Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät oikein jaksa leikkiä lasten kanssa?

Vierailija
22.10.2006 |

Leikin kyllä, mutta ajattelen koko ajan, että " koskahan sitä voisi hivuttautua tekemään omia juttuja" ...tmv. En vain osaa uppoutua lasten maailmaan innolla. Luen heille mielelläni, mutta kaikki mielikuvistusta vaativat leikit ovat tervan juontia. Onneksi mies jaksaa leikkiä lasten kanssa paremmin.

Vai johtuisiko tämä siitä, että olen täysin kypsä kotona olemiseen ja haaveilen päivittäin työn teosta? Jaksaisiko sitä leikkiä paremmin sitten, kun on työelämässä. Lapset ovat nyt 4- ja 2-vuotiaat ja vuosi pitäisi vielä kärvistellä kotona...huh huh.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkii ja niiden sitä mielikuvitusta tarvitsee käyttää, millaisen mallin lapset saavat aikuisesta, joka leikkii eikä tee omia hommiaan?

Vierailija
2/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin kuin täällä väitetään, hyvä päiväkoti olisi oikea ratkaisu pulmaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla on muutakin tekemistä ja, toivoakseni, muuta annettavaa.

Vierailija
4/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teen kaikki kotihommat, ei siitä ollut kyse. Kyse oli siitä, että en jaksaisi leikkiä edes sitä pientä hetkeä, minkä lapseni pyytävät. En todellakaan leiki heidän kanssaan tuntikausia, hyvä jos puoli tuntia päivän aikana. Onko se liikaa vaadittu?

ap

Vierailija
5/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen maailmaan osaan vielä jotenkin uppoutua; olen itse aina ollut " prinsessatyttö" . Minulla on tyttö ja poika ja yritän olla tasapuolinen. Ovat vielä pieniä, mutta toivon että oppisivat joskus leikkimään keskenään ja saisin olla vain sivustaseuraaja...

Vierailija
6/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mun on todellakin pakko kärvistellä kotona, tahdoin tai en.

Lapset ovat onneksi alkaneet leikkiä keskenään. Ongelma tuntuu olevan siinä, että esikoinen on tyttö ja haluaa leikkiä tyttöjen leikkejä, joista 2-vuotias pikkuveli ei vielä ymmärrä mitään.

ap

Vierailija
7/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jaksavat leikkiä heidän kanssaan. Jos jokaisen vanhemman pitäis omata kyky eläytyä pikkulapsen leikkeihin kybällä, jäis kyllä lapset hankkimatta. Minä olen aikuinen, enkä jaksa koota samoja palikoita, 4-vuotiian palapelejä, muovailuvahoja ym. ym. uudestaan ja uudestaan. Yritän kyllä eläytyä aina hetkittäin lapseni touhuihin ja edes komenntoida jotain mukavaa.