Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppisin oikeasti kieliä?

Vierailija
28.08.2022 |

Olen aina ollut huono niissä ja aikuiset eivät minua niissä paljoa tukenuut. Pikemminkin pilkkasivat osaamattomuuttani. Muissa aineissa olen hyvä ja saan kyllä hyvän arvosanan, jos panostan. Kielissä minulla ei kuitenkaan ole mitään keinoja. Joku vasta englannin aloittanut osaisi englantia paremmin tai ruotsia. Ruotsi nyt on vähän helpompi, siinä on kuitenkin jokin logiikka siinä kielessä. Toisin kuin englannissa. Jos opinkin jotain sanoja niin kohta olen jo unohtanut ne, kun en oikeasti käytä noita kieliä mihinkään. Koulussa yleensä tehtiin aina paritehtäviä, mitkä olivat minulle se huonoin vaihtoehto. Kun opettajilta olen kysynyt apua niin saan vaan hirveän läjän tehtäviä, joita en osaa tehdä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin huono kielissä, vaikka olen ylioppilas. Ruotsi ja englanti A .englanti piti uusia kerran. Olen tullut siihen tulokseen, että ainoa tapa oppia on muuttaa kyseiseen maahan töihin. Pakko käyttää joka päivä ja oppii väkisin, vaikka varmasti hikeä pukkaa muutaman kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä.

Vierailija
4/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin englantia vasta, kun muutin Lontooseen opiskelemaan. Koulussa ei kieli tarttunut, vaikka miten yritin päntätä.

Vierailija
5/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy naiseksi. Ne on kovia kielimään.

Vierailija
6/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi, oppi italian (vai oliko se espanja) sillä kun vaan joutui sinne maahan, ihan sattumalta. Pakko oli oppia.

Ei meillä koti/pikkukylässä mitään i- tai e-kieltä opiskeltu, tai edes opetettu.

Vierailija
7/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kertoi, oppi italian (vai oliko se espanja) sillä kun vaan joutui sinne maahan, ihan sattumalta. Pakko oli oppia.

Ei meillä koti/pikkukylässä mitään i- tai e-kieltä opiskeltu, tai edes opetettu.

Ja enkun maikka aikoinaan sanoi vaihto-oppilaaksi USAan lähteville: Sit menee hyvin, kun alat näkemään uniakin englanniksi :)

(itse en lähtenyt)

- sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme