Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teidän lapsilla on vaatteita?

Vierailija
21.08.2008 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa jää pitämättä

Vierailija
2/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suuri synti on mm. unohtaa vaatteita. Nytkin kävin osatamassa kahdet college-housut paniikissa kun kaikki oli jääneet pieneksi. Sitten muistin, että ostin keväällä kolmet housut, jotka olin laittanut ylähyllylle odottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppujen lopuksi kamalasti ei ihan käyttämättä jää.

Vierailija
4/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä parit housut saisi olla lisää. En vain ole löytänyt kaupoista kivoja. :)

Meidän 9kk ikäisellä pojalla on

-5 pitkähihaista ja 1 lyhythihainen body

-3 pitkähihaista paitaa

-4 housut

-1 sukkahousut

-sukkia

-2 yöpukua

Nyt tahtoo vain vaatteita sotkeutua enemmän kuin koskaan, kun poju opettelee syömistä. :) Vaatteitakin on toki enemmän kuin koskaan tähän mennessä...

Vierailija
5/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatemäärällä kuin kutosen lapsella on pärjää niin, ettei lapsi ole likainen ja haiseva? Tai palele ulkona liian vähissä vaatteissa.

Vierailija
6/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenlapsi syntyy kuukauden sisällä ja suurinpiirtein kaapista löytyy:

-n.15 bodya (pitkähihaisia)

-n 5 lyhythihaista bodya

- viidet housut

-n. kymmenet potkarit/puolipotkarit

-n. kahdeksan paitaa

-laatikollinen sukkia, pipoja ja vauvalapasia

Esikoisen vaatteita en edes jaksa alkaa miettimään..

Vierailija
7/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperolla ainakin kymmenet housut

collegeja ohkaisia ja paksumpia,huppareita ja muita parikymmentä

samanverran t-paitoja

useat ulkouhoust ja takit + muut vaatteet

murkulla vähiten,kokoajan jää vaatteet pieneksi--tosin ei hän enään sotke vaatteitaan

10 vuotiaalla tuplat mitä taaperolla ... ja kaikki on poikia

Vierailija
8/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatemäärällä kuin kutosen lapsella on pärjää niin, ettei lapsi ole likainen ja haiseva? Tai palele ulkona liian vähissä vaatteissa.

Parit housut lisää olis hyvä, kuten kirjoitin. Mutta ei meidän lapsi ole likainen ja haiseva, me pestään niitä vaatteita sitä mukaa kun likaantuvat. Siis mitä ihmettä, oon nyt vähän hoomoilasena täällä... Musta tuo on ihan normaali vaatemäärä. Tai ainakin me hyvin pärjätään.

Pienempänä lapsi ei sotkenut senkään vertaa, ei puklannut juuri koskaan ja meidän kestotkin olivat niin pitäviä ettei kakkavahinkoja juuri tullut.

Ulkovaatteita en tuohon luetellut, niitä on lisäksi villatakki ja housut, samettitakki siistimpiin menoihin, kosteudenpitävä haalari kosteammalle kelille ulkoiluun. Päähän kypärälakkia, lierihattua tai villamyssyä sään mukaan. Jalkoihin villasukkia tai tossut, käsiin tarvittaessa lapaset. Äitiyspakkauksen toppahaalari taitaa ensi talveksi olla liian pieni, pitää hankkia uusi, mutta sitä ei siis vielä ole. Maassa mönkimistä meillä ei ole vielä harrastettu, paitsi kesällä mökillä. Silloin oli päällä pelkkä vaippa eikä taatusti ollut kylmä. :)

t. ihmettelevä kuutonen

Vierailija
9/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille toi 6 määrä kuulostaa just sopivalta. Mä en taqjua miksi niitä vaatteita pitäisi olla kaappi pullollaan. Meillä on vaatteitab vähän, mutta kaikki mieleisiä, pyykkiä pestään päivittäin, kuivausrumpu kuivaa nopsaan ne, joten aina on puhdasta päälle.Kun on kolme lasta, niin ei sitä jaksa puljata niitten vaatteitten kanssa turhaan.

Vierailija
10/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osaatte hankkia riittävästi vaatteita teidän lapsen tarpeisiin. Ottaa vain huomioon, että lapset on erilaisia, toiset sotkee enemmän kuin toiset. Me pärjätään tolla minkä luettelin, mutta voi olla että enemmänkin tulisi käytettyä jos niitä olisi. Mä vain periaatteesta olen turhaa kulutusta vastaan, eikä meillä kyllä liikoja ole rahaakaan tuhlattavaksi vaatteisiin. :)

-6

Vierailija
11/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi niitä vaatteita on niin,että riittää vaikka viikoksi

Vierailija
12/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi pitää vaatteita olla aika paljon. Meillä on myös liian isoja odottamassa kaapissa. Ei sitä konettakaan tule joka päivä pyöritettyä. Käyttämättä ei mitään jää, päinvastoin monet vaatteet tulee kulutettua loppuun. Kiertävät pojalta, pojalle.

Vierailija
13/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi niitä vaatteita on niin,että riittää vaikka viikoksi

Eihän vaatteita tarvi joka päivä vaihtaa jos eivät ole likaisia. Jos paitoja ja bodeja on seitsemän ja housuja viisi, kyllä niillä reilusti pärjää viikon. Meillä vanhemmilla taitaa loppua puhtaat vaatteet kesken ennemmin kuin lapsella...

En ymmärrä miksi niitä vaatteita pitäisi sitten olla niin paljon, että voisi vastata tällaisiin kyselyihin: "aivan liikaa"?

Vierailija
14/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni ostan tosi harvoin vaatteita, mutta lasten vaateosaston ohi on vaikea kävellä... Nyt esim. viimeisen viikon aikana joka päivä ollut eri vaatteet, sekä housut että paidat molemmilla. Housuja varmaan molemmilla on n. 15, ja paitoja ehkä 30... Ja hameita parikymmentä...

Vierailija
15/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten 4-vuotiaalla pojalla on varmaan 20 trikoopaitaa, 20 housut yms. Että silleen :-) Kauheata tuhlausta ja maailman luonnonvarojen riistoa mutta laitan kyllä kierrätykseen ...

Vierailija
16/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja 10

Pitkähihaisia 10

Lyhythihaisia 10

Sukkahousuja 6

Sukkapareja 12

Mekkoja 5

Hameita 2

Kenkiä: lenkkarit, kumpparit, talvisaappaat, sandaalit

Ulkovaatteet: tuulitakki- ja housut, toppatakki ja housut, "kyläilytalvitakki", farkkutakki, verkkatakki, kurakousut ja -takki

Sormikkaat, kahdet ohuet lapaset, vedenpitävät toppahanskat, kolmet villasukat sekä kaulahuivi

Lisäksi sekalainen määrä elilaisia pipoja, hattuja ja huiveja

Vierailija
17/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osaatte hankkia riittävästi vaatteita teidän lapsen tarpeisiin. Ottaa vain huomioon, että lapset on erilaisia, toiset sotkee enemmän kuin toiset. Me pärjätään tolla minkä luettelin, mutta voi olla että enemmänkin tulisi käytettyä jos niitä olisi. Mä vain periaatteesta olen turhaa kulutusta vastaan, eikä meillä kyllä liikoja ole rahaakaan tuhlattavaksi vaatteisiin. :)

-6

No on se tuhlausta pyörittää peskonettakin tiuhaan tai vajailla koneellisilla. Ja onneksi sillä lapsella oli sitä ulkovaatettakin.

Vauva ei niin paljon vaihtovaatteita ulos tarvitsekaan, mutta isompi ei millään yhdellä kerroksella pärjää.

Vierailija
18/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-6

No on se tuhlausta pyörittää peskonettakin tiuhaan tai vajailla koneellisilla. Ja onneksi sillä lapsella oli sitä ulkovaatettakin.

Vauva ei niin paljon vaihtovaatteita ulos tarvitsekaan, mutta isompi ei millään yhdellä kerroksella pärjää.

Heh, provota taidat, onhan tolla lapsella pitkien sisävaatteiden päälle laittaa villa-asu ja haalri, luulis riittävän näillä Suomen nykytalvilla mainiosti :)

Ja kai ne pesee koneessa muutakin kuin bodyn, ehkä vaikka aikuisten vaatetta, lakanaa, kestovaippaa ja pyyhettä samalla jopa? :D

Vierailija
19/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vaatteiden riittävyys ole aika verrannollinen siihen, kuinka usein sitä konetta pyörittää.

Meillä on vaatteita taas aivan liikaa. Joku ihmetteli sitä, miksi niitä pitää olla niin paljon. Meillä vaatteita vaan kertyy, kun lapset saavat niitä lahjaksi, sitten itse ostan joskus, kun huomaan että alkaa kasvamaan vaatteista ulos. Yleensä siinä käy sitten niin, että juuri kun olen ostanut jotain, sukulaiset ilmaantuu ovelle isojen vaatesäkkien kanssa ja sitten meillä onkin taas 30 housut ja 40 paitaa käytettävissä. Enkä edes liioittele. Puoliakaan ei ehditä käyttää ja kaapit pullistelee. "Huonommat" vaatteet vien suoraan Uff:lle, jos joku muu ehtisi niitä käyttää.

Vierailija
20/45 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on vain niin ihana ostella ;)

En viitsi mennä laskemaan, mutta mekkoja on yli 20, paitoja isot pinot, trikoita ja housuja reilusti, sukkahousuja laatikollinen jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi