Onko muilla sattunut hormonikierukan laitto niin, että meinasi taju mennä?
Olin kuullut aikaisemmin, että vähän nipistää, mutta sattui niin saa....sti! En ole synnyttänyt alakautta, onkohan silloin kohdun kaula jotenkin tiukempi?
Kommentit (10)
Tämä tapahtui ensimmäisen lapseni jo synnyttäneenä. Kipu oli viiltävä ja mitattiin jollain terästikulla se kohdunpohja tai jotain. Näin sen verisen tikun ja tuska vei tajun.
Jäin tarkkailuun muutamaksi tunniksi ja sitten kotiin.
siis kohdunkaulaan? Käyköhän pois ottaminen taas yhtä kipeää?
Pitää kai sitä venyttää silloinkin. Olo oli kieltämättä aika " loukattu" toimenpiteen jälkeen, nainen vielä lääkärinä, kai se puuduttais, jos mahdollista vai onko ne jotain sadisteja? ap
Ei kehtaa keskeyttää, kun lääkäri hokee,että ihan pian on valmis...
kuparikierukan laittaminen sattui enemmän kuin mikään koskaan.
meiltä synnyttämättömiltä kun täytyy kohdun suu väkivalloin auki repiä.
itse härveliin olen kyllä ollut tyytyväinen.
toisella kerralla sattui paljon. Poistaminen kivutonta molemmilla kerroilla.
Se poisto ei kyllä tuntunut miltään - olin ihan paniikissa ja ootin sitä kipua, mutta homma oli ohi ennenkun huomasin mitään.
kohdunkaulaan koskeminen kyllä suntuu jotenkin ilkeästi, sama on gynellä aina. Siitä lähtee hermotusta aika suoria piuhoja aivoihin (:)), voi kuulemma aiheuttaa huimausta ja pyörrytystäkin.
Kierukan laitossa se kohdun pituuden mittaus tuntui epämiellyttävältä, mutta ei sattunut. Lähinnä se kohdunkaulaa auki pitävän instrumentin laitto tuntui. Itse kierukan sisään menoa en edes huomannut. Poisto ei tuntunut muuta kuin siinä vaiheessa, kun lääkäri otti narujen päät kiinni pinseteillä (kosketus kohdunkaulaan).
Kierukka pitäisi laittaa kuukautisten aikaan, kun kohdunkaula on vähän auki ja liukastetta on omasta takaa. Samoin poisto.
laitto jännitti ja pelotti, söin ennen lääkäriin menoa vissiin kolme särkylääkettä... yllätys olikin positiivinen, kun laittaminen ei sattunut yhtään. tuntui kyllä epämiellyttävältä, mutta kipua EI tuntunut.
kierukka laitettiin muistaakseni kk-kierron viidentenä päivänä, joten kohdunsuu oli sitten vissiin kunnolla auki...
En jaksa KÄSITTÄÄ, että naisen on kestettävä kaiken maailman kipuja mutisematta, kun ne kohdistuvat hänen alapäähänsä. Oli kyse sitten sisätutkimuksesta, kierukan laitosta, synnyttämisestä, repeämien ompelusta, jne. Naisen alapää on erittäin herkkää kudosta!