Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvakäytävät kutisee - mikä auttaa?

Vierailija
26.08.2022 |

Molemmat korvakäytävät kutisee päivittäin. Menee hermot tähän. Onko muilla ollut samaa ja oletko saanut jostain apua ongelmaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo on allergiaoire ja paranee kortisonivoiteella.

Vierailija
2/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilkka oliiviöljyä kosteuttaa. Kokeiltu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkahappoliuos bakteeritulehduksen varalta + kenties kuivan korvakäytävän rasvaus / kosteutus. Käytännössä otat tavallista väkiviinaetikkaa, laimennat sen puhtaalla vedellä suhteessa 1/3 ja lisäät lopputulokseen saman verran oliiviöljyä. Tiputtelet korviin vaikka illalla ja aamulla suihkussa huuhtelet ylimääräisen pois, jos sellaista tuntuu olevan. Pehmittää ja poistaa myös mahdollisen ylimääräisen vahan.

Vierailija
4/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa apteekista sellaista ainetta, joka liuottaa korvakäytävistä kuivuneen vaikun, joka siellä todennäköisesti kutisee. Ellei auta, terveysasemalla terkkari tai hoitsu voi huuhdella korvat. 

Vierailija
5/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa apteekista sellaista ainetta, joka liuottaa korvakäytävistä kuivuneen vaikun, joka siellä todennäköisesti kutisee. Ellei auta, terveysasemalla terkkari tai hoitsu voi huuhdella korvat. 

Minulla huuhdeltiin aikoinaan korvat terveysasemalla ja kehotettiin käyttämään Ceridal- ihoöljyä. Toimi hyvin. Siitä on jo vuosia. Nykyisin taas kaivelen korvia pumpulitikuilla, vaikka ei saisi, muuten kutittaa koko päivän. Pitäisi kai taas huuhteluttaa ja käyttää tuota ihoöljyä.

Joidenkin ruokien syömisen jälkeen myös kutittaa enemmän,

Vierailija
6/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanupuikko. Ja pesuaineen ym huuhtominen suihkussa, ettei seikkaile korvaan pitkäksi aikaa. Mikä kortisonivoide?

Vierailija
7/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisee korvat ehkä joka toinen vuosi kun ne päättää lykätä ulos ohuen vahalevyn. Muuten ei oo ongelmia eikä kukaan korviin kurkistanut oo ikinä nähnyt niissä töhnää, tai punotusta. Jos on tommonen värekarvojen vahanpoistohomma, niin kannattaa vaan koettaa olla tonkimatta niitä ja antaa luonnon tehdä tehtävänsä.

Vierailija
8/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran muuten näin bussissa kun eessä istui semmoinen nuori teekkari, ihan siististi pukeutunut, tukka leikattu ja näin, mutta auta armias kun se käänsi päätään katsoakseen ulos ikkunasta ja näin sen korvaan. Ikinä en oo nähnyt niin törkyisiä korvia! Korvakarvoissa roikkui vaikkupalleroita! Tuli fyysisesti paha olo ja koetin katsella muualle kuin eteeni, missä se kauhujen korvakäytävä killitti.

Vierailija
9/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapiminen.

Vierailija
10/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otiborin korvatipat

Vierailija
11/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva korvassa?

Vierailija
12/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisee todnäk siksi, että korvakäytävät on ihoa ja iho hikoaa, kun on kuuma.

On myös todettu Surfers' ear, jota ei ole toteamisen (HUS) jälkeen hoidettu mitenkään.

Vierailija
13/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanut käsidesiä vanupuikkoon ja pyöräyttänyt korvakäytävässä.

Vierailija
14/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaoire ruokiin.

Vierailija
15/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kutisee todnäk siksi, että korvakäytävät on ihoa ja iho hikoaa, kun on kuuma.

On myös todettu Surfers' ear, jota ei ole toteamisen (HUS) jälkeen hoidettu mitenkään.

Mikä on surffarin korva, kiinnostaa?

Vierailija
16/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain apua Duact-tipoista, lääkäri kirjoitti reseptin. 

Vierailija
17/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi, kun lopetin vehnän käytön.

Vierailija
18/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis? Jos on kuivaa, kroonista hilseilevää ihottumaa, saattaa olla psori.

Mikäli päänahka myös oirehtii, suosittelisin ihotautilääkäriä. Kortisoni tai reseptillä saatava Daivobet-voide on auttanut paljon. 

Vierailija
19/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile etikkaa ja ruokasoodaa

Vierailija
20/28 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on surffarin korva, kiinnostaa?

Guuglaa. Löytyy myös uimarin korvana, mutta lääkäri totesi mulla Surfers' earin. Lyhyesti: korvan sisään kasvaa lisää luuta.