Kunnon pahkina purtavaksi - nimi pojalle
Jos uusi tulokkaamme on tytto, on hannelle jo nimi valmiina. Ollut jo kohta 10 vuotta! :-))
Mutta jos tuleekin poika? Jo esikoisen nimen keksiminen tuotti vaikeuksia, niin etta kysyn nyt teilta apua!
MUTTA vaatimuksia on paljon:
- nimen pitaa olla helposti lausuttava (ja kirjoitettava), niin etta ulkomaillakin onnistuu (mieheni on italialainen ja asumme ulkomailla)
- sen pitaa olla suomalainen, tai vahintaankin suomekielinen versio " kansainvalisesta" nimesti (esim. Petteri, Mikko, Paavo, jne.)
- se ei saa kuulostaa " hassulta" italialaisittain, mutta alkaa tasta liikaa huolehtiko. Mainittakoon kuitenkin etta minun rakastamani nimi Antti ei kay kun kuulostaa liian samalta kuin " anti" , eli siis vastainen (esim. antipaattinen, jne.)
- itse pidan " merkitsevista" nimista, esim. luontoon tms. littyvia
Eli jos joku jaksaa keksia, niin KIITOS!
Kommentit (8)
... ongelma en naes ole mina, vaan mieheni! ;-)
Joel on miehen suosikki, mutta minua huolettaa se etta se sitten lausutaan aina vaarin (englantilaisittain, vrt. Joe)... Mutta jos ei siita valita, niin nimi on siina, koska minakin pidan siita. Sopii myos haluamamme toisen nimen kanssa mielestani hyvin (Joel Pietari).
Erno on hyva, ja Lari on myos ollut mielessa. Mina tykkaan kovasti myos Leosta, mutta se on miehelle liian selvasti Leonardon lyhenne.
Jotkut kuulostaa liian ulkomaalaisilta (tai ei riittavan suomalaisilta), esim. Frans, Pedro (mies hyppisi seinille jos ehdottaisin espanjalaista nimea! ;-)) Hankala se on, siis mieheni ;-)
Jos joku keksisi viela erikoisia, mutta suomekielisia nimia, just esim. luonnosta. Joskus taalla on ollut joitain tosi hyvia, mutta en nyt loyda niita...
Olen myos " maistellut" Konstaa...
Noh, onneksi on viela yli 7 kk aikaa... ! ;-))
Ässäinen, kuten Sasu ja Sampokin ja takuulla suomalainen. ;)
Myös Ukko ja ennemmin ehkä vielä Okko (voisi olla italialaiselle helpompi)?
Kuutti, Nuutti, Kuisma, Kerppu, Kerkko, Kari, Tammi, Koivu, Jalava, Salava, Korsi, Korte, Taisto, taito, tahto, Tahko, Voima, Onni, Elo (musta ihana!), Ilo :), Valo :), Jalo, Koitto, Voitto, Ahti, Aalto, Veno, Vento...
piti olla Venho. Lisää: Unto, Unho, Kauko, Kaiho, Samo, Halti, Uoti, Into, Aito, Alku, Oma, Osma, Osmo, Oula, Niila, Routa, Kouta, Kuura, Rae...
Sisu on tosi hyva, ehka viela " jannempi" kuin Sasu. Ja tosisuomalainen!
Valo on hyva (yksi miehen lemmikeista tytolle olisi Sade (siis auringon, ei se vesisade, en vaan saa talla koneella noita pilkkuja...) kun sen merkitys on niin hyva).
Kuutti ja Nuutti on myos kivat, samoin Kuisma. Ja kakki lausuttavia!
Okko on aivan ihana, se on nyt mun suosikki, enpas ollut tullut ajatelleeksi, mutta miehella on vilkas mielikuvitus ja sanoo ihan varmaan " ai siis niinkuin OK" ? Blaaah sille!! Pitaisko hankkia helpompi mies? ;-))
Kari on yksi miehen nimikalenterista hyvaksymista, mutta itselle se on jotenkin niin 40-50-vuotiaan nimi...
Kiitti hirveesti avusta ja vaivannaosta! Kerron sitten mita feedbackia sain miehelta!
tai sitten:
Terho
Touko
Sulo
Tarmo
Toivo
Pyry
Kauri
Atso
Aapo
Ante
Otava
Oras
Jaro
Karri
Tai Karo? Vai onko liian vitsikäs Italiassa (eikös caro = rakas?)?
Joel
Sasu
Tatu
Frans
Petro/Pedro
Jyry
Renne
Renny
Jerry
Hugo
Herman(ni)
Hannes