LIian kallas kylpyhuoneremontti yhdelle kerrostalossa
Onko totta että jos osa osakkaista ei voi maksaaa vaikka kylpyhuone remonttia, joutuu muut maksamaan sen? Oon luullut että osakas joutuu vaan myymään asunnon, wtf?
Kommentit (16)
Viime kädessä yhtoö ottaa asunnon hallintaansa ja antaa sen vuokralle. Vuokrilla maksetaan velka yhtiölle.
Tietenkin muut sen joutuvat maksamaan, ei urakoitsijalle voida jättää osaa laskusta maksamatta. Mutta taloyhtiöllä on oikeus periä kulut osakkeenomistajalta ja silloin menee kämppä myyntiin.
Niin eikös taloyhtiö silloin myy sen asunnon tms?
Joo jotain tällasta ajattelin. Maksetaanko siitä sitten takaisin velkaa vai miten?
Taloyhtiö ottaa asunnon haltuun ja osakas muuttaa ulos. Asunto myydään tai vuokrataan. Asunnosta saatavasta hinnasta yhtiö saa osakkaan maksamattomat vastikkeet ja loput menee osakkaalle. Se, kattaako saatavat osakkaan mahdollisen asuntovelan on (entisen) osakkaan murhe. Myös saatavasta vuokrasta otetaan ensin yhtiön saatavat.
Yhtiökokous tai hallitus ei saa tehdä päätöstä, joka toisi yhdelle osakkaalle merkittävää taloudellista etua. Eli suoraan vaan toisten maksettvaksi ilman seuraamuksia ei tule tapahtumaan.
Eli jos vuokrataan yhtiö maksaa rempan? Okei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö ottaa asunnon haltuun ja osakas muuttaa ulos. Asunto myydään tai vuokrataan. Asunnosta saatavasta hinnasta yhtiö saa osakkaan maksamattomat vastikkeet ja loput menee osakkaalle. Se, kattaako saatavat osakkaan mahdollisen asuntovelan on (entisen) osakkaan murhe. Myös saatavasta vuokrasta otetaan ensin yhtiön saatavat.
Yhtiökokous tai hallitus ei saa tehdä päätöstä, joka toisi yhdelle osakkaalle merkittävää taloudellista etua. Eli suoraan vaan toisten maksettvaksi ilman seuraamuksia ei tule tapahtumaan.
Tuohon prosessiin kuluu minimissäänkin 2 vuotta. Eli ainakin sen ajan voit turvallisesti asua maksamatta senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vuokrataan yhtiö maksaa rempan? Okei kiitos!
Tarkoitatko että menet vuokralaiseksi asuntoon johon tehdään remontti?
Putkiremontti tehdään putkiin. Osakas maksaa itse, jos haluaa samalla kohentaa kylppärinsä nykyaikaan. Esim. laatoittaa seinät ja lattian ym. Yleenä on heilpoin ja edullisin tehdä putkiremontin yhteydessä.
tv täynnä kaikkea hömppää miksei tehdä sarjaa jossa selitetään rautalangasta tekemällä näille junteille mikä on as oy ja vastuut nyt kun energian säästökin on tarpeellista miksi kajamon läävissäkään ei kannata pitää ikkunoita auki 24/7 ETENKIN JÄTTEIDEN LAJITTELU EI KOSKE MINUA MINÄ EN LAJITTELE. NYT KUN AS TUET VIHDOIN LASKEVAT ALKAA KIINNOSTUS HERÄÄMÄÄN TYHMEMMÄLLEKKIN.
Häh? Siis ei vaan järkytyn jos voi olla noin. Ei kiinnosta vittuakaan muiden asumista maksella :D
En vaan oon ostamassa asuntoa johon tulossa kallis remppa mut tosi pieni yhtiö.
En tiedä miks puhut asumistuista, ite en oo koskaan saanu sellasta :D
Juu tässä kyse putkirempasta johon kuuluu kylpyuhoneiden (osa) remontti ja tutkittu ettei ole enää jäljellä käyttöikää
Asunnonhan omistaa taloyhtiö, ja osakkailla on vain hallintaoikeus tiettuun asuntoon. Eli viime kädessä kyllä, joskin ei se nyt ihan niin mene, että kyseisen asunnon haltija sanoo no can do ja lasku lähetetään sitten vain muille.