Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka selvitä yksinäisyydestä?

Yksinäinenäiti
24.09.2022 |

Minulla oli ennen paljon kavereita,tuttuja ja hyvänpäivän tuttuja. Minun ei koskaan tarvinut olla yksin, jos en niin halunnut ja yksin olo oli silloin oma valinta. Nyt yksin olo ei ole oma valintani ja kärsin tästä. Sain lapsen 20vuotiaana ja hän on minulle rakas ja tärkeitä maailmassa, mutta samalla yksinäisimpinä ja synkimpinä iltoina mietin mielessäni, että jos olisin tämän tiennyt olisinko halunnut tulla äidiksi? Kavereista osa katosivat jo raskaus aikana, kun lapsi viimein syntyi hävisivät ne loputkin kaverit. Parisuhteessakin koen yksinäisyyttä, olen jäänyy kaikista mieheni ja minun yhteisistä kaveriporukoista ulos kun minä olen aina jumissa kotona, jäljellä olevat pari kaveria eivät kysy minnekkään, kun olen niin lapsessa kiinni. Tätäkö tää vanhemmuus oikeasti on? Että itkee joka ilta yksinäisyyttä? Äiti olen ollut jo kohta 3v ja ei ole helpottanut yhtään, vaikka jotkut sillon lohduttelivat että vauvavuosi se vain on se mikä masentaa ja tekee tuon ja asiat helpottuu sen jälkeen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä yleensä aina käy varsinkin jos lapsen saa nuorena, ne muut kaverit alkaa lisääntyy vasta joskus kymmenen vuoden päästä...

Vierailija
2/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu perhekerhoihin, etsi joku harrastus lapselle missä voit tutustua muihin aikuisiin samalla, kysy päiväkodissa muilta vanhemmilta voisitteko pitää lasten kanssa leikki treffejä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kys tai viina. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
4/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toisinpäin. Isinä tuntuu että olen sosiaalisempi kuin koskaan, tietysti naisilla varmaan vähän eri asia koska sinkku naiset saa niin paljon ns sosiaalista actionia.

Mutta kyllähän sitä yksinäisyyttä lähtee pois kun sulla:

Vauva

Aviomies

Uudet kaverit eli yhteisösi lapsien isit ja äidit (rupea tutustumaan nyt pikkuhiljaa)

Vierailija
5/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samanikäisenä lapsen, mutta siitä on jo yli 20 vuotta. Olin välillä yksinäinen, mutta kyllä sen vauvavuoden jälkeen itselläni oli taas kavereita, samoja kuin ennenkin. Perhekerhoista en sen sijaan löytänyt yhtään ketään, koska minua katsottiin siellä kuin halpaa makkaraa ja lastani hyljeksittiin.

Ei yksinäisyytteen muu auta kuin "itseriittoisuus" tai kaverit. 

Voisin olla ystäväsi helposti, sillä en pidä elämntilannekavereita, vaan bondaan ns. iäksi, jolloin toisen elämäntilanteella ei ole mitään väliä ystävyyden kannalta. Olen kiinnostunut ystäväni asioista, olivat ne sitten työnsä, harrastuksensa, perhetilanteensa what ever.

Vierailija
6/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kaljaa iltaisin, se helpottaa.

Vierailija
7/7 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ystäviä veronmaksajien rahoilla. Näin tekee yksi nainen, jonka nimeä en nyt millään saa päähäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän