Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taapero pahalainen lykkää ja lykkää päikkäreille menoa! mitä tehdä?

Vierailija
24.10.2006 |

lapsi on puolitoistavuotias, nukkuu yhdet parin tunnin päikkärit päivässä. aamulla herätään ennen kahdeksaa, illalla viimeistään ysiltä nukkumaan. tähän saakka mukula on mennyt päikkäreille siinä 12-13 maissa vaan ei mene enää.

..ja en siis oletakaan että itse menisi sänkyyn ja peittelisi itsensä nukkumaan, vaan oikeasti lapsi ei suostu nukahtamaan kun yritän häntä väsyttää. mielestäni yritän ihan johdonmukaisesti auttaa häntä " laskeutumaan" uneen, rauhoituitaan ja lueskellaan yms. vaan ei nukahda, ei millään. kääntyilee, vääntyilee, repii minua, potkii, huutaa ja elämöi. mitä mun pitää tehdä?

onko siitä haittaa (paisti ruokailu- ja ulkoilurytmin sekoaminen) jos lapsi menee päikkäreille vasta siinä neljän maissa kun häntä huvittaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee sovulla nukkumaan. Välillä tappelee vastaan. Mutta meillä toimin niin, että otan lapsen vain kainaloon, vähennän vaatteita ja laitan sänkyyn. Lapsi ei sieltä nouse pois, saattaa kiukuta puolikin tuntia, mutta nukkuu lopulta. Pienet huudot ei maata kaada...

Satuja ei ole koskaan ennen päiväunia lueskeltu, vaan lapsi on oppinut nukkumaan ilman kummempia vaatimuksia. Onneksi!

Pari kertaa on kokeiltu päivä ilman nukkumista ja kyllä on jo iltapäivällä ollut " piru irti" . Joten vielä meinaan päiväunille lapsen laittaa, vaikka jo kolme täyttääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla