Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20725)

Vierailija
1661/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos N63 oli kirppiksellä niin mäkin voisin mennä. Mun mittarini näyttää -18 astetta, mutta aurinko paistaa kohti. Mulle ei kerro mitään teidän kirjat, mutta enpä olekaan mikään lukutoukka  📚🐛

M30

Moi M30, en käynyt tänään kirppiksellä (-27C), joskus aiemmin ostin tuon kirjan.

Suosittelenpa sulle yhtä kirjaa, on leffakin, molemmat koettu.

Poikani Kevin, vai ootkohan nähny jo?

N63

Ps olipas hauska kuva, lukutoukka

Vierailija
1662/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasen puremana vietän etäpäivää vielä huomennakin. Viime viikolle riitti yksi lähipäivä, onneksi.

Sairastellut koko loppuvuoden 2023. Osasta saikulla ja osa vain potemista työkykyisenä.

Eilen pitkästä pitkästä aikaa oli normaalin oloinen päivä ja sain joulun myötä pakettiin myös kodinhoitoa.

Tänään -26C edelleen, kotivaraa löytyy enkä varmasti lähde ulos. Katsoisinko leffan, lukisinko kirjan vai mitäkö sitä tässä? Parasta on ettei ole kiire tai jokin muu paniikki suorittaa jotain. Sinkkutalous, aikuiset lapset.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt tai lukenut tuota Poikani Keviniä. Mulla vaan ei pysy motivaatio lukemiseen. Nämä on näitä isäni geenejä.

Mun äidillä on Stephen Kingin kirjoja, jotka voisivat kiinnostaa, mutta edelleenkin mun ongelma on motivaatio lukemiseen. Mun joskus piti lukea Sinne ja takaisin J.R.R. Tolkienin kirja, mutta en saanut sitäkään luettua. Mun äiti on lukutoukka.

M30

Vierailija
1664/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu oli raskas. Pääsin kotiin ja heti itkeä tirautin, että ihanko oikeasti käytin vapaa-aikani siihen, että olin sukuloimassa ja se vain söi omaa jaksamista ja voimavaroja.

Äitini syyllisti minua huonoista väleistä sisarukseni kanssa, mikä tuntuu todella kurjalta. Sisarukseni on rankasti kiusannut minua teini-iästä asti ja harrastanut henkistä väkivaltaa vuosia. Koetan pysyä poissa hänen tieltään, mutta hän pyrkii aina jotenkin piikittelemään muka-ovelilla kommenteillaan. Kommentoi ja pilkkaa vähän väliä. Jos sanon jotain takaisin, niin minä olen se ikävä, kun en kuulemma vain voi antaa asioiden olla ja olla välittämättä. Olen aina liian herkkä ja minun vain pitäisi osata sulkea korvani siltä, että toinen saa vapaasti olla ihmishirviö kenenkään puuttumatta. Kerroin äidille, että koen olevani ihan yksin sisarustani vastaan siellä käydessä. Äitini vastaus oli vain, että minkäs sille tilanteelle mahtaa, kun sisaruksesi on aiku

Lainaus: Haaveilen vuosi vuodelta enemmän siitä, että jättäydyn sukuloinnista pois. Tai että korkeintaan piipahdan kylässä.

Tee tämä jouluna 2024. Siellä on todella monta päivää vapaata, älä anna heidän pilata joulua.

Tiedän mistä puhut, meillä samoja juttuja. Äitini on siis elossa vielä enkä ole vuosikausiin käynyt (lue: pilannut) jouluani siellä.

Aina sai kuulla kuinka sä nyt otat asiat noin ja relaa nyt vähän sen piposi kanssa. Ja sen kerran kun napautin takaisin niin ensinnäkin itselle tuli pzka fiilis puhua rumasti toiselle ja toisekseen äiti lähti puolustamaan sisarusta ja käskee mun esikoisena vaan ymmärtämään. Ja kamoon, oltiin silloinki jo noin kolmikymppisiä.

Että juu kiitos ei. Onneksi tuli lapsia ja sanoin että lahjojen roudaus on niin hankalaa, met jäädään kotiin. Ja niin se on ollut siitä lähtien vaikka tosiaan ovat muuttaneet jo pois.

Tosin en ole yhteyksissä muutenkaan äitiini, ei se ollut kiva edes kahdenkesken. Omat lapset kun syntyi niin viimein tajusin kuvion eikä mieleeni tulisi kohdella omia lapsia niin. Toisaalta myös hänen vaikutus on jäänyt siirtymättä ja näin jälkikäteen ajatellen sehän olikin viisasta.

Parasta Uutta vuotta! Pidä huoli itsestäsi, olet arvokas ja tärkeä.

N50

Vierailija
1665/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt tai lukenut tuota Poikani Keviniä. Mulla vaan ei pysy motivaatio lukemiseen. Nämä on näitä isäni geenejä.

Mun äidillä on Stephen Kingin kirjoja, jotka voisivat kiinnostaa, mutta edelleenkin mun ongelma on motivaatio lukemiseen. Mun joskus piti lukea Sinne ja takaisin J.R.R. Tolkienin kirja, mutta en saanut sitäkään luettua. Mun äiti on lukutoukka.

M30

No mutta. Kingit on ihan mahtavia, luin joskus kaikki sitä mukaa kun käsiini sain. Tuli kai kiintiö täyteen kauhua. Enää en lue. Toinen suosikkini oli Sidney Sheldonin kirjat. Meidän perheessä minä oon lukutoukka, muuten myös siskoni ovat. Puolisolta jäi Päätalot kesken...

Niin erilaisia ollaan me ihmiset

Oot varmaan nähny leffoja, jotka tehty Kingin kirjoista? Uinu, uinu lemmikkini, Piina... hui!

N63

Toi joulunvietto on metka juttu. Uusi Mummola-leffa varmaan koskettaa kaikkia 'perhejouluja' viettäviä. Onneksi aikuisena saa viettää (miltei) omanlaisia jouluja, kyllä silti on tunteet pinnassa... osin hyvälläkin lailla

Vierailija
1666/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kuuluu, vietän laiskaa sunnuntaita muijan ja tyttären kans.

Oon yllättyny kuinka uskollisia noi uudet muumit on toven alkuperäistarinoiden kans ja siitä kuinka bluey on hauska.

MIkä on muija?

Vierailija
1667/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis alkaa joulukuusta riisumaan. Ei millään raaskisi. Niin haikeaa!

Vierailija
1668/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuuluu hyvää kun kireät pakkaset ohi. Oli eteisessä -10 pakkasta, sisällä +13 >> toppahousut, toppatakki, pipo ja kynsikkäät sisällä. Ei paljon naurattanut. Nyt hyvä. 

Vierailija
1669/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt monia Stephen Kingin filmatisointeja, mutta Piinaa en ole nähnyt kokonaan. Äitinikin on sanonut, että ne kirjat ovat vielä paljon pelottavampia.

Kävin kaupoilla jo ja nyt mä oon niin huumaantunut ihastuttavasta asioinnista. Ei enää huvittanut mennä kirppikselle, kun on tämä huumaava tunne. Ehkä joskus pyydän ulos...

Nyt oon syömässä special operaa 🍕

M30

Vierailija
1670/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmää on, itseä huolettaa koiran tassut näillä pakkasilla. Ei olla kyllä pitkiä lenkkejä tehty.

Olen nautiskellut Netflixistä, erityisesti uudesta Anna-sarjasta. Olen ajatellut lainata kirjastosta Anna-kirjoja pitkästä aikaa sarjan innoittamana. Pidän Montgomeryn tuotannosta, Runotyttö on ollut lempikirjasarjojani.

Tänään tarkoitus olisi siivoilla kotona ja käydä salilla. Illalla hemmottelen itseäni jalkakylvyllä ja kasvohoidolla, ehkä katson elokuvan studio Ghibliltä.

Kivaa pakkaspäivää muillekin!

N30

Oi ettäs, nuo Anna-kirjat on ihania, muistan jo lapsena lukeneeni. En meinannut sarjaa uskaltaa katsoa, kun arvelin ettei voi onnistua, mutta kyllä! Loistava sarja. 

Löysin kirpparilta yhden kirjoista, vanhanaikaisella, kuluneella kannella. On rakas, luin heti.

Pakkasterkut (-27C)

N63

Haa, itsekin nautin kirppareilla etsiä kauniilla vanhoilla kansilla lempikirjojani! Omasta hyllystä löytyy juuri tuo Runotyttö-sarja vanhoilla kansilla. Kaikki erikseen löydettyjä, nauratti kyllä kun viimeistä osaa olin etsinyt vuosia ja sitten lopulta löytyi huippukuntoisena lapsuudenkylän pikkukirppikseltä 2€ hintaan.

Talvi herättelee ainakin itsessäni luku- ja ristikkotoukkaa. Tuntuu kivalta käpertyä pohtimaan asioita. Rakastan murhadekkareita, Hercule Poirotit ovat ikisuosikkejani, mutta olen nykyään nauttinut myös Max Seeckin kirjoista.

Tänään tuli siivoiltua, koira toki seurasi touhottamistani tiiviisti kintereillä koko ajan.

N30

Vierailija
1671/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa yksinäisyyttä mitä monta vuotta jo ollut. Ei ole ketään enää kenelle edes enää.soittaakkaan

N.60 v, joudan jo kuolemaan pois, kukaan ei edes huomaisi sitä

Vierailija
1672/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Haaveilen vuosi vuodelta enemmän siitä, että jättäydyn sukuloinnista pois. Tai että korkeintaan piipahdan kylässä.

Tee tämä jouluna 2024. Siellä on todella monta päivää vapaata, älä anna heidän pilata joulua.

Tiedän mistä puhut, meillä samoja juttuja. Äitini on siis elossa vielä enkä ole vuosikausiin käynyt (lue: pilannut) jouluani siellä.

Aina sai kuulla kuinka sä nyt otat asiat noin ja relaa nyt vähän sen piposi kanssa. Ja sen kerran kun napautin takaisin niin ensinnäkin itselle tuli pzka fiilis puhua rumasti toiselle ja toisekseen äiti lähti puolustamaan sisarusta ja käskee mun esikoisena vaan ymmärtämään. Ja kamoon, oltiin silloinki jo noin kolmikymppisiä.

Että juu kiitos ei. Onneksi tuli lapsia ja sanoin että lahjojen roudaus on niin hankalaa, met jäädään kotiin. Ja niin se on ollut siitä lähtien vaikka tosiaan ovat muuttaneet jo pois.

Tosin en ole yhteyksissä muutenkaan äitiini, ei se ollut kiva edes kahdenkesken. Omat lapset kun syntyi niin viimein tajusin kuvion eikä mieleeni tulisi kohdella omia lapsia niin. Toisaalta myös hänen vaikutus on jäänyt siirtymättä ja näin jälkikäteen ajatellen sehän olikin viisasta.

Parasta Uutta vuotta! Pidä huoli itsestäsi, olet arvokas ja tärkeä.

N50

- -

Kiitos tästä. On aina vähemmän yksinäinen olo, kun kuulee muidenkin kokemuksia siitä, miten tosiaan omaa perhettä tai sukua ei voi valita. Harjoittelen kovasti sitä omien rajojen vetämistä, mutta vuonna 2023 se oli selkeästi vaikeampaa, kun tarvitsin apua enemmän elämässäni ja en tietenkään halua olla kiittämätön tai tyly. Olen ylpeä hyvistä käytöstavoistani, mutta kieltämättä joskus se aiheuttaa dilemman siinä, että milloin on työnnettävä se ajatus takaistuimelle ja lyötävä jalka maahan, että tässä menee raja. En haluaisi koskaan polttaa siltoja tai tuottaa muille pahaa mieltä, minkä takia itsekkyys on joskus vaikeaa - etenkin jos sen mukana tulee konflikteja.

Mutta tästä koetetaan taas oppia, ja tulevaisuudessa toivottavasti paremmin. Avasin keskustelua tänä jouluna kyllä siitä, että en ole vielä päättänyt mitä teen ensi jouluna, että voihan olla että vietän sen pk-seudulla ystävieni kanssa. Koska kyllähän minäkin omat jouluperinteeni jossain kohtaa tahdon rakentaa, vaikka esimerkiksi lapsia en elämääni halua hankkia.

N30

Vierailija
1673/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kuusitouhu tehty. On siinä jälkien siivoamisessa aika homma. Koti on apea, koitan kyntteliköillä pitää tunnelmaa yllä.

Vierailija
1674/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun vasta Nuutin päivänä..😉

Vierailija
1675/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-23.2 astetta on nyt ja tuulta siihen päälle. Oli tosi kylmä fillaroida porukoille. Täällä on joulutorttuja tarjolla. Varmaan katson kohta Peikko keskuspuistossa -elokuvan. En ole vieläkään tokeentunut siitä, kun sain ylimukavaa asiointia todella kauniilta ja pitkältä suunilleen ikäiseltäni naiselta.

Kun kerran N60 kärsii yksinäisyydestä niin hae netistä apua. Sitä kautta varmasti voisit löytää jonkinlaista seuraa. Toinen on myös se, että käy kiertelemässä jossain. Itse taidan kiertää liikkeissä, jotta saan jonkinlaista kontaktia ihmisiin. Mun vanhemmatkin ovat sanoneet mulle, että ei kukaan tuu hakemaan kotoa ketään, eikä myös työtkään. Jotain oon saanut elämääni aktiivisuudella, kuin että jäisin kotiin vaan. 

M30

Odd
1676/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joulu on perhejuhla, niin olen elämäni parhaat joulut viettänyt kavereideni vanhempien  vanhalla maatilalla,

Olin semmoinen lähes ottoppoika sinne, ne oli tunnelmallisia jouluja ne.

Oma suheeni sisaruksiini ja vanhempiini on aika huono, ja nyt 6 vuotta eron jälkeen vietin ensimmäisen kerran oikeastaan joulua, kävin siskoni ja äitini luona kinkulla.  ja omalla tavallaan ihan mukavaa.

ajatus tästä on se että äitini 73v ei välttämättä enään kauan ole tässä mailmassa, eikä sitä koskaan tiedä omasta kohtalostakaan.

Eli tahdoin sanoa että jos on kavereita jotka viettävät joulunsa vaikka yksi, voisi heistäkin mukavaa viettää joulunsa kahdestaa.

sukulaisia ei voi valita mutta mikään laki ei pakota pitämään heistä, eikä yhteyttä tarvitse pitää jos suhde on heikko,

isälleni en ole puhunut vuosiin, samoin  kuin toista isosiskoani en ole tavannut  n: 10 vuoteen. vaikka ei hänkään kaukana asu.

Leuka rintaan ja kohti uusia selkkauksia.

Vierailija
1677/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmää on, itseä huolettaa koiran tassut näillä pakkasilla. Ei olla kyllä pitkiä lenkkejä tehty.

Olen nautiskellut Netflixistä, erityisesti uudesta Anna-sarjasta. Olen ajatellut lainata kirjastosta Anna-kirjoja pitkästä aikaa sarjan innoittamana. Pidän Montgomeryn tuotannosta, Runotyttö on ollut lempikirjasarjojani.

Tänään tarkoitus olisi siivoilla kotona ja käydä salilla. Illalla hemmottelen itseäni jalkakylvyllä ja kasvohoidolla, ehkä katson elokuvan studio Ghibliltä.

Kivaa pakkaspäivää muillekin!

N30

Oi ettäs, nuo Anna-kirjat on ihania, muistan jo lapsena lukeneeni. En meinannut sarjaa uskaltaa katsoa, kun arvelin ettei voi onnistua, mutta kyllä! Loistava sarja. 

Löysin kirpparilta yhden kirjoista, vanhanaikaisella, kuluneella kannella. On rakas, luin heti.

Pakk

Ootpa ihana 'ristikkotoukka'. Mä en voi tajuta, miks puoliso ei hokaa ostaa mulle ristikkolehtiä lahjaks... vihjailen kyllä😉

katoin just, ni se mun Aarre on Annan nuoruusvuodet, kansi on oikeasti kulunut, laiha tyttö kuvassa. Noi uudet kannet on sanonko mä mistä???!!!

Kai sä myös kudot ja virkkaat, nypläät? Vinoillen kysyn, kun ei nuo sun harrastukset ihan tavallisia liene sun ikäsellä...

N63

Vierailija
1678/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapset kylässä koko viikonlopun ja lähtivät iltapäivällä pois. Ihanat eläväiset lapset, ilon tuojat. Sukulaistytön ristiäiset olivat sen jälkeen tänään, kauniit ja tunnelmalliset. Herkisti. 

Pakkanen alkanut lauhtua (36 -->14), aletaan olla ihan normaalilukemissa pikkuhiljaa. 

Huomenna sitten taas työn touhussa...

50+ Mummeli 

Vierailija
1679/20725 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kiva olla ulkona pitkään, kun oli lauhempaa. Näin hevosia ja niitä kiva rapsuttaa. Muuten olen ollut aika väsynyt nyt. Pitäisi eräitä opintoja jatkaa. Samalla se maalaushomma on kesken edelleen. Kämppä on huonossa kunnossa ja lattiasta kattoon. Mietin miten edelliset asukkaat ovat sen lähes tuhonneet. Näin pitäisi olla nyt kuin joku tietäjä näissä maalihommissa. Alan väsyä miettimään mikä minnekin sopii ja teloin kätteni samalla. Rahaa ei olisi näin paljon käyttää. Ehkäpä kaikki järjestyy. On vaan pakko jaksaa nyt. 

Vierailija
1680/20725 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään töiden jälkeen menin suoraan kotiin ja aloin katsoo Papillon -elokuvaa Yle areenasta. Se oli painajaismainen elokuva, kun perustuu tositapahtumiin. Sitten kävin syömässä Mäkkärissä Double American Cheese aterian. Menin sen jälkeen elokuviin katsomaan Night swim -leffaa. 

Kivaa katsottavaa Night swim oli. Osasi se olla karmiva hetkittäin, mutta vaikutti vähän kierrätyselokuvalta. Vähän tylsä juonikuvio. Vesi on aika upea elementti elokuvissa. Mä niin pidin vedenalaisista hetkistä 🤿

Leffasta tuli ikävä mökille uimaan. Muistan vielä viime kesältä sen, kun olin kipeenä niin veden äärellä olo helpottui. Tässä leffassa oli vähän samanlaista elementtiä.

Ai niin joo, mä sain tänään lahjakortin Lidliin postitse. 

Tästä sitä taas yritän parantaa elokuva kokemuksia elokuvateattereissa. Paha sitä on parantaa, kun viime vuonna kävin leffassa 66 kertaa.

James Wanin tuotantoa tämä vesi leffa.

M30