Vanha raha ei puhu -kokemuksia
Tuli mieleen tästä ketjusta https://www.vauva.fi/keskustelu/4754615/mita-mielta-ihmisista-jotka-puh… , millaisia kokemuksia teillä on siitä, että yllätytte jonkun varallisuudesta. Eli että henkilö ei ole tuonut mitenkään esille omaisuuttaan, mutta se jotenkin paljastuukin teille. Minun lapsuudessa erään kaverin perhe asui pienessä tavanomaisessa rivaripätkässä, ja sitten kerran pääsin heidän mökille käymään, ja se olikin perheen oma (ei peritty) valtava huvila isolla arvotontilla purjeveneineen yms. Vanha raha ei puhunut, ei päällepäin mitenkään näkynyt kodissa, autoissa tai harrastuksissa.
Kommentit (8)
Mun vanhemmat. Ne rikastui perinnöllä kun olin kouluikäinen. Mikään ei muuttunut siitä kun olivat keskituloinen insinööri-sairaanhoitajaperhe ilman ihmeempää omaisuutta kuin velkainen auto ja talo. Siellä samassa tavallisessa pakettitalossa asuvat edelleen 20 vuotta myöhemmin. Autot on aina olleet hyvin tavanomaisia tyyliin Renault Megane tai Skoda Octavia. Pukeutuminen luokkaa tavis. Matkoja on ollut mutta ennen eläkeikää aina tavanomaisia kohteita kuten Kreeta, Kanarian saaret, keskitason hotelleissa. Eläkkeellä kyllä on käyty Karibian risteilyä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat. Ne rikastui perinnöllä kun olin kouluikäinen. Mikään ei muuttunut siitä kun olivat keskituloinen insinööri-sairaanhoitajaperhe ilman ihmeempää omaisuutta kuin velkainen auto ja talo. Siellä samassa tavallisessa pakettitalossa asuvat edelleen 20 vuotta myöhemmin. Autot on aina olleet hyvin tavanomaisia tyyliin Renault Megane tai Skoda Octavia. Pukeutuminen luokkaa tavis. Matkoja on ollut mutta ennen eläkeikää aina tavanomaisia kohteita kuten Kreeta, Kanarian saaret, keskitason hotelleissa. Eläkkeellä kyllä on käyty Karibian risteilyä tms.
Sanoisinpa id... Mutta en sano.
(todella) Rikkaat ihmiset suhtautuu (köyhiin) ihmisiin todella julmasti. Tästä on niin paljon todisteita.
Sukulainen eli tavanomaisen nuukaa elämää, ei nyt mitään kituuttelua, muttei mitään turhaa törsäämistäkään. Keskipalkkaisessa ammatissa, keskikokoinen talo keskikokoisessa kaupungissa, ei perhettä. Oli aika suunnaton perintö kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
(todella) Rikkaat ihmiset suhtautuu (köyhiin) ihmisiin todella julmasti. Tästä on niin paljon todisteita.
tuo on ihan ohi ketjun aiheen
Nämä säästötilin kerryttäjät ovat kyllä käsittämättömiä ihmisiä. Tehdään paljon töitä, mutta ei koskaan hyödytä siitä rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo on ihan ohi ketjun aiheen
OK. Menenpä tässä heittämään tuhkaa päälleni ja lausumaan 100 Ave Mariaa!
Tämä on minusta hyvin tyypillistä niille jotka ovat harjoitelleet rahan kanssa elämistä yli sukupolven ajan.