Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos lapsen vanhempi sairastuu äkillisesti eikä pysty hakemaan lasta hoidosta / hoitamaan?

Vierailija
21.08.2008 |

Esim. äkillinen vatsatauti tai muuten huono olo (pyörryttää, siis ap:ta juuri nyt). Etähuoltaja kieltätyy hakemasta ja hoitamasta työkiireisiin vedoten. Kukaan muukaan ei pääse. Mitä päiväkoti tekee?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensitöikseni aktiivisesti ottanut yhteyttä muihin vanhempiin, jeesaillut kaikkia aina, kun joku on tarvinnut apua ja sitä kautta ollaan itsekin saatu apua.

Kerran mies juuttui liikenneruuhkaan, eikä päässyt ajoissa hakemaan. Päiväkodin vieressä asuva äiti otti sitten meidän lapsen heille. Ja yhden kerran olen joutunut viemään toisen lapsen sairaalaan kun mies on ollut työmatkalla. Silloin yksi toinen äiti toi meidän lapsen minulle sinne sairaalaan.

Vierailija
22/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaukana se päiväkoti on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ei suostu hakemaan, vaikka on toinen huoltaja. Tänä vuonna käynyt näin kerran aikaisemmin että olen joutunut pyytämään apua, ja silloinkin käytiin sotaa asiasta, ja pitkin hampain kävi hakemassa just ennen sulkemista

Ymmärrän jos ei pääse jostain _oikeasta_ syystä (esim. matkalla), mutta kun aina on muka niin kauheasti töissä. Nöyryyttävää anella apua maan matosena

:( kun hän on kuitenkin isä ja toinen huoltaja lapselle

t. ap

Vierailija
24/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä ajaisin vaikka lapsia hakemassa ollessani kolarin ja loukkaantuisin siinä sen verran pahasti, ettei minusta olisi soittamaan päiväkotiin, että nyt en pääse hakemaan, voisi tilanne käydä mielenkiintoiseksi: Lapsen isä voi olla vaikka Intiassa työmatkalla, mummot muualla päin Suomea ja siskonikin sen verran kaukana, ettei ehtisi kovin nopeasti hakemaan. Kenenkään muun yhteystietoja päiväkodissa ei ole. Mutta jos olisin estynyt hakemasta mutta voisin puhua puhelimessa, saisin luultavasti jonkun ihmisen hakemaan lapsen jonkinlaisessa ajassa.

Minua ei kyllä välttämättä saa aina kamalan nopeasti töissäkään kiinni - tai periaatteessa ei saisi saada, sillä ännykän pitäisi olla äänettömällä. Mutta olenpa niin ikävä ihminen, että pidän sitä kuitenkin hiljaisella äänellä, ja onkin joskus käynyt niin, että tarhasta on soitettu, että lapsi on oksentanut tms. ja ihan hyvä, että olen vastannut ja päässyt mahdollisimman nopeasti hakemaan.

Vierailija
25/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä ettei ihmiset hanki ympäriltään tukiverkko tällaisia tilanteita varten. Se voisi puuttu, jos olisitte muuttaneen uudelle alueelle viikko sitten mutta sitä ap ei sano.

Meillä ainakin samantapaisissa tms yllättävissä tilanteissa (liikenneruuhka työmatkalla, auto hajoo tms yllättävää) soitetaan ekaksi päiväkotikavreiden vanhemmille. Kännykässä on ainakin 5 molempien lasten ryhmän vanhemman numeroa ja aina joku voi ottaa lapsen mukaansa.

Ja kyllä ap sillä taksilla voit koukata hakemaan jos et muuten pysty. Jos jaksaa istua koneella niin ei taida ihan kauheasti pyörryttää.

Vierailija
26/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni siis e-lapsi, jota kukaan ei suostu ottamaan hoitoon. Yritetty vuoroittain hoitoa, jostain syystä asiat aina menee niin, että "sun on helpompi hoitaa meidän lapsia, kuin meidän sun". Joten se siitä vuorottelusta (olen siis kerran suostunut hoitamaan vaikka tyypin a ja tyypin b lapsia, mutta omaani ei ole hoidettu, eli ei kiitos).

Lapseni nukkuu todella huonosti, kukaan ei halua menettää yöuniaan... Siinä parit vastaukset.

17

Vierailija
27/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeena on, että ellei lasta päästä hakemaan klo 18 mennessä, pitää soittaa sosiaalipäivystykseen. Tulevat hakemaan lapsen ja vanhempi saa hakea sieltä samana tai seuraavana päivänä.

Kotiin emme saa lapsia viedä.

Vierailija
28/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä tuli lopulta hakemaan klo 17. Huh!

Vierailija
29/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyhän ne, jos toiset käyttäisivät viikonloppuisin lapsenvahteina omille lapsilleen, mutta eivät ole itse suostuvaisia vastavuoroisesti hoitamaan.

17

Vierailija
30/30 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et saa hankalaa lastasi yökylään, estää sinua sitten edes yrittämästä luomasta tukiverkkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan