Minkä ikäisen lapsen kirjeet vanhempi saa vielä lukea ensin ennenkuin antaa kirjeet lapselle
Kommentit (15)
No jos ei lapsi osaa lukea, niin silloin vanhemman pitää se tehdä. 10-vuotias muistaakseni toi vielä veroilnoituksensa kysyäkseen että mitä tää tarkoittaa, voitko suomentaa ;)
Kun oppi itse lukemaan.Silloin sinulla ei mitään oikeutta hänen postinsa.
Riippuu kirjeestä. Laskut minä avaan ja maksan niin kauan kun asuu kotona, mutta henk.koht kirjeitä en ole avannut sen jälkeen kun kouluun meni.
Sen ikäisen, että lapsi ei osaa vielä itse lukea. Sen jälkeen aikuinen saa lukea lapsen kirjeen vain lapsen luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun oppi itse lukemaan.Silloin sinulla ei mitään oikeutta hänen postinsa.
Tämä nyt ei todellakaan voi pitää paikkaansa. Voihan kuusivuotias jo osata lukea mutta kyllä vanhemmilla on oikeus hänen kirjeensä ensin lukea.
Kirjesalaisuus on ehdoton. Ei minkään ikäisen kirjettä saa ensin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kirjeestä. Laskut minä avaan ja maksan niin kauan kun asuu kotona, mutta henk.koht kirjeitä en ole avannut sen jälkeen kun kouluun meni.
Et todellakaan saa mennä aukomaan lapsesi laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 18 vuotiaan laskut todellakin saa huoltaja avata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä hänellä on lupa siihen.
Ihan riippuu. Jos tulee vaikka kutsu hammaslääkäriin, pitää minun nähdä milloin ja missä se on. Kerran löysin lapsen repusta 6kk myöhässä kutsun synttärijuhliin.
Ja lapsellani ei ole vielä pankkikorttia, tunnuksia yms. jos sieltä joku lasku tulisi, tottakai se on itse nähtävä mikä se on ja maksaa se.
Toki jos jonkun 7v pistää firman pystyyn, niin vanhemmat itse päättää tarviiko lapsi apua vai hoitaako hommat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla provoilua. Ei kukaan kirjoitustaitoinen voi oikeasti noin ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että kyseessä on lasku? Hyvin harvassa laskussakaan lukee päällä, että lasku.
Mutta miten tulisi menetellä, jos lapsi ei ole kotona kun kirje saapuu, joten vanhempi joutuu laittamaan sen talteen, ja sitten unohtaa sen monen kuukauden ajaksi, jolloin kirje voi olla vanhentunut?
Pitäisikö vanhemman silloin lukea kirje ensin itse, mahdollisesti sen selvillesaamiseksi, että kuka kirjeen on kirjoittanut, jotta voisi kenties yrittää ottaa yhteyttä kyseiseen henkilöön korjatakseen erehdystään?
Entä mitä teette jos vaikka n. 15-vuotias lapsi kieltäytyy avaamasta hänelle saapunutta kirjettä, ja haluaa lähettää sen avaamattomana takaisin evästyksellä "Ei tarvitse lähetellä minulle tuollaisia", koska hänen mielestään kirjeen lähettänyt henkilö on inhottava, ja teidän mielestänne pitäisi kuitenkin tahdikkuuden nimissä suhtautua asiaan asiallisesti?
8 vuotiaan? 10 vuotiaan? 14 vuotiaan?