Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laihduttamisen vaikeudesta :(

Vierailija
20.08.2008 |

Eli tilanne on se että olen onnistunut keräämää 15 ylikiloa viimeisten vuosien aikana. Taas olen pitkään miettinyt, että niistä pitäisi päästä eroon. Ongelmana mulla on, että olen entinen syömishäiriöinen (anorektikko/ bulimikko) ja tuo syömishäiriö liittyy elämässäni aikaan, jolloin olin todella ahdistunut, masentunut ja onneton.

Syömishäiriöstä olen onnekseni selvinnyt, mutta se aiheuttaa edelleen ongemia normaalin painonhallinan / laihduttamisen suhteen. Aina kun yritän olla laihdutuskuurilla ja syödä terveellisesti, nuo vanhat tunteet ja ahdistus palaavat voimakkaina pintaan, olen itkuinen ja väsynyt, vaikken mitään kitudieettejä pidäkään.

Mikähän avuksi? Onko täällä entisiä syömishäiriöisiä linjoilla? Onko samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla painonhallintaan ja -pudotukseen on auttanut Painonvartijat! Se on auttanut jopa syömään terveellisemmin...Kun tiedän,että saan syödä kuitenkin "mitä vain" kunhan pysyn pisteissä, ei ahdista....Reilusti ylipainoinen en ole koskaan ollut, muuten vaan vääristynyt kuva itsestä ja raskaukiloja onnistunut kerämään hurjasti (jotka aina pudottanut nopeasti).

Vierailija
2/2 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa aloittaisit liikunnan ensin?? vaikka sauvakävely. Se tekee hyvä mielelle ja kropalle. Ulkona kun liikkuu ihmisten ilmoilla, voi tarkkailla luontoa ja jospa se masennuskin jäisi pikkuhiljaa taka-alalle kun mieleen tulee uusia asioita.

Syömisen suhteen kannattaa olla varovainen jos siihen aina on liittynyt ongelmia. Muutokset pikkuhiljaa, ehti kroppa tottua, niin fyysisesti kuin henkisesti. Pienikin muutos on parempi kuin ei ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan