Jääkö kampaajat, parturit, kosmetologit ja manikyristit nyt työttömiksi sankoin joukoin kun
Kommentit (19)
Luultavasti. Kulut nousevat, pienyrittäjät ovat muutenkin ahtaalla, asiakkaat katoavat.
Myös sisustussuunnittelijat ja personal trainerit sekä jopa siivoojat. Ihmiset alkavat tekemään itse kaiken.
Autoliikkeetkin menevät konkkaan kun ihmiset kaivavat vanhat corollat esiin ja alkavat korjaamaan niitä itse tai korjauttamaan tutulla sopuhintaan.
Samoin mara-ala. Just ku koronasta päästiin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole turhuuksia. Käyn edelleen säännöllisesti kampaajalla ja hoidattamassa kynnet. 😊
Sinä käyt ja moni muukin käy. Mutta moni jättää ehkä käymättä ja siitä on kyse, ei siitä, ettei_kukaan_ enää kävisi.
Mä taas olen vasta ruvennut noita palveluja käyttämään. Pieniä iloja arjen keskellä.
Luopunut olen sitten turhasta shoppailusta.
Pienyrittäjien sähkölaskut kasvavat, asiakkaiden sähkölaskut kasvavat. Jostain pitää tinkiä.
Helppo yhtälö. Surullinen lopputulos.
Ihan uskomatonta! Euroopassa piti alkaa uusi nousukausi koronan jälkeen ja me ollaan pahimmassa lamassa sitten 90-luvun.
Ei pienyrittäjilläkään ole kohta varaa sähkön käyttöön.
Siivoojia irtoaa Torista. Ok, pitää kokeneen siivoojan sijasta vahtia.
Tästä hyötyy kumminkin niin tekijä kuin asiakas.
Ei ole jäämässä, kun katukuvaa katsoo. Yritän just saada kulmiin huoltoaikaa varattua ja menee kuukauden päähän. Sen verran täyttä.
Mä oon jo vuosia laittanu tukkaa kotona. Amazonissa myydään pedikyyri laitteita. Kynsien hoito hoituu kans kotona.
Noita palveluita taitavat käyttää muutenkin pääasiassa ihmiset, joilla ei ole rahasta tiukkaa. Varmaan aika pieni osa asiakkaista lopettaa kokonaan asioinnin.
mä alotin just opiskelemaan parturi-kampaajaksi ja valmistun ehkä vuonna 2024. toivottavasti ihmisillä on jo sillon tarpeeksi rahaa käydä parturissa ja kampaajalla. :)
Sitä tässä pelätään, vielä en ole nähnyt muutosta asiakasmäärissä, mut kyllä tässä hiljaa suunnitellaan et mitäs sitten. Varmaan hoitoalalle😅
Kosmetologini on kertonut että materiaalikustannukset ovat nousseet jopa 30% joissain tuotteissa. Surullinen olo pienyrittäjien puolesta. Ei varmasti ole helppoa muutenkaan, saati sitten ensin korona, ja sitten tämä. Pakkohan jostain on asiakkaidenkin leikata.
Eivät ole turhuuksia. Silti moni säästää, missä voi. Naiset varsinkin. Pitemmät hiukset voi itse tai kaverin avulla tasoittaa. Hiukset voi värjätä itse. Moni varmaan säästää näin, vaikka olisi ennen käynyt kampaajalla.
Olen karsinut budjetista herkut, johon meillä meni tolkuttomasti rahaa.
Herkuttelun oikeutin itselleni henkisen hyvinvoinnin ylläpitona.
Herkuista säästyneillä rahoilla käyn ennemmin hemmottelussa vaikka siellä kosmetologilla.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä pelätään, vielä en ole nähnyt muutosta asiakasmäärissä, mut kyllä tässä hiljaa suunnitellaan et mitäs sitten. Varmaan hoitoalalle😅
Tervetuloa! Töitä riittää.
Eivät ole turhuuksia. Käyn edelleen säännöllisesti kampaajalla ja hoidattamassa kynnet. 😊