Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20725)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kuuluu. Maksoimme vaimon kanssa kulutusluoton pois. Vaimon perintöä on edelleen säästössä. Lapset olivat käymässä joulun aikaan. Tänään lähti viimeinen ja nyt ollaan vaimon kanssa kahdestaan. Taloyhtiössä on tehty remonttia kotimaista tuotetta ja työvoimaa käyttäen. Lisää on tulossa. Minua kysyttiin yllättäin yhteen luottamustehtävään. Olen kiitollinen elämästä ja nyt vaimon kanssa yhdessä nautitaan eläkepäivistä.
Olen myönteisessä mielessä vähän kateellinen teidän leppoisista eläkepäivistä. Saan itse kohta eläkettä, mutta niin vähän, että on pakko jatkaa työntekoa. Nuorempana en saanut elämääni kaikilta osin oikein kuntoon, eikä eläkettä ehtinyt paljoa kertyä, kun ei ollut jatkuvasti pysyviä työsuhteita.
Hyvää kuuluu.
En kaipaa ketään uusia enkä menneitä elämääni.
Kaikki on ok.
Tällä viikolla tuli taas sähkölasku. Kiukuttaa sähkön hinta niin, että ei kestä. Miten on mahdollista, että sähköyhtiöt voivat veloittaa aivan törkeitä hintoja, meillä ei ole käytössä sähköpörssin hinnoittelua, vaan onneksi kiinteä hinta.
Missä oppisio=demarit, vihreät?? Nyt on syytä ottaa kantaa, kun tavan kansalaisten palkka menee sähköön.
Muuten ollut kivaa perheen kanssa. Ulkona on niin kaunista. Syötiin pitsat ja nautiskellaan sohvalla lauantaista koko perhe ja kuunnellaan musiikkia.
Tänään tulee yle teemalta tosi jännittävää elokuvaa nimeltä Cape fear. Vaikuttaisi, että se on se alkuperäinen eikä Sorcecen versio. Enpä ole ikinä nähnyt tätä elokuvaa.
Sen aion tänään katsoa, kunhan vain ensiksi pääsen kotiini. Tässä tulee toinen kävelylenkki kohta sinne kotia päin, kun fillari ei oikein hyvin kulje näin kylmillä säillä. Oikein kiva onkin lenkkeillä 29 asteen pakkasissa 🥶 Pakkanen vain kiristynyt iltaa kohden.
M30
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee yle teemalta tosi jännittävää elokuvaa nimeltä Cape fear. Vaikuttaisi, että se on se alkuperäinen eikä Sorcecen versio. Enpä ole ikinä nähnyt tätä elokuvaa.
Sen aion tänään katsoa, kunhan vain ensiksi pääsen kotiini. Tässä tulee toinen kävelylenkki kohta sinne kotia päin, kun fillari ei oikein hyvin kulje näin kylmillä säillä. Oikein kiva onkin lenkkeillä 29 asteen pakkasissa 🥶 Pakkanen vain kiristynyt iltaa kohden.
M30
Vuodelta 1962
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Vuodelta 1962
Joo. Alkaa ihan just. Loistavasti ajoitin kotiin kävellen, kun nyt puolin alkaa :)
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Vuodelta 1962
Joo. Alkaa ihan just. Loistavasti ajoitin kotiin kävellen, kun nyt puolin alkaa :)
M30
Olen nähnyt molemmat versiot ja on kyllä hyvä elokuva.
N59
Kirjoitinpa myös väärin ohjaajan sukunimen. Tarkoitin Scorsese Martinia :D
M30
Joulu siivottu pois ja koitettu jaksaa pakkasia. Mutta kiva suunnistaa ajatukset jo tulevaan kevääseen.
Ihmissuhdekiemuroita ihmettelen. Oispa kiva osata sanoa ei ajoissa, eikä vasta vuosien kuluttua...
Pakkanen eteläsuomessa kiristyi viellä päälle -30`C lukemiin, joten ainakin hiihtäminen jää tältäpäivältä pois, toisaalta torkkupeitto ja Kupillinen kuumaa, sisällä hyggeillen= ihan jees.
Elämän tilanne pikapuoliin (4-5kk) muuttumassa ja aika ruveta suunnittelemaan loppuelämää, kun oikeasti ei ole suunnitelmia pidemmälle kuin siihen että vapautuu viimin pankin otteesta.
Irtiottona suunnittelen ensimmäistä tatuointia, pihinä ihmisenä en sellaista ole koskaan raaskinut ottaa. Ja samaan aikaan myös jotain muutakin elämälleen voisi tehdä. Vaikka kyllähän yhteiskuntaan pelkkiä veronmaksajiakin tarvitaan.
M43
Juon aamukahvia samalla kun katson pakkasmittaria ja mietin onkohan uusi jääkausi alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Pakkanen eteläsuomessa kiristyi viellä päälle -30`C lukemiin, joten ainakin hiihtäminen jää tältäpäivältä pois, toisaalta torkkupeitto ja Kupillinen kuumaa, sisällä hyggeillen= ihan jees.
Elämän tilanne pikapuoliin (4-5kk) muuttumassa ja aika ruveta suunnittelemaan loppuelämää, kun oikeasti ei ole suunnitelmia pidemmälle kuin siihen että vapautuu viimin pankin otteesta.
Irtiottona suunnittelen ensimmäistä tatuointia, pihinä ihmisenä en sellaista ole koskaan raaskinut ottaa. Ja samaan aikaan myös jotain muutakin elämälleen voisi tehdä. Vaikka kyllähän yhteiskuntaan pelkkiä veronmaksajiakin tarvitaan.M43
Onneksi olkoon! Se on hieno tunne kun on kaikki velat maksettu. Oikeudenkäynnit exän, lasteni äidin kanssa saivat aikaan velkaantumisen ja hälläväliä- mielialan. No, selviydyin kuitenkin. Oli paljon ja mukavia töitä. Nyt on ollut jo vuosia hyvä olotila, ei pikku harmit haittaa. Kaikkea on. Aika menee mukavasti vaikka töitä ei aina olekaan. Keväällä voi jopa valita työpaikan kesäksi. Ajattelin kylläkin pitää kesän vapaalla, pitkästä aikaa. Tehdä lyhyehkön, viikon- parin reissun Baltiaan. Sitä odotellellessa.
Laitoin paistin uuniin ja lähden ulkoilemaan, pakkanen alkanut rauhoittua. Iltapäivällä sitten tulee ystävän perhe syömään.
Vierailija kirjoitti:
Joulu oli raskas. Pääsin kotiin ja heti itkeä tirautin, että ihanko oikeasti käytin vapaa-aikani siihen, että olin sukuloimassa ja se vain söi omaa jaksamista ja voimavaroja.
Äitini syyllisti minua huonoista väleistä sisarukseni kanssa, mikä tuntuu todella kurjalta. Sisarukseni on rankasti kiusannut minua teini-iästä asti ja harrastanut henkistä väkivaltaa vuosia. Koetan pysyä poissa hänen tieltään, mutta hän pyrkii aina jotenkin piikittelemään muka-ovelilla kommenteillaan. Kommentoi ja pilkkaa vähän väliä. Jos sanon jotain takaisin, niin minä olen se ikävä, kun en kuulemma vain voi antaa asioiden olla ja olla välittämättä. Olen aina liian herkkä ja minun vain pitäisi osata sulkea korvani siltä, että toinen saa vapaasti olla ihmishirviö kenenkään puuttumatta. Kerroin äidille, että koen olevani ihan yksin sisarustani vastaan siellä käydessä. Äitini vastaus oli vain, että minkäs sille tilanteelle mahtaa, kun sisaruksesi on aiku
Meillä on onneksi pieni mutta tiivis suku. Ollaan kaikki hyvissä väleissä. On kylläkin kaksi lähisukulaisen vaimoa jotka ovat ylimielisiä ja mielestään aina oikeassa. Kommentoivat ihmisten elämää ja jopa ulkonäköä ym. mutta menepäs kuittaamaan jotain heidän ylipainostaan tai sotkuisista kodeistaan....pahinta on minun ulkomaalainen vaimo... kyllä tulee kommenttia. Kaikki muut ja lapsetkin tykkäävät puolisostani. Itse olen opetellut kuittaamaan piikittelyt heidän omilla lauseillaan. Teet oikein kun otat etäisyyttä sisaruksiisi ja vieraile äidin luona silloin kun siellä ei ole muita. Koita vaan elää omaa elämääsi niinkuin haluat. Rakasta itseäsi, tai opettele rakastamaan itseäsi ja ole itsekäs. Herkkien ihmisten heikkous on juuri tuo haavoittuvuus. Olen itsekin herkkä mutta opetellut olemaan välittämättä pahoista puheista ja jätän ne omaan arvoonsa tai vastaan samalla mitalla. Onnellisempaa tätä vuotta kaikille !
Kylmää on, itseä huolettaa koiran tassut näillä pakkasilla. Ei olla kyllä pitkiä lenkkejä tehty.
Olen nautiskellut Netflixistä, erityisesti uudesta Anna-sarjasta. Olen ajatellut lainata kirjastosta Anna-kirjoja pitkästä aikaa sarjan innoittamana. Pidän Montgomeryn tuotannosta, Runotyttö on ollut lempikirjasarjojani.
Tänään tarkoitus olisi siivoilla kotona ja käydä salilla. Illalla hemmottelen itseäni jalkakylvyllä ja kasvohoidolla, ehkä katson elokuvan studio Ghibliltä.
Kivaa pakkaspäivää muillekin!
N30
Vierailija kirjoitti:
Kylmää on, itseä huolettaa koiran tassut näillä pakkasilla. Ei olla kyllä pitkiä lenkkejä tehty.
Olen nautiskellut Netflixistä, erityisesti uudesta Anna-sarjasta. Olen ajatellut lainata kirjastosta Anna-kirjoja pitkästä aikaa sarjan innoittamana. Pidän Montgomeryn tuotannosta, Runotyttö on ollut lempikirjasarjojani.
Tänään tarkoitus olisi siivoilla kotona ja käydä salilla. Illalla hemmottelen itseäni jalkakylvyllä ja kasvohoidolla, ehkä katson elokuvan studio Ghibliltä.
Kivaa pakkaspäivää muillekin!
N30
Oi ettäs, nuo Anna-kirjat on ihania, muistan jo lapsena lukeneeni. En meinannut sarjaa uskaltaa katsoa, kun arvelin ettei voi onnistua, mutta kyllä! Loistava sarja.
Löysin kirpparilta yhden kirjoista, vanhanaikaisella, kuluneella kannella. On rakas, luin heti.
Pakkasterkut (-27C)
N63
Mä oon tässä aamusella päivitellyt tietokonetta, imuroinut ja kohta pitäisi laittaa vaatteet kuivumaan pesusta.
Oli mielestäni hyvä elokuva eilen mainitsemani Cape fear, mutta loppu olisi voinut olla muuta kuin toimintaa. Mä pidin kovasti leffan jännitysnäytelmästä ja hysteerisestä tunnelmasta.
Meenkin yänään fillarilla keskustaan. Mahdollisesti meen pizzaa syömään ja ostoksille kauppaan.
Yksin ei ole kiva viettää sikaa koko päivää, joten taidanpa mennä porukoillenikin. Rentoa päivää viettelen.
M30
Jos N63 oli kirppiksellä niin mäkin voisin mennä. Mun mittarini näyttää -18 astetta, mutta aurinko paistaa kohti. Mulle ei kerro mitään teidän kirjat, mutta enpä olekaan mikään lukutoukka 📚🐛
M30
Tammikuun alku on minulle aina vähän masentavaa aikaa. Surettaa joulun loppuminen. Olen syksyihmisiä, joten kevään tulo ei ole samalla lailla mieluista kuin muille. Kesästä kyllä tykkään! Mutta kyllä se tästä! Luonto on ainakin kaunis. Kävelylenkit piristävät aina.