Miksi Osuuspankki haluaa asiakkaidensa passista kuvan omaan järjestelmään?
Usean ihmisen olen kuullut tässä lähiaikoina joutuneen menemään Op:n konttorille, koska nettipankki on mennyt lukkoon. Konttori on ollut täynnä ihmisiä ja jonotuksen kesto pitkä. Tiskille päästyä kaikille on sanottu, että "olet unohtanut pankkitunnuksen ja siitä syystä se on mennyt lukkoon." Nää ihmiset ovat käyttäneet vuosia samoja tunnuksia ja näppäilleet aivan varmasti oikeat numerot kuten aina. Ja miten kaikilla on samaan aikaan alkanut unohtumaan pankkitunnukset? Valehteleeko pankki jotain?
Pankissa heiltä on ensimmäisenä pyydetty passia ja passista otettu kuva. Yksi henkilö kysyi, että miksi ja vastaus oli, että "Jotta meillä olisi kuva sinun passista ja voimme siitä varmistaa henkilöllisyyden." Mutta jos asiakas näyttää passia asioidessaan pankissa, niin eikö siitä sitten voikkaan enää varmistaa henkilöllisyyttä? :D Mielestäni siis aika älytön selitys.
Lopuksi kaikki nämä ihmiset on saanut uudet pankkitunnukset.
Kommentit (59)
Vaatimus on ollut kymmenen vuotta ja jaksat vielä yllättyä siitä?
Eivät ole kysyneet kertaakaan mitään passia tai henkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Pankin pitää tietää kenen kanssa ne asioivat. Se on lakisääteinen vaatimus.
Eikö se passi ja passikuva ole sama, oli se sitten asiakkaan kädessä tai pankin järjestelmässä? Ja miksi he eivät pyydä asiakkaita tulemaan antamaan sitä passia vaan valehtelevat tällä "unohdit pankkitunnukset, joten tuu käymään" jotta saavat ihmiset konttorille.
Vierailija kirjoitti:
Pankin pitää tietää kenen kanssa ne asioivat. Se on lakisääteinen vaatimus.
Kysymys ei kai ole siitä, että henkilöllisyys pitää todistaa - totta kai - vaan miksi ihmeessä pankin täytyy pitää arkistoissaan kuvaa asiakkaiden henkilöllisyystodistuksista.
Henkilöllisyystodistus tallennetaan asiakkaan tuntemistietoihin, jotta siitä jää pysyvä dokumentti asiakkaan tunnistamisesta. Enää ei riitä että vilauttaa henkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin pitää tietää kenen kanssa ne asioivat. Se on lakisääteinen vaatimus.
Kysymys ei kai ole siitä, että henkilöllisyys pitää todistaa - totta kai - vaan miksi ihmeessä pankin täytyy pitää arkistoissaan kuvaa asiakkaiden henkilöllisyystodistuksista.
Tämä. Luetunymmärtäminen taas huipussaan.
Nordeakin haluaa 5 vuoden välein uudesta ajokortistani kopion Panaman papereihinsa. Se on EU:n tapa!
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyystodistus tallennetaan asiakkaan tuntemistietoihin, jotta siitä jää pysyvä dokumentti asiakkaan tunnistamisesta. Enää ei riitä että vilauttaa henkkaria.
Miksi ei riitä? Ja miksi se tehdään valehdellen?
Samaa tekee muut pankit.
kyselee kaikenlaista vaikka mitään erikoisia tuloja ole.
Op pankissa kerran joku nainen sai raivarin kun virkailija vaan jankutti kaikenlaista kysymystä rahoista..
nainen huusi että ei oo muuta tuloa kuin palkka tulo mikä ongelma..kyllä te sen näette kuka maksaa ym ym .
Kaikki on tulevaa kontrolliyhteiskuntaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on tulevaa kontrolliyhteiskuntaa varten.
Kerro lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin pitää tietää kenen kanssa ne asioivat. Se on lakisääteinen vaatimus.
Kysymys ei kai ole siitä, että henkilöllisyys pitää todistaa - totta kai - vaan miksi ihmeessä pankin täytyy pitää arkistoissaan kuvaa asiakkaiden henkilöllisyystodistuksista.
Pankki voi sillä osoittaa viranomaisille, että he ovat tunnistaneet kenen kanssa ovat asioineet. Nettipankkitunnuksiahan ei voi saada ilman passia tai henkilöllisyystodistusta. Niitä käytetään sitten sähköiseen tunnistautumiseen.
Pankki ei tee yhtään mitään ihmisten passien arkistoilla!
Kyselijä666 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyystodistus tallennetaan asiakkaan tuntemistietoihin, jotta siitä jää pysyvä dokumentti asiakkaan tunnistamisesta. Enää ei riitä että vilauttaa henkkaria.
Miksi ei riitä? Ja miksi se tehdään valehdellen?
Mistä w***tun valehtelusta sinä hourailet?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on tulevaa kontrolliyhteiskuntaa varten.
Aha, tämä on taas näitä juttuja.
Tiesitkö että valtiolla on jo kaikki tietosi?
Kyselijä666 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyystodistus tallennetaan asiakkaan tuntemistietoihin, jotta siitä jää pysyvä dokumentti asiakkaan tunnistamisesta. Enää ei riitä että vilauttaa henkkaria.
Miksi ei riitä? Ja miksi se tehdään valehdellen?
En usko valehteluun. Jos asiakkaan tuntemistiedot eivät ole olleet ajantasalla, todennäköisesti tunnukset ovat menneet lukkoon ihan siitä syystä, että nyt ne sitten saadaan kuntoon. Ilman ajantasaisia tietoja et voi käyttää pankin myöntämiä verkkopalvelutunnuksia. Ehkä virkailija ei tutkinut syytä vaan totesi yleisesti tunnusten lukkiutuneen väärän näppäilyn myötä. Se on se yleisin syy kuitenkin, ja lopputulos sama. Ne on avattava ja tiedot päivitettävä.
Vierailija kirjoitti:
Kyselijä666 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyystodistus tallennetaan asiakkaan tuntemistietoihin, jotta siitä jää pysyvä dokumentti asiakkaan tunnistamisesta. Enää ei riitä että vilauttaa henkkaria.
Miksi ei riitä? Ja miksi se tehdään valehdellen?
Mistä w***tun valehtelusta sinä hourailet?
Jos totuus on se, että halutaan passista kuva ja se on uusi lainsäädäntö, niin miksi ihmisille valehdellaan, että "olet unohtanut pankkitunnukset" ja tällä tavalla saadaan ihmiset konttorille antamaan passi?
Jos pankille ei anna tunnuksia niin Klausin weffi-globohomo sotilaat eivät löydä sinua enää mistään vaikka valtiolla on no kaikki tiedot muutenkin?
Pankin pitää tietää kenen kanssa ne asioivat. Se on lakisääteinen vaatimus.