Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadettien tanssikurssit ja Åke

Kadettien tanssikurssit mennäkö
26.08.2022 |

Kun TV sda alkaa taas nuo tanssiohjelmat, mieleen tulee 50v takaa epäonnistumiseni Åke Blomquistin tanssikurssila. Olin nuori opiskelija Suomen Raamattivyöhykkeeltä. Tanssi ei tullut kysymykseen kotona eikä koulussa. Niinpä kaverini näki ilmoituksen kadettien kurssista. Hän ajatteli että siellä oppisimme me 20 veet tanssia.

Kurssi oli minulle täysi epäonnistuminen. Olin hyvä urheilussa mutta tanssissa olin kömpelö. Blomquist sanoikin minulle kovaa kaikkien kuullen, että odottaa että neitokaiset osaavat tanssia hyvin.. Pyysi poistumaan. Hän nolasi minut täysin. Kun lähdin hän sanoi minulle jotain ilkeää asustani ja ulkonäöstäni. Olin kyllä ihan sievä kavereiden mielestä. Noin ei nykyään sanottaisi. Nykyään tanssikoulua pitää tytär joka on Seiskassa usein.

Myönnän olleeni typerys mennessäni kurssille. Åken oli varmasti vaikea ymmärtää osaamatonta ja häntä harmitti että tuollaisia on. Jos on itse 110 prosenttia hyvä tanssimaan, ei ymmärrä typeryyksiä. Kotiseudullani ei vieläkään tanssita. Liikunnan ilo meni moneksi vuodeksi.

Kaverini oli onnekkaampi ja selvisi kurssista. Löysi jopa miehen sieltä.

Lopetin kurssin 2 tunnin jälkeen. Ja siirryin kun yliopistouralle tutkijaksi. Jäin tutkimustehtävistä eläkkeelle. En koskaan tanssinut missään.

Voi Åke

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki

Vierailija
2/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis kyllä joskus päästä

Vierailija
4/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åke kursseista on kirjavia näkemyksiä. Jotkut koki herrasmiehen. Joku muukin oli haukuttu. Joku poikakin oli haukuttu.

Clara koettu ok

Vierailija
5/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin Blomquistin tanssikurssille kahden työkaverini kanssa. Puhelimessa meille kerrottiin, että olisi hienoa saada kurssille kolme paritonta naista, kun aina oli paikalla parittomia miehiä. Ei ollut yhtään, joten kaverini toivat toiselle tunnille aviomiehensä. Nämä kuitenkin kieltäytyivät tulemasta toista kertaa, joten kaverinikin jättivät kesken. Minä maksoin kurssin eräälle tuttavamiehelle, jotta saisin parin, mutta hän jätti kurssin yhteen kertaan. Sitkeästi vielä yritin, ja paikalla olikin kaksi paritonta miestä - kaksi varsinaista suohirviötä, jotka kieli pitkällä ja silmät tapillaan odottivat, kummalle minut osoitettaisiin pariksi.

Häivyin ennen kuin tunti ehti alkaa enkä palannut. Vieläkin harmittaa 750 markan meneminen hukkaan.

Vierailija
6/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut sitten koko ikäsi puutteessa?

Vierailija
7/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin miehen sieltä

Vierailija
8/9 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee mies

Vierailija
9/9 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, minäkin kävin kadettien tanssikurssin, ja sarkatanssiaisiinkin pääsin. Åke oli meille ihan asiallinen opettaja, toki vaativa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän