Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syistä koiranpennulla voi olla vatsa löysällä?

Vierailija
10.09.2022 |

Ei ota helpottaakseen. Pentu 7kk, pieni rotu. Syö hypoallergeenista, viljatonta britcare nappulaa ja kerran päivässä siivun neu-märkäruokaa, puruluita välillä. Kuitulisä apteekista.

Ell mukaan pelkkä nappula olisi hyvä, mutta kuulostaa kummalta.

Koko ajan saa olla pesemässä pyllyä, tänään tullut vähän limaakin 😞

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä kuivamuonaa.Kysy kaupasta mikä on paras ruoka pennulle. Anna aamula juustoleipää vähän ja samaa  aamiaista mitä syöt itse. Kokeile.Näin tein minä ja 7 kk koira tosi hyvin voiva.Eli annan hieman tavallistakin ruokaa , ei vaan kuivamuonaa. Villakoira , ihan suloinen ja välillä annan tipan maitoakin. 

Vierailija
2/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä kuivamuonaa.Kysy kaupasta mikä on paras ruoka pennulle. Anna aamula juustoleipää vähän ja samaa  aamiaista mitä syöt itse. Kokeile.Näin tein minä ja 7 kk koira tosi hyvin voiva.Eli annan hieman tavallistakin ruokaa , ei vaan kuivamuonaa. Villakoira , ihan suloinen ja välillä annan tipan maitoakin. 

Juustoleipää? Leipää? Ei koirat tarvi mitään hiivaleipiä ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoleipää? Leipää? Ei koirat tarvi mitään hiivaleipiä ainakaan.

Ihan pieni leipäpalanen  ja juustoa päällä. Ei voi huonosti ainakaan tähän asti.Eläinääkärituttava sanoi että syöttää samaa aamiaista kuin syön itse. 

Vierailija
4/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin ne puruluut pois toistaiseksi, ainakin siksi aikaa kun etsitään sitä mikä ruoka-aine tuon aiheuttaa.

Vierailija
5/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun on epäilys ruoka-aineallergiasta, ei todellakaan aleta antelemaan mitään ihmisen ruokia välissä.

Kakkanäyte diagnosoitavaksi, veriarvot päälle. Jos niiltä osin kaikki kunnossa, niin eliminaatiodieetti koiralle. Ei mitään viikon tai parin päivän kokeiluja, vaan ihan kunnolla toteutettu eliminaatiodieetti.

Eliminaatiodieetti auttaa selvittämään, onko koirallasi yliherkkyys tai allergia jollekin sen ruokavalion sisältämälle aineelle. Yleisiä ruoka-aineyliherkkyyden ja -allergian oireita ovat muun muassa ripuli, oksentelu, kutiseva iho, tassujen kutina, karvanlähtö (karvattomat alueet), korva- ja ihotulehdukset ja ihottumat. Lue lisää: https://firstvet.com/fi/artikkeleita/kuinka-toteuttaa-eliminaatiodieett…

Vierailija
6/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuneena arvauksena veikkaan, että ei siedä perunaa. Viljaton Brit care sisältää perunaa, kuten myös Neu. Oma koira ei siedä juuri mitään hiilihydraattien lähteitä, vaan saa limaista ripulia. Syökin nyt Acana singles kuivaruokaa ja brit care monoprotein säilykkeitä. Suosittelen vaihtamaan riisipohjaiseen nappulaan ja pelkkää lihaa ja elimiä sisältävään märkäruokaan.

Vierailija
7/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriin, pitää huomioida nestehukka ja ripulin syy. Riisiä voi keittää lihaliemivedessä ja antaa vähän kerrallaan . Puruluut pois vähäksi aikaa, onko ulkona syönyt vahingossa jotain. On myös olemassa viruksia joka aiheuttaa ripulia.

Vierailija
8/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu 3 v koiralla pitkällinen ripuli tilanne kuukausien ajan Vaihdettiin ruokaa moneen kertaa, viljaton nappula oli jo, mutta kana kuulemma erityisen allergisoiva. Kaikki makupalat pois eikä mitään muuta ruokaa että saisi selville onko ruokaperäistä. Nyt on perunaja hernepohjainen ja lohiproteiini ollut pari kuukautta ja on kiinteytynyt tilanne on hyvä (eucanuba grain free low allergen) . Aiemmin vietiin myös el. 3 pv ulostenäytteet tutkittavaksi, jotkut loiset eivät lähde lyhyillä normimatokuureilla ja voivat vaatia 8kertaisen annoksen mutta ensin pitää löytää. Ei ollut mitään. Sai el. Myös pitkän antib.kuurin ja hän epäili suolistotulehdusta. Lisäksi suolistotukilääkettä syotettiin kuukausi probiootteja apteekista esim . Inupekt forte

Kannattaa johdonmukaisesti kokeilla pidemmän aikaa eri ruokaa ja muut ruoat pois.

Vierailija
9/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa. Hyponollergenicfoodsuperhyper. Tarttis varmaan muutakin ku ylikalliita lisäaineita. Esim. naudan jauhelihaa.

Vierailija
10/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sheltti, niin yliherkkyysoireilujen tutkimisen lisäksi kannattaa alkaa säästää mucocele-leikkaukseen. Shelteillä on paljon IBD-nimistä suolistosairautta ja sappivikaa.

Vierailija
11/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut että paras ruokavalio koirille on monipuolinen ja ihmisten ruuan jämät myös. Nappulaa on hyvä antaa mutta myös muuta. Anna maustamatonta kanaa ja riisiä joku päivä ja katso miten auttaa. Allergiat puhkeaa kun liian "hienoa" ruokaa saa.

Vierailija
12/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä koiran löysä vatsa hoituu keitetyllä riisillä ja sopivalla proteiinilisällä. Sitten palataan normiruokaan.

Meillä riisi ja ihan tavallinen kypsä naudan jauheliha ovat ripulinhoitoruoka. Inupekt lisäksi.

Jos eläin on reipas, mitään akuuttia hätää ei ole.

Vierailija
13/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi löytyä tuosta kuivaruuasta mitä syötät. Brit caresta on huonoja kokemuksia omilla koirillani. Aiheuttaa ripulia sellaiselle koiralle, jolle sopii kaikki muut ruuat, eli ei ole herkkävatsainen. Sisältö vaikuttaa tuoteselosteen perusteella ihan hyvältä, mutta käytäntö osoittaa muuta. Olen havainnut, että tässä merkissä on paljon laatuvaihtelua. Voi olla, että pennulla on suolistotulehdus ja tarvitsee antibiootti kuurin. Kokeilemisen arvoinen ruoka voisi olla eläinlääkäriasemalta löytyvä Royal Canin Gastro intestinal penturuoka. tästä merkistä minulla on vain hyviä kokemuksia, vaikka on muodikasta parjata tätä merkkiä.

Vierailija
14/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

brit care ei ole sopinut yhdellekään tuntemalleni koiralle, ripulia kaikilla. 

Vaihda merkkiä. Kokeilisin jotain kevyttä nappullaa, ihan vaikka esim Hau Hau Champion kana riisi.

Vierailija
15/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giardia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan