitään tutkimuksia normaalin sisätutkimuksen ja ultran lisäksi minulle ei tehty.

Vierailija
8/9 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkin pääsit hoitoon "nopeemmin" kun sulla on ennestään lapsia... jokohan ne ottais mut vastaan, kun ekaa vasta yritetään? Oon kans tikuttanut ovista jo useamman kuukauden. Tiedätkö sä clomeista enempää? Olen kuullut niistä kaikenlaisia juttuja...

Vierailija
9/9 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tikutettua oviksen EKAA kertaa ikinä, ja heti pillereiden jättämisen jälkeen. No ei se ehkä maailman tummin viiva ollut muttei kyllä haaleinkaan. Varmaan varuilta tehtävä vielä huomenna testi uudelleen. Ompas jännä jännä tunne. Nyt sitten jännitellään parisen viikkoa eteenpäin...

Mut eipähän ole enää NIIIIIIIN kova stressi tästä...