Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha jääkaappipakastin on kauhea sähkösyöppö

Vierailija
26.08.2022 |

Kulutus n. 2kWh päivässä. Vuodessa tekee n. 730kWh ja se on n. puolet koko sähkönkulutuksestani. Eikö tuo ole aika paljon, kun Vattenfallin sivuilla sanotaan että jääkaappipakastin vie n. 350kWh vuodessa. Kiva sitten kun vuokralla asuu eikä voi muuta kuin maksaa. Katselin Gigantin sivuilta halvimpia jääkaappipakastimia ja nekin surkeasta F-energialuokasta huolimatta kuluttivat puolet vähemmän kuin tämä romu. Eli tämä vehje on varmaan sitten joku energialuokka Ö. Sulatettu on ja lämpötilat säädetty kohdilleen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näytetään tekevän remontteja sitä mukaa kun vuokralaiset muuttaa pois ja ennenkuin uusi tulee tilalle. Vaihdetaan siis ilmeisesti kaikki uuteen. Kummallista sitten, ettei vuokralaisen asuessa voida uusia esim. jääkaappipakastinta "koska toimii". Kuten sama vuokran alennuksenkin kanssa, jostain syystä vuokraa voidaan alentaa vain uusiin sopimuksiin. Vanhoja vuokralaisia hoonataan hanuriin oikein kunnolla.

Vierailija
2/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pakastimen ja jääkaapin tyhjät tilat täyttäisi styroksipaloilla, sehän on tavallaan neutraalia kamaa jonka ei pitäisi vaikuttaa toiminnassa suuntaan eikä toiseen ja käytännössä se pienentäisi kaapin tilavuutta jolloin sähkönkulutuksen pitäisi pienentyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä oma vie. Tekis kyllä vähän mieli katsoa eri laitteiden kulutuksia. 

Vierailija
4/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä mitä oma vie. Tekis kyllä vähän mieli katsoa eri laitteiden kulutuksia. 

Asia tuli itsellä sähköfirman seurantasivuilta selväksi, kun olin muutaman päivän poissa kotoa eikä asunnossa muita sähkönkuluttajia jääkaapin lisäksi.

Vierailija
5/5 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistain kirjastoista voi lainata sähkönkulutusmittaria, sellaisella on mielenkiintoista selvittää omien laitteiden kulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi