Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sekarotuisia koiria myydään hintaan 1500 euroa!

Vierailija
24.09.2022 |

Oletteko huomanneet tätä ilmiötä? Tuohan kannustaa pentutehtailuun. Onkohan kasvattajillakin hinnat samalla tavalla nousseet koirabuumin takia? En tarkoita, että koirat pitäisi ilmaiseksi netissä jakaa, mutta tuohan on ihan naurettavaa. Tietty se ei ole hullu joka pyytää, joten toivottavasti kukaan ei noita hintoja erehdy maksamaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri yhden ilmoituksen, jossa hinta oli 1800 euroa. Ei edes kerrottu, mitä rotuja koirissa oli.

Vierailija
2/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku sekarotuinen ollut sellainen, joka ei ole allergisoiva? Sellaisien hinnan ymmärrän. Mutta moni on lähtenyt hintaboomiin mukaan ja luulee, että perus sekarotuisesta voisi saada saman hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on labradoodle ja hinta oli kylläkin 3000€. Koiralla on sukupuu kuten virallisilla rotukoirillakin ja kasvattaja toimii täysin avoimesti. Näen netistä milloin ja mitkä koirat hän on pennuttanut.

Vierailija
4/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin puoli vuotta sitten rotuyksilöstä 1400e ja sekin oli jo iso raha. En ikipäivänä maksais jostain pentutehtaan sekarotupiskistä euroakaan. Hinnan pitäisi aina olla tae laadusta eikä myyjän ahneudesta.

Vierailija
5/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös joku sekarotuinen ollut sellainen, joka ei ole allergisoiva? Sellaisien hinnan ymmärrän. Mutta moni on lähtenyt hintaboomiin mukaan ja luulee, että perus sekarotuisesta voisi saada saman hinnan.

Olen seurannut näitä ilmoituksia pidemmän aikaa ja taitaa olla, että ihmiset ovat valmiita maksamaan tuon hinnann. Kasvattajien jonotuslistoille ei edes pääse, niin kärsimättömät maksavat vaan sitten sen tonnin sekarotuisesta.

Toisaalta ymmärränkin, koska osa kasvattajista on tullut aika vaativiksi. Tuttuni joutui käymään useissa haastatteluissa kasvattajan luona päästäkseen jonotuslistalle. Aika ylimielinen ja pompotteleva oli ollut kasvattaja haastatteluissa. En jaksaisi itse kyllä tuommoista. Menettävät asiakkaansa pikkuhiljaa näille nettikaupustelijoille.

Vierailija
6/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on labradoodle ja hinta oli kylläkin 3000€. Koiralla on sukupuu kuten virallisilla rotukoirillakin ja kasvattaja toimii täysin avoimesti. Näen netistä milloin ja mitkä koirat hän on pennuttanut.

Tuohan on suuresti eri sairauksille altis yhdistelmä.

Vierailija
7/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin puoli vuotta sitten rotuyksilöstä 1400e ja sekin oli jo iso raha. En ikipäivänä maksais jostain pentutehtaan sekarotupiskistä euroakaan. Hinnan pitäisi aina olla tae laadusta eikä myyjän ahneudesta.

Oma rotukoirani maksoi 1200 euroa kasvattajalta vuonna 2019. Mietityttää, että mitenhän kasvattajien hinnat ovat nousseet. Nyt olisi ajankohtaista ehkä hankkia koiralle kaveri, mutten kyllä mitään 3000-4000 euroa ole valmis maksamaan. Kasvattajat eivät kuitenkaan näytä hintakyselyihin oikein vastaavan, eivätkä listaa hintoja sivuillaan. ....Mielestäni ihan olennainen tieto, kun hintojen vaihteluväli on tonneja.

Vierailija
8/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Pohjanmaalla toimii eräs hevostallin omistaja joka kasvattaa koiria tarhoissa, enimmäkseen sekarotuisia mixejä joistain pienehköistä muotiroduista. Hänen mielestään koirat eivät kuulu ihmisasuntoon ja hän kasvattaa koiria myydäkseen niitä sellaisille ostajille jotka muuten ostaisivat jonkun ulkomaan tuonnin auton peräkontista huoltoaseman takapihalla. Hän ei kuitenkaan pidä itseään pentutehtailijana.

Vierailija
9/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut näitä ilmoituksia pidemmän aikaa ja taitaa olla, että ihmiset ovat valmiita maksamaan tuon hinnann. Kasvattajien jonotuslistoille ei edes pääse, niin kärsimättömät maksavat vaan sitten sen tonnin sekarotuisesta.

Toisaalta ymmärränkin, koska osa kasvattajista on tullut aika vaativiksi. Tuttuni joutui käymään useissa haastatteluissa kasvattajan luona päästäkseen jonotuslistalle. Aika ylimielinen ja pompotteleva oli ollut kasvattaja haastatteluissa. En jaksaisi itse kyllä tuommoista. Menettävät asiakkaansa pikkuhiljaa näille nettikaupustelijoille.

Minä taidan olla kuvailemasi kaltainen ylimielinen ja pompotteleva kasvattaja. Teen sen vain ja ainoastaan varmistaakseni, että pentuni päätyvät oikeisiin koteihin. Toistaiseksi yksikään pentu ei ole jäänyt myymättä, yksikään ei ole palautunut takaisin tai päätynyt kiertolaiseksi.

En kyllä enää jaksa uusia pennunostajia listalle ottaa, vaan myyn pennut sellaisille, joilla on jo minulta kasvatti tai tutuille, jotka tunnen muuten.

Jos minä nään valtavasti vaivaa ja laitan paljon rahaa kasvatustyöhöni, niin en todellakaan myy kelle tahansa.

Eikä ole minun syytäni, että on olemassa pentutehtaita. Syy pentutehtaisiin on niissä ihmisissä, joiden pitää saada koira justnythetinyt.

Vierailija
10/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisista maatiaiskissan pennuistakin maksetaan jo 500 euroa . Kuinkahan moni päätyy tap ettavaksi, kun harva maksaa noin paljon. Vaikka sinällään hyvä, ettei noita sitten oteta ihan hetken mielijohteesta

Vierailija
11/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ihan hyvä, että tarkkaan mietitään mihin koirat menee. Mutta aika naurettavaksi on mennyt hommat kyllä. Ylimieliseen ja ilkeään asenteeseen olen minäkin törmännyt. Ei jäänyt mieleen mukavana kokemuksena vaikka sitten lopulta "kelpuutettiin" koira heiltä ostamaan. Minä vielä ikäni rodun kanssa ollut tekemisissä ja aina ollut koira.

Vierailija
12/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
13/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seropi on itseasiassa kalliimpi jo kuin rekattu rotukoira :D

Vierailija
14/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sekarotuinen koira. Järjen köyhyyttä maksaa 3000e koirasta, ellei se sitten satu olemaan lupaava maailmanluokan valioyksilö.

Oma kennelliittoon rekisteröity rotukoira maksoi 1800e ja ne on jo kipurahoja.

Ihmiset itse mahdollistaa pentutehtailun maksamalla näistä sekarotuisista 1500e, säästääkseen sen muutaman satasen.

Sekarotuiselle passeli hinta on n. 500e. Jokainen joka paljon sen yli maksaa, katsokoon peiliin ja hävetköön.

Vierailija
15/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisista maatiaiskissan pennuistakin maksetaan jo 500 euroa . Kuinkahan moni päätyy tap ettavaksi, kun harva maksaa noin paljon. Vaikka sinällään hyvä, ettei noita sitten oteta ihan hetken mielijohteesta

Olen huomannut saman. Mitä ihmettä on tapahtunut, että meno on mennyt näin hulluksi. Älytön lemmikkikuume ihmisillä? Jotenkin ymmärsin sen pahimman korona-ajan buumin, kun oltiin vaan kotona, mutta eikö tuon nyt jo luulisi laantuvan? Vai ovatko samat ihmiset edelleen ns. "lemmikkijonossa" ? Tuliko 2020 niin suuri syntäys lemmikkiä hankkimaan, ettei jonotus ole vieläkään ohi?

Vierailija
16/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tänä aikana tullut paljon lisää rotukoirien kasvattajia? Eikös nyt ole selvästi ns. puutetta koirista, jos sekarotuisesta voi saman pyytää kuin rotukoirasta? Ihme, jos joku ei keksi laajamittaisesti alkaa tuomaan rotukoiria jostakin virosta pilkkahintaan ja sitten myy voitolla.

Vierailija
17/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan tosiaan on niin kuin tuo kasvattaja ylempänä sanoi, että kasvattajilla on jo tarpeeksi tuttuja asiakkaita. Eivät he siis uusia enää ota listoileen. Koiria ei ole yhtä paljon, kun halukkaita ostajia.

Vierailija
18/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tänä aikana tullut paljon lisää rotukoirien kasvattajia? Eikös nyt ole selvästi ns. puutetta koirista, jos sekarotuisesta voi saman pyytää kuin rotukoirasta? Ihme, jos joku ei keksi laajamittaisesti alkaa tuomaan rotukoiria jostakin virosta pilkkahintaan ja sitten myy voitolla.

Mistä päättelet, että Virosta saisi rotukoiria pilkkahinnalla?

Vierailija
19/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sekarotuinen koira. Järjen köyhyyttä maksaa 3000e koirasta, ellei se sitten satu olemaan lupaava maailmanluokan valioyksilö.

Ihmiset itse mahdollistaa pentutehtailun maksamalla näistä sekarotuisista 1500e, säästääkseen sen muutaman satasen.

Sekarotuiselle passeli hinta on n. 500e. Jokainen joka paljon sen yli maksaa, katsokoon peiliin ja hävetköön.

Niinpä. Kun ostaja maksaa korkean hinnan, hän viestii, että hinta on ok. Jos kukaan ei ostaisi niin hetken ajan päästä hinnat tippuisivat takaisin järjellisiin. Ei tarvitsisi varmaan edes kauaa odotella. Myyjäthän varmasti seuraavat muiden myyjien hintoja ja kaupan onnistumista ennen oman hintansa asettamista.

Vierailija
20/39 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rodut on jossain vaiheessa olleet uusia. Labradoodlella on tietyt ominaisuudet kuten virallisilla roduilla. Sekarotuiset noin yleensä ottaen on yllätyksiä.