Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20725)

Vierailija
1621/20725 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelee, pakkasta - 26. Kalliiksi tulee yhteiskunnallekin.

Vierailija
1622/20725 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus on yleistä. Se kyllä ärsyttää kun toisilla on ja toisilla ei. Kaupoista oli muuten joilun jälkeen ostettu niin paljon,ettei siltä saanut oikein mitään. Suklaiden piti olla tarjouksessa ja joidenkin ruokien mutta ihmiset kai hamstraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/20725 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille Teille, pakkasta -30C, kauppareissu siirtyi...

Koittakaahan tarjeta

Kaikkea hyvää kuluvaan vuoteen

N63

Vierailija
1624/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pakkasesta! On kiva, kun lumi narskuu kävellessä jalkojen alla. Ja on todella kaunista!

Vierailija
1625/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Mulla on aika raskaat viisi vuotta takana, eikä tuleva ole senkään valoisampi. Ei tällä hetkellä. Olen vähän hukassa, epävarmuutta on paljon. Aina kun kipinä sisällä alkaa hehkua, että tämähän vaikuttaakin hyvältä, näin tämä voisi mennä, niin tulee joku maton jalkojen alta nykäisevä käänne. Tai ihan itseltä loppuu rohkeus kesken. En tiedä onko hyvä vai huono, mutta huomaan, ettei nämä takapakit oikeastaan enää edes harmita.

Se mua kyllä harmittaa, että olen jäänyt näin yksin. Olen ollut monen tukena, kuuntelijana ja tsemppaajana - ihan tässä samalla näinä vuosina, kun itselläkin on ollut vaikeita aikoja - mutta en näköjään saa samaa takaisin.

Mutta en ole täysin pulassa. Minulla on elämässä myös kantavia voimia, itse järjestettyjä. Rakas harrastus, joka pitää liikkeellä, mielen virkeänä ja katseen tulevaisuudessa. 

Vierailija
1626/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-21 astetta täällä ja tuntuu kuin 30 asteen pakkasilta. Fillarilla tänään liikenteessä ja ensiksi menin töihin. Töistä matkasin kauppakeskukseen ja tuli ostettua herkkuja kotona oleviin leffahetkiin ja terveellistä syötävää myös. Sitten fillarilla kirppikselle ja löysin yhden elokuvan ja sieltä matkasin mäkkäriin ja mäkkäristä elokuviin. En ole antanut pakkasten määritellä päivääni. En tietenkään ostanut mitään mikä ei kestäisi repussa oloa kauemmin.

Maitohapoilla nyt oon ja kohta alkaa täällä elokuva...

Oon alkanut taas ajattelemaan sillein, että vähennän huimasti tämän palstan käyttöä. Tällä viikollakin hyvin harvakseen oon palstaillut.

M30

Vierailija
1627/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin tapettiin yksi tyyppi. Pyörii nyt entistä enemmän mielessä elämä ja kuolema.

Vierailija
1628/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovassa kuumeessa viikon olin ja "loma" meni siihen. Nyt kun olen taas jotenkuten terveenä töissä, kaipaan oikeata lomaa. Jospa se joskus sitten tulisi...

Joulu ja uusivuosi menivät siis taudin kourissa. Kovin yksinäinen koen olevani, vaikka onhan ihania ihmisiä toki olemassa. Jotenkin vain kun ei taas pystynyt näkemään ketään, niin se yksinäisyyden tunne sieltä hiipi taas iholle. Kun työt painaa päälle, ei jaksa samalla tavalla olla sosiaalinen ja ei taas tiedä, kuinka pitkään menee ennenkuin taas näkee ystäviä. Eli alakulo päällä. 

Kaikille oikein mukavaa tämän vuoden jatkoa! 

Vierailija
1629/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen alkanut huomata vaan sen kuinka väsynyt olen kaikkeen. En ehkä fyysisellä tasolla, mutta henkisesti. Minulla ei ole edes ketään kenen kanssa puhua kunnolla. Äitini kanssa toki olemme tekemisissä, mutta hänen kanssaan juttelu on hyvin tavanomaista. Ei hän "osaa" puhua mistään erikoisesta. Näin hänen juttunsa liikkuvat työn ympärillä. Tiedän kaiken hänen töistään (en toki puhu siitä muille), mutta siihen se sitten jääkin. Yritän välillä puhua omista jutuistani. Kertoa esim ohjelmista mitä olen katsonut tai puhua luonnosta tms. Niissäkin kerron juttuni ja hän ei edes kunnolla kuuntele. Tulee turha olo ja toisaalta omakin elämäni on hyvin tylsääkin. En voi keksiä puhuttavaa niin paljon. Näin se menee siihen, että hän puhuu jos puhuu ja minä kuuntelen.

Pahinta on esim kävelylenkit, kun pitäisi kävellä hänen kanssaan pitkään ja hän ei oikein puhu mitään. Tulee ikävä olo ja yritän keksiä jutun juurta. Samoin ei saa käsittää, että äitini olisi hiljainen ihminen. Tämä arjen "tylsyys" vasn uhkaa nyt viedä minutkin mukanaan. On voimia vievää yrittää pitää juttelua yllä ja hyvää fiilistä. Toisaalta tiedän äitikin olevan väsynyt. Talvi on raskasta aikaa. Silti oma fiilis alkaa olemaan hyvin huono. Tuntuu turhalta kaikki ja väsyttävältä. Monen kotona ja porukoilla on kuitenkin ns hyvä fiilis. Jotain sellaista kaipaan, kun elämäni on muutenkin hyvin raskasta nyt. 

Vierailija
1630/20725 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovassa kuumeessa viikon olin ja "loma" meni siihen. Nyt kun olen taas jotenkuten terveenä töissä, kaipaan oikeata lomaa. Jospa se joskus sitten tulisi...

Joulu ja uusivuosi menivät siis taudin kourissa. Kovin yksinäinen koen olevani, vaikka onhan ihania ihmisiä toki olemassa. Jotenkin vain kun ei taas pystynyt näkemään ketään, niin se yksinäisyyden tunne sieltä hiipi taas iholle. Kun työt painaa päälle, ei jaksa samalla tavalla olla sosiaalinen ja ei taas tiedä, kuinka pitkään menee ennenkuin taas näkee ystäviä. Eli alakulo päällä. 

Kaikille oikein mukavaa tämän vuoden jatkoa! 

En ole siis ainoa joka sairastelee lomalla. Mulla kesänaikaiset lomat meni osittain sairastellessa. 

Viimeaikaiset elokuvat joita oon käynyt elokuvissa katsoo ovat Tuomion saari, Poor Things ja Anyone But You. Ihan ok elokuvia nämä olivat. Yllätyin kovasti kuinka paljon porukkaa tuo Tuomion Saari vetää katsomaan. Tosi keskinkertainen kotimainen elokuva, mutta silti aikamoinen magneetti.

M30

Vierailija
1631/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen työpäivän päätteeksi olin aivan poikki. Kävin sitten kaupoilla ja syömässä. Subwayssa ruokailtuani oloni tuli entistä väsyneemmäksi. Tosi vaikea olo oli taapertaa kauppakeskuksessa ja pääsin mä loppujen lopuksi kotiin nukkumaan.

Vieläkin makoilen sängyssä ja yli 12 tunnin yöunet tuli nukuttua. Ajattelin tästä kohta puolin käydä suihkussa ja matkata kävellen läheisteni luokse viettämään loppiaista.

Vierailija
1632/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömistä ja juomista täällä harrastetaan tänään vieläkin.

Sen minkä unohdin sanoa toistamiseen niin HYVÄÄ UUTTAVUOTTA!! 

Rahaa näyttää naapureilla olevan, kun vähän väliä koko ajan paukkuu 🎇

Meidän koira nukkuu jopa tässä paukkeessa.

Onko minkäänlaisia kuulumisia N63:lta tai N30:ltä?

M30

Oi olipa hauska lukea, että jonkun muunkin koira oli ihan unitunnelmissa uutena vuotena. Kutsuin ystävät kotiin, tilasimme pizzat ja olin leiponut herkkua pöytään. Katsoimme reality tv:tä ja puhuimme elämästä. Eräs ystäväni laittoi iltaman jälkeen viestinkin, että se teki hänelle hyvää ja hän on kiitollinen illanvietosta. Pyhät ovat kuulemma olleet hänelle muutoin ahdistavaa aikaa, joten hänestä oli kiva viettää iltaa ystävien kesken. Oma koirani nautti ihmisten seurasta, leikki ja torkkui tyytyväisenä. Tällaisena olen uudet vuodet pyrkinyt pitämäänkin, jotta koira ajattelee sen olevan vain mukava illanvietto.

Uusi vuosi antoi minulle taas energiaa. Olen päättänyt antaa parhaani, jotta saisin tästä mieluisamman vuoden. Tein itselleni eteiseen aikataulun asioiden hoitamiselle ja olen pyhien jälkeen taas keskittynyt omaan jaksamiseen, urheiluun ja arjen pyörittämiseen. Tykkään rutiineista, ihana saada ne aina pyhien jälkeen takaisin.

Tänään tapaan mentoriani, hänen kanssaan juttelemme urahaaveistani ja kaikesta siihen liittyvästä. Illemmalla pelaan ystävieni kanssa videopelejä netin välityksellä. Työ on ollut stressaavaa tällä viikolla, mutta uskon sen helpottavan ensi viikolla, kun ihmiset palaavat lomilta. En ole ehtinytkään kirjoitella tänne, kun illat ovat menneet palautumisessa ja kotihommissa tämän kiireviikon jäljiltä.

Toivottavasti muiden vuosi on alkanut leppoisasti!

N30

Vierailija
1633/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikille, Hyvää Loppiaista

Sattuikos kukaan kattomaan Isä-leffan eilen Teemalta? Olihan loistava.

Pakkasta 'enää' 21C - kaunista on vitivalkoinen lumi ja huurteiset puut

N63

Vierailija
1634/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaista todellakin kaikille. 

Ulkona on maisema kuin postikortista; hauraan huurteiset koivut ja lumiset havupuut ojentautuvat kohti kylmän kaunista jääsinistä taivasta, jota halkoo vielä hetken kylmänkirkas auringonvalo. Pakkasta jotain parikymmentä astetta. Hiukan lauhtunut.

Opettele uuden vuosiluvun kirjoittamista. Tai sen ymmärtämistä. Siin on puutteita, kun sujuvasti olen pyöräyttänyt joka paikkaan vain 2023. No, on tässä useampi kuukausi aikaa harjoitella.

Arkinen uurastus alkanut. Jatkuu siitä, mihin viime vuosi päättyi eli sitkeää venymistä ja joustamista työpaljouden edessä pitkine päivineen. Mehut pois. Ei kyllä parane valittaa, hyvä kun on töitä sillä jokaiselle sentilleen on tarvista. Lottovoittoa odotellessa.

Teinit aloittavat urakkansa ensiviikolla. On ollut siunattua viettää kiireetöntä aikaa yhdessä. Ihan vaan olemista, löhöilyä ja jopa tylsistymistä. Aivan parasta. Niin kovin rakkaita ovat. Varastoin jokaisen hetken syvälle sydämeeni, miten aika onkaan kiiruhtanut ja he maailmalle, omalle elämälleen rohkeiksi kasvaneet, ehtineet...

Reilun viikon päästä taas verikokeisiin. Tiedän jo etukäteen, että tulokset eivät ole kohentuneet. Kuten toivottua. Ehkä keksitään jotain. Tai sitten ei. Viime aikoina on turhan tutut oireet tulleet takaisin. Aika vauhdilla. Kipukirjo melkoinen. Pitänee kysellä kokeiden jälkeen kipulääkityksen perään. Tarvista olisi. 

Katsoin eilen Isä-elokuvan. Äärimmäisen koskettava. Hopkinsin roolisuoritus hyvin puhutteleva. Katson sen kohta uudestaan.

Vierailija
1635/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppiaista todellakin kaikille. 

Ulkona on maisema kuin postikortista; hauraan huurteiset koivut ja lumiset havupuut ojentautuvat kohti kylmän kaunista jääsinistä taivasta, jota halkoo vielä hetken kylmänkirkas auringonvalo. Pakkasta jotain parikymmentä astetta. Hiukan lauhtunut.

Opettele uuden vuosiluvun kirjoittamista. Tai sen ymmärtämistä. Siin on puutteita, kun sujuvasti olen pyöräyttänyt joka paikkaan vain 2023. No, on tässä useampi kuukausi aikaa harjoitella.

Arkinen uurastus alkanut. Jatkuu siitä, mihin viime vuosi päättyi eli sitkeää venymistä ja joustamista työpaljouden edessä pitkine päivineen. Mehut pois. Ei kyllä parane valittaa, hyvä kun on töitä sillä jokaiselle sentilleen on tarvista. Lottovoittoa odotellessa.

Teinit aloittavat urakkansa ensiviikolla. On ollut siunattua viettää kiireetöntä aikaa yhdessä. Ihan vaan olemista, löhöilyä ja jopa tylsistymistä. Aivan parasta. Niin kovin rakka

Tsemppiä Sinulle. Hankalaa vaihetta elät, kun terveys reistailee. Oletko muuten nähnyt Armageddon Time-leffan? Anthony H. loistaa siinäkin, oli Sodiksessa viime v.

Aiheesta muuten mies sai vanhimpana näyttelijänä koskaan Oscar-pystin Isästä.

Nätisti kirjoitit arjesta. Se on todellakin parhautta. Pyhät ja juhlat voi olla kivoja, mut arkea on enemmän!

Mukavaa vkl jatkoa

N63

Vierailija
1636/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä tiedä yhtään, osaanko vastata oikeaan viestiinkään. Olen aivan mahdoton urpo näissä. Mutta kiitos Sinulle, N63, viestistäsi.

En ole nähnyt Armageddon Time-elokuvaa. Kiitos vinkistä, nappaan kyllä siitä otetta. Olen varsin viehättynyt Hopkinsin näyttelijän taidoista, siinä on yksi harvinaislaatuisimmista, jotka vain lumoavat katsojan. Tai ainakin minut. Hänen läsnäolonsa on vain niin täyttävä, jotenkin hypnotisoiva. Ja äänensä. Aikoinaan kun teattereihin tuli Uhrilampaat, niin kävin katsomassa elokuvan kolmesti, vaikka se sai aikaan creepyväristyksiä. Jestas, sitä penkkiin naulaamista osaltani. Talo jalavan varjossa, Amistad, Meet Joe Black...ja monet monet muut. Siinä on ihminen todellakin löytänyt aikanaan lahjakkuutensa ja taitonsa.

Niin, arki on just sitä parasta hetkeä. En kyllä ole ihan aina osannut enkä ymmärtänyt arvostaa sitä mutta - aika kultaa muistot? Ehkä tämän oman elämäntilanteeni myötä on jotain viisautta tullut, että en suinkaan kiiruhda vaan viivyn ajassa, hetkessä ja tilanteessa. Viivytellen jopa. Koska niin nopeasti kaikki vain ohi menevät. Ja näissä nuorissani sen näen. Elämässäolemisen innon ja ahmimisen kuin myös sen läsnäolon tajuamisen. 

Kohta käyn potkimassa autoni renkaita tuon yhden hurmurin kanssa. Pakkanen koetellut, katsotaan mitä Pertti sanoo (autoni nimi), viitsiikö hörähtää käyntiin. Johdon päässä ollut lämmittelemässä. Illalla elokuvailen.

Leppoisaa viikonloppua Sinullekin kuin myös muille.

Vierailija
1637/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha! En osannutkaan lainata oikein, no ei yllättänyt :D. 

Vierailija
1638/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin aikasin nukkumassa, joten en katsellut eilen mitään elokuvia. Voisin katsoa areenasta sen Isä elokuvan. Paljon muutakin katsottavaa löysin areenasta. Päänsääntöisesti netflixistä ja levyiltä katselen elokuvia, että hyvin harvakseen areenasta katson leffoja. 

Tänään oon käynyt kävelylenkillä ja muuten vaan makoillut. Väsyttää ihan hirveästi näinä aikoina. Oli tosi ihana fiilis kävellä, kun pakkasta, aurinkoa, luontoa ja maaseutua on ympärillä. Pakko enemmän lenkkeillä, kun mässäiltyä tuli paljon pyhinä. Huomenna sitten taas kävellen liikenteeseen, kun käyn keskustassa.

Kiva kuulla, että N30:n koira on myös ottanut kevyesti uudenvuoden :)

M30

Vierailija
1639/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella on mukavaa sekä ulkona että sisällä, kun on tilanteeseen sopiva vaatetus. Joulu jatkuu, kaunista ja tunnelmallista!

Vierailija
1640/20725 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha! En osannutkaan lainata oikein, no ei yllättänyt :D. 

Ei haittaa😉. Pitkiä kirjoituksia/lainauksia ei voikaan lainata enää, eikä aina muutenkaan... törö tämä uudistus

N63