Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestätte omaa aikaa?

Vierailija
03.08.2022 |

Ensin tärkein: rakasta vaimoani ja lapsiamme yli kaiken, enkä voisi ajatella olevani ilman heitä.

Mutta, koska olemme niin paljon yhdessä, niin kaipaan myös täysin omaa aikaa. On ihana tunne tulla tyhjään kotiin tehdä vain omia juttuja.

Ongelma on, että näitä hetkiä on harvoin, eikä ole luontevaa tapaa järjestää omaa aikaa. Miten te jotka olette samassa tilanteessa hoitaneet aikaa itsellenne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki tai jompikumpi mummoloista on meidän tapa.

Vierailija
2/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko minä tai puoliso lähtee pidemmäksi aikaa pois kotoa. Niin yksinkertaista se on. Jos olisi lapsia, sama hoidettaisiin niin, että toinen lähtee lasten kanssa tai toinen lähtee yksin riippuen siitä haluaako olla yksin kotona vai yksin muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin, kun lomat ei oo yhtä aikaa, toinen lähtee mummolaan lasten kanssa ja toinen jää tekemään töitä+saa illat omaa aikaa.

Vierailija
4/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kävelylle vaikka, mulle riittää. Miehellä on "miesluolansa" jonne voi myös mennä ulkorakennuksessa. 

Vierailija
5/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille, 650 km.

Vierailija
6/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat, ettei ole luontevaa ottaa omaa aikaa. Meillä ei ole koskaan ollut ongelma. Voimme tehdä esim. näin: Mies lähtee lasten kanssa viikonlopuksi vanhemmilleen ja minä jään kotiin. Tai minä lähden lasten kanssa viikonlopuksi siskolleni ja mies jää kotiin. Tai toinen jää lasten kanssa kotiin ja toinen lähtee yksin tai kavereiden kanssa jonnekin. Tai mitä ikinä keksimmekin. Avainsana on avoin kommunikaatio ja sen tajuaminen, että oma aika ei ole loukkaus ketään kohtaan eikä tarkoita, ettei rakasta. 

Vierailija
7/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat tarvitsee tuota omaa aikaa. Joskus sitä saa, kun toinen vanhempi ottaa lapset ja lähtee "kylille".

Mulle esim urheilu on tärkeää ja mieheni tietää sen, joten koskaan ei ole tullut riitaa, kun haluan lähteä yksin lenkille tai salille.

Myös hän saa mennä omien harrasteiden pariin niin halutessaan.

Kun lapset oli pienempiä sovittiin vaikka niin että minä käyn lenkillä ja kun olen rauhassa peseytynyt ja venytellyt/syönyt voi hän lähteä omien harrasteiden pariin. Niin, että molemmilla on rauha tehdä omia juttuja, eikä niin että sitten pitää jotenkin kiirehtiä "vapauttamaan" toinen.

Vierailija
8/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tarvitset omaa aikaa? Minkä ikäiset lapset ovat? Käykö vaimo töissä? Minkä kokoinen asuntonne on? Minkälaista arkenne on, eli miten päivät, illat ja viikonloput sujuvat? Kuinka paljon vaimollasi on omaa aikaa, siis täysin lapsetonta aikaa?

Vierailija
9/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ja poika käyvät paljon yhdessä urheilua katsomassa. Silloin saan omaa aikaa. Mies ei ole toivonut omaa aikaa kotonamme, joten ottaa oman aikansa lähtemällä yksin tai ystävien kanssa mökille tms. 

Vierailija
10/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oman ajan tarvetta kommunikoidaan ihan sanallisesti. Kerrotaan toiselle että tarvetta olisi. Mies saa päivisin olla yksin kotona kun minä olen töissä (työskentelee kotoa ka päiviin mahtuu kyllä vapaatakin kun en työskentele ihan kodin vieressä). Minulla vastaavaa tulee kun mies on harrastuksessaan pari kertaa viikossa.

Pitempiä aikoja tulee kun mies käy viettämässä mökkiviikonloppuja ja itse reissailen silloin tällöin jonkun kaverin kanssa joko ulkomailla tai kotimaassa. Näitä reissuja voidaan myös järjestää jos toinen kaipa omaa aikaa, vaikkei muuten olisi juuri sillä hetkellä ollut vastavaaa tulossa.

Mikäli meillä olisi lapsia, voisin ainakin its eottaa lapsen mukaan joillekin omista reissuistani ja jos ei noihin miehen mökkiviikonloppuijin lapsi sopisi niin saisi sitten matkustaa muulla tavalla lapsen kanssa tai mennä yökylään vaikka vanhemmilleen.

Vierailija
11/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tarvitset omaa aikaa? Minkä ikäiset lapset ovat? Käykö vaimo töissä? Minkä kokoinen asuntonne on? Minkälaista arkenne on, eli miten päivät, illat ja viikonloput sujuvat? Kuinka paljon vaimollasi on omaa aikaa, siis täysin lapsetonta aikaa?

Jaaha, ap katosi. Että tällainen provoviritys tällä kertaa.

Vierailija
12/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuta auki vain. Se ei ole ollenkaan vaikeaa jutella rakkaalleen ja sanoa, että sopisiko niin, että minä hoidan lapsia perjantaista sunnuntai iltaan ja sinä saat mennä silloin vaikka tyttöporukalla laivalle ja sopisiko sitten, että minä menen seuraavan viikonloppuna jonnekin? Tai vaikka, että jos haluat, niin voin mennä lasten kanssa mummolaan ja sinä menisit sitten lasten kanssa ensi viikolla, sopisiko näin?

Vierailija
13/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oma kämppä ap ja huolehdi, että vaimo saa vapaata sinusta ja lapsista ainakin yhtä paljon.

Vierailija
14/15 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan miehen lasten kanssa leikkikentälle pariksi tunniksi, uimaan, metsälenkille, marjastamaan ym mitä oikeestikin pitää tehdä. Saan olla kotona rauhassa puuhailemassa.

Vierailija
15/15 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä haasteena on myös tuo, että haluaisin sitä omaa aikaa nimenomaan kotona, eli miehen pitäisi lähteä lasten kanssa jonnekin. Miehen harrastukset taas on poissa kotoa, eli helpompi järjestää kun minä ja lapset jäädään sitten vaan kotiin siksi aikaa. No, kyllä mies joskus esim ottaa lapset ja menee vanhemmilleen tms., mutta ei ollenkaan niin usein kuin toivoisin. Toki sitten joskus käyn yksin lenkillä, salilla, kaupoilla, kaverilla jne., mikä on myös hyvä ja tarpeen, mutta ei palauta ihan samalla lailla kuin se yksin kotona olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi