Kuka hullu enää saastuttaa bensaleikkurilla
Kommentit (14)
Minä. Ah sitä bensan tuoksua, kun kaataa kanisterista. Ei sähkövatkaimia meille.
Saastunan minkä saastutan, en ole mikään hysteerinen vihervassari...
Sähkömoottorilla saat leikata pari tuhatta tuntia ennen kuin se on ympäristöystävällisempi kuin bensaleikkuri. Eikä ne akut sitä kestä. Joten bensaleikkurilla ympäristön ja käytännön vuoksi jaktan leikkaamista.
Taloyhtiöllä on vain bensaleikkureita ja kaksi työnnettävää manuaalileikkuria, jotka ovat niin tylsiä, etteivät leikkaa mitään. Joten vetelen tuon oman minipihani ihan bensaleikkurilla. Viimeksi tänään leikkasin.
Valtaosa käyttää vielä bensaa! Ja kauan!
Kaikki ne ihmiset, joilla on kotonaan bensaruohonleikkuri ja jotka ovat olleet viisaita tehdessään sen päätöksen, että ei kuluteta turhaan: tämä vanha laite käytetään ensin loppuun ja sitten katsellaan ympäristöyställisempää ratkaisua.
Onhan tuota tonttia, ajomatka yhteensä 3 km. Milläs batterivehkeellä tuon leikkaisin?
Kun ostimme omakotitalon, ja tuli puhetta, että tarvitsemme ruohonleikkurin, minä kerroin puolisolleni, että en ala polttomoottorikäyttöisellä ruohonleikkurilla nurmikkoa ajelemaan, vaan sähkökäyttöinen sen pitää olla.
Anoppilassa oli ylimääräinen polttomoottorikäyttöinen ruohonleikkuri, ja he toivat sen meille. Puolisoni on yrittänyt houkutella minua käyttämään sitä, mutta en ole suostunut edes kokeilemaan.
Siimaleikkurin sentään sain sähkökäyttöisenä. Sillä olen noita nurmikon reuna-alueita käynyt siistimässä, mihin ei ruohonleikkurilla pääse.
Isommat tontit kyllä dieselillä kun järeämpi kone.
Vierailija kirjoitti:
MIksi bensaa pitäisi leikata?
Onhan sitä leikattua konjakkiakin.
Ajettavat on aika vähissä akkuvehkeinä
Vierailija kirjoitti:
MIksi bensaa pitäisi leikata?
Leikataanhan sitä. Konjakkia leikattiin sekoittamalla siihen vodkaa eli jonkinvahvuista etanolia. Bensalle tehdään nykyään ihan samaa.
Miiinä. Ostin uuden stigan bensakoneella 3 vuotta sitten. En todellakaan vaihda sähköleluun.