Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin, siis sitä anssiotyässä olevaa puolisoako ei sitten saa rasitta lastenhoito asiolla??

Vierailija
21.08.2008 |

kaiken saa ite tehdä. Mies ei osallistu pesuihin, vaipanvaihtoihin, ruokailuihin, nukuttamisiin... Nykyään sentään hetken leikkii lapsen kanssa.

Hänen kun on pakko saada levätä kun on töissä päivät töitä. (8h)

Jos pyydän et esim kylvettäis lapsen pari kolme kertaa viikossa niin ei. Tai voi se muistutettuna kylvettää pari kertaa ja sit se taas jää.

Sit ku hermo menee ja suutun ku ei mitää tee niin kommenttia on et pitäiskö hänen jäädä työttömäks vai.

Toki pääsäntösesti hoidan kodin ja lapsen kerta olen kotona, mut jotain apua olis kiva saada. Mä kuitenki olen "töissä" 24/7.

Pelottaa miten jaksan kun toinen on tulossa. Jos mies ei ota ollenkaan osaa. Ikäeroa tulee 1v3kk.

Mulla ei täällä paikkakunnalla ole ystäviä. Miehellä on. Mä siis tosiaan olen kotona, hänellä kyllä on jos jonkinlaista aktiviteettia.

Mitenkäs muilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on tänään melko huimaa.

Vierailija
2/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arki miehen kanssa on tuollaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei pikkulapsiaikana ole lapsen kanssa ja osallistu perushoitoon, jää hän lapselle etäiseksi. Haluaako hän olla oikeasti isä vai vain paperilla?

Vierailija
4/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin olen heränny todellisuuteen vasta nyt. Tämän uuden raskauden myötä.

Ja jotenki vasta tän pahoinvoinnin ja väsymyksen myötä olen alkanut kaivata enemmän apua. ja sen tulevaisuuden pelon myötä...

Oma vikaki etten ole aiemmin vaatinu mieheltä osalistumista. Tilanne olis varmasti eri jos mulla olis omia menoja.

ap

Vierailija
5/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaan vakuuttelee kuinka hän sitten ku lapsi on isompi tekee lapsen kanssa vaikka mitä!

Just. Sitten joskus joopa joo. Tiedän toki et kiintymys suhde rakennetaan nyt.

Eilen sen teki eka kerta sentään pahaa lähteä menoihinsa ku lapsi surkeena katto perään ku olis kaivannu isänsä seuraa. Ehkä tässä edes pieni edistysaskel... Toivossa on hyvä elää. Vaikka todellisuudessa tuskin vaikuttaa.

ap

Vierailija
6/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jaksais vääntää ja tapella aikuisen ihmisen kanssa päivänselvistä asioista.

Mies omasta mielestään on paljonki lapsen kanssa. kait mun on lähettävä yöks pois et joutuu hoitaa vuorokauden yksinään, jos sitten tajuais todellisuuden.

Vielä ku tietäis mihin sitä menis...

ap

Vierailija
7/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kyllä hoitaa lapsia ja kotia silloin kun en ole itse paikalla. Kun olen paikalla päävastuu on minulla tai ainakin siltä se tuntuu. Nuorimman nukutan, syötän ja vaipatkin tulee vaihdettua itse.

Minullekin uupumus välillä tulee ja yleensä silloin jos en ole tavannut muita aikuisia päivän aikana ja olen saanut luotua itselleni sellaisen kotiorja olotilan. Tämä tunne poistuu nopeasti jos päivän aikana olen käynyt lasten kanssa kerhossa, puistossa tms. tavannut sattumalta tai tarkoituksella jonkun tutun tai sen tapaisen. Ystäviä ei minullakaan tällä paikkakunnalla ole.Virtuaaliystävät eivät oikein riitä vaan oikeaa vuorovaikutusta aikuisen kanssa tarvitsen jotta pysyn tasapainossa.

Kun itse olin töissä kyllä otin mielelläni hetken itselleni töistä tultua, nollasin ajatukset ja virittäydyin kotioloihin aina en tätä kylläkään aina muista kun mies tulee töistä kotiin ; )

Vierailija
8/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin olla ensimmäisen ja toisen lapsen välillä melkein vuoden töissä ja ei minusta silloin tuntunut et tarvitsisi huilailla ilman lapsia töiden jälkeen. Ennen lapsia vatvoin usein työasioita kotonakin ja stressasin seuraavan päivän palavereita jne., mutta lapsen avulla työstressi unohtuu hetkessä. Mulle lapseni kanssa touhuilu oli juuri sitä mitä tarvitsin rankan työpäivän päätteks.

Mutta nyt kun olen äitinä jo koko päivän ei sitä samaa jaksa enää jatkaa täysillä iltaisin ja mieheni ymmärtää sen ihan täysin. Tottakai on päiviä, että hän esim. ottaa pienet nokoset heti töistä tultuaan, mutta sitten viettää aikaa lasten kanssa, jolloin minä saan tehtyä kotihommia tai vaikka käytyä jumpassa. Ehdotin toisen lapsen äitiysloman päätyttyä miehelleni, et jos hän uskoo et lasten kans oleilu kotona olisi helpompaa, hän voi minun puolestani jäädä ihan vapaasti vanhempainvapaalle ja minä palaan töihin... Mutta onneksi molemmat ollaan tyytyväisiä nykyisiin järjestelyihin.

Vierailija
9/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mies viikonloppuna lapsen kanssa? Meillä on sellainen sopimus miehen kanssa, että minä hoidan viikolla kodin ja lapset (1v4kk, 2v8kk, 4v, 6v sekä 8v) toki mies töiden jälkeen leikkii ja ulkoilee lapsien kanssa, jos aikaa on. Viikonloppuisin, mies ottaa sitten esim. pojat mukaan ja lähtee kalaan, tai pelaamaan jalkapalloa. ELi viikonloput viettää tiiviisti lasten kanssa. Pojat ovat noista 2v8kk, 4v ja 6v. Minä sittne touhuilen viikonloppuisin nuorimman tytön, sekä 8 vuotiaan kanssa. Meillä on näin toiminut hyvin jo usean vuoden, ja kumpikin on tyytyväinen tähän. Miehellä ei ole viikolla stressiä töistä sekä lapsien hoidosta ym siivouksista, vaan saa kekskittyä töihin, minä taa sviikonloppuisin saan keksittyä omiin touhuihin jos haluan. Miten teillä sujuisi tällainen? Nyt meillä on mies jäämässä 2kk kotiin, kun vauva syntyy, mutta tilanteeseen tietysti vaikuttaa,se että noita lapsia on meillä tällä hetkellä 5 ja vauvan synnyttyä 6, joten eskari ja koulukuskailut mies hoitaa tuolla 2kk vapaalla.

Suosittelen ehdottamaan miehellesi ap, että hän olisi viikoloppuisin lapsen kanssa. Toimii siis meillä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi