Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat, kuinka monta vapaata viikonloppua sinulla per lista?

Vierailija
26.08.2022 |

En tiedä, onko muilla hoitajilla kolmen vai neljän tai kuuden viikon lista, mutta meillä on 3 viikon listat. Olen hoitaja vanhusten hoidossa, työkokemusta yli kymmenen vuotta.

Meillä on listassa yksi vkl vapaa/lista. Muut ovat arkivapaita. Olin pyytänyt yhden vkl vapaan, lisäksi olin pyytänyt tuon lisäksi yhden lauantaivapaan samalla listalla. Sanoin, että voin tehdä vaikka 14h vuoroja useampia tai mitä tahansa, jos se mahdollistaa lauantai + kokonaisviikonloppuvapaan.

Listantekijä pahoitteli aidosti, ettei sellainen ole mahdollista. En siis saanut lauantaita vapaaksi, eli en päässyt reissuun (en siis menettänyt mitään rahoja, en varannut mitään vielä).

Kävi harmittamaan, että tiukkaa on, ja kuulin, että on erilaisia käytäntöjä muissa työpaikoissa. Joissain työpaikoissa on samalla tavalla kun meillä, eli yksi ainut vapaa vkl/3 viikon lista, muut vapaat sijoitettu arkeen.

Joissain työpaikoissa on mahdollista saada vaikka kaksikin viikonloppua vapaata per 3 viikon lista.

Haluisin kuulla, miten muilla. Onko aihetta vaihtaa parempaan työpaikkaan vai onko vaan alan takia kärsittävä, mihin on ryhtynytkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vapaa vkl/3 viikon lista on ollut normaalia jo monta vuotta.

t. yli 20 vuotta alalla ollut

Vierailija
2/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vapaa per lista.

Vierailija
4/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan yksi viikonloppu töitä per lista. Usein koko lista ilman viikonlopputöitä. Haluaisin tehdä enemmän, mutta niin haluaa muutkin, joten ei riitä. 

Vierailija
5/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonominen työvuorosuunnittelu, niin käytännössä en tee viikonlopputöitä lainkaan.

Vierailija
6/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pidän viikonlopputöistä ja arkivapaista. Joskus kuitenkin sattuu niin paljon menoa, että koittaa onneaan, josko saisi vkl vapaa+seuraavan viikon lauantaivapaa.

Kävi niin harmittamaan, kun harvoin menoja on, ja sitten niihin ei vaan pääse. Ap

Vierailija
7/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyössä kun olin, niin minulla oli 4 viikonloppua putkeen töitä, sit viidentenä vapaa mutta silloinkin päivystysvuoro sunnuntaille. Lopetin sit siihen. Muutenkaan mitään muuta elämää tossa ollut, kun koko ajan aamua, iltaa vuorotellen ja sit vaan jotain yhden päivän vapaita.

t. lähihoitaja, joka kokeili kotihoitoa

Vierailija
8/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon listassa yksi vapaa viikonloppu. Eikä niitä katsota miten ne sijoittuvat, saattavat olla edellisen listan ensimmäinen ja seuraavan listan viimeinen viikonloppu. Ja se on vaan kärsittävä, oltava onnellinen jos muut vapaatoiveet menevät läpi sillä sekään ei ole varmaa.

Vierailija
9/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vapaa viikonloppu. Jos halua ylimääräinen vapaan lauantain niin ainoa toivo on että joku suostuu listan julkaisun jälkeen vaihtamaan vuoroa.

Vierailija
10/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei! Kiitos muille. Hyvä saada vähän muiltakin kokemuksia. Eli taitaa mennä niin, että yks vapaa vkl/per lista.

Vierailija
11/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin tehdä vaikka 3 viikon listassa yhden vkl la 14h + su 14h, jos sillä saisi itselleen kaksi viikonloppua vapaaksi. Olisikohan se mahdollista?

Vierailija
12/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut usein 7 perättäistä viikonloppua töissä.

Vierailija
13/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autonominen työvuorosuunnittelu, niin käytännössä en tee viikonlopputöitä lainkaan.

Autonominen työvuorosuunnittelu meilläkin on, mutta sääntönä on, että saa suunnitella vain yhden vapaan viikonlopun per lista. Toki esimiehen kanssa voi neuvotella, jos kerran pari vuodessa samaan listaan tarvitsisi ehdottomasti kaksi viikonloppuvapaata.

Vierailija
14/14 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kolmen viikon listat ja yksi viikonloppuvapaa/lista. Aina ei välttämättä edes ollut koko viikonloppu vapaata vaan joko lauantai tai sunnuntai.