Onko täällä muita joiden äiti ei ole sanallakaan maininnut kuukautisia ja sen takia ei ole pystynyt kertomaan niiden alkaneet
No mun äiti ei ole luultavasti koskaan maininnut mitään menkoista ja nyt kun ne alkoivat en ole jonkun takia pystynyt kertomaan niistä. Olen siis salaillut niitä jo 5kk.
Kommentit (3)
No ne kuukautiset on sinun eikä äitisi. Jos kerran saat ne hoidettua itse ilman puheita niin kannattaako siitä sitten sanoa? Siis oikeasti en tiedä onko se sellainen asia mistä tiedotetaan. Oma äitini ei ikinä niistä puhunut ja suuttui kun kuuli minulla sellaistan alkaneen. Siteiden käyttöä ei ymmärtänyt lainkaan, ei vielä tänä päivänkään, kun hän oli koko ikänsä pärjännyt vessapaperituppo housuissa. Vieläkin pitäisi asiasta puhua kuiskaten.
Itse en kertonut,eikä äiti ikinä kysellyt. Mutta olen sitä mieltä,että voisit hyvin kertoa. Nyt aikuisena olen puhunut niistä täysin luontevasti äitini kanssa vaikka lapsena (13v) en uskaltanut kertoa.Täysin luonnollinen tapahtuma ja tuskin äitisi siitä pahastuu.
Äitini ei ollut huono äiti,asia jäi vaan jostain syystä kertomatta/puhumatta.
Mutta tosiaan; kyllä äitien olisi hyvä puhua asiasta tyttölastensa kanssa.
Kerro ihmeessä AP äidillesi!
Aika erikoista. Menkat ovat ihan luonnollinen asia ja ne tulevat kaikille naisille. En nyt tunne äitiäsi, mutta kannattaa ehkä kertoa hänelle menkojen alkamisesta, että hän osaa ostaa riittävästi terveyssiteitä. Hänellä on itsellään menkat joka kuukausi, eli ihan hyvin voitte puhua asiasta.
Itse olen kertonut menkoista yleisesti sekä tyttärelle että pojalle. Tiesivät jo ennen kouluun menoa asiasta. Eli älä sinäkään turhaan ujostele.