Paljonko olisitte valmiit maksamaan koiranne eläinlääkäri maksuja?
Tuli vaan mieleen, kun viime viikolla koiramme lääkärilaskuihin meni
noin 2000€. Onneksi löytyy kuitenkin vakuutus ja maksettavaa tuli huomattavasti vähemmän. Itse olisin valmis ottamaan lainaa vaikka 10.000€ koiran takia, jos sellainen tilanne tulisi vastaan ja koiran sairaus olisi hoidettavissa, on se vaan niin rakas koko perheelle.
Kommentit (14)
Käteispuskuria löytyy tilillä yli 20 000 euroa. Kannattaa ottaa oma talous haltuun esim seminaareissa käymällä ja kirjoja lukemalla. Tässä aika hyvä tienauskirja https://vuodenmies.com/tienaa-rahaa.html
saako kysyä mikä vaiva oli jos yhdellä käynnillä maksoi 2000 euroa?....minulla meni eräällä käynnillä yli 400..oli virtsavaivoista kysymys..ottivat kaikenlaisia kokeita..ja enhän siinä niiden hintoja tiennyt...mutta yllätyin täysin,,eikä ole vakuutusta...luottokortilla kun ei ollut rahaa laittaa maksaa kerralla.....on kallista eläinlääkärit..ettei ihan heti lääkäriin joka vaivan takia haluaisi viedä..mutta pakkohan se on jos kipuja ym.....
Vierailija kirjoitti:
Satanen tai kaksi. Jos lasku on enemmän niin kertoo, että koiralla jokin pahasti vialla ja parempi lopettaa kärsimys. Meillä kotona ollut useita suomenpystykorvia ja ilman suurempia vaivoja eläneet yli 12 vuotiaiksi. Yhdelle tuli kasvain ja koira lopetettiin kun ei enää pystynyt normaalia elämää elämään.
Pelkkä kastraatio, tai sterilointi maksaau useita satasia. Eikö se ole ihan normaali toimenpide. ? Kyllä minä joskus leikkautan esim. uroksen, ( jos ei käytetä siitokseen ) jos on voimakas urosvietti
Eipä tähän itselläni ole mitään eurorajaa. Koiran hoidon jatkamisen määrittävät ihan muut tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Satanen tai kaksi. Jos lasku on enemmän niin kertoo, että koiralla jokin pahasti vialla ja parempi lopettaa kärsimys. Meillä kotona ollut useita suomenpystykorvia ja ilman suurempia vaivoja eläneet yli 12 vuotiaiksi. Yhdelle tuli kasvain ja koira lopetettiin kun ei enää pystynyt normaalia elämää elämään.
Oletpa typerä ja tuskin edes koiraa omistat, ellet tiedä että jo se, kun avaat eläinlääkäriaseman oven maksaa jo sen 100€.
Mun koiralla oli 10v sitten joku ötökän purema tassussa.
Lääkäri käski nostamaan koiran pöydälle, kurkkas tassua ja sanoi "joo'o joku mönkiäinen siellä on käynyt, otetaan antibioottia, voit nostaa pois".
Koko prosessissa ilmoittautumisineen, diagnoosi, maksaminen jne ei viittä minuuttia mennyt.
Laskua 160€.
Tämän jälkeen en ole eläinlääkäreillä käynyt enkä koiria hankkinut.
Ennemmin vaikka veneilen tai moottoripyöräilyn, huomattavasti halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
saako kysyä mikä vaiva oli jos yhdellä käynnillä maksoi 2000 euroa?....minulla meni eräällä käynnillä yli 400..oli virtsavaivoista kysymys..ottivat kaikenlaisia kokeita..ja enhän siinä niiden hintoja tiennyt...mutta yllätyin täysin,,eikä ole vakuutusta...luottokortilla kun ei ollut rahaa laittaa maksaa kerralla.....on kallista eläinlääkärit..ettei ihan heti lääkäriin joka vaivan takia haluaisi viedä..mutta pakkohan se on jos kipuja ym.....
Kystiittivirtsakiviä ja kun uroskoirasta kyse, suosittelivat ehdottomasti kastraatiota ja samalla leikattiin virtsakivet. Seuraavana päivänä koiralla alkoi runsas oksentelu ja veriripuli. Iltaan mennessä oli sen verran huonossa kunnossa, ette kiikutettiin takaisin lääkäriin ja joutui muutamaksi tunniksi nesteytykseen. Sai myös läjän lääkkeitä kotiin ja jo seuraavana aamuna oli lähes oma itsensä.
Jos koiraa voidaan hoitaa hyvällä ennusteella, mitään ylärajaa ei oikeastaan ole. Sillä rahalla hoidetaan, mitä toipuminen vaatii, ja päivystyksessä perushoitokin voi olla mielettömän kallista.
Käytännössä kuitenkin useiden tonnien hoidot ovat useimmiten sellaisiin vaivoihin, joissa itse katsoisin koiran elämänlaadun kärsivän liikaa, ennusteen olevan huono, tai hoidon olevan pitkällinen ja kärsimystä tuottava, ja silloin eutanasian on oikea ratkaisu. Koiran ei tarvitse kärsimyksellä maksaa siitä, että minä en pystyisi tekemään lopetuspäätöstä silloin, kun se on eläimen parhaaksi.
Meillä kahden koiran hätäkassa on 5000€, vakuutuksia ei ole. Kallein yksittäisen tapaturman hoito tähän mennessä on maksanut hieman yli 2000€, useampia noin tonnin keikkoja on vuosien aikana tehty. Yhdelle koiralle sattui aina kaikki mahdollinen päivystysaikaan, ja sen eläinlääkärikuluihin meni sen elinaikana varmasti yhteensä ainakin viisi tonnia.
Enpä osaa sanoa. Edellinen koira lopetettiin, kun vaihtoehto oli noin 5000 Euron hoito. Koiralla oli ikää 7 ja muitakin terveysongelmia. Ja ehkä sen 5 tonnia olisi voinut pulittaa, jos koira olisi sillä tullut simpsalapim kuntoon. Todellisuudessa koiraa olisi pitänyt kuukausia vielä "kuntouttaa" ja se menee jo eläinrääkkäyksen puolelle aiheuttaa koiralle kaikki leikkauskivut ja sen päälle vielä kaikenlainen kiusaaminen kuntoutuksen kanssa.
Minulla ei ole koiraa mutta kissa on, ja sen eläinlääkärilaskut on nousseet useisiin satoihin.
Vakuutusta sille en saa, koska kyseessä rescue kissa. Tyttäreni avomies toi sen minulle noin neljä vuotta sitten, ja silloin lupasin sille että koskaan en sitä hylkää. Se saa taatusti huolehtivan ja hyvän kodin luotani, ja sen sanan pidän.
Rahaa on mennyt hammasremonttiin joka ei todellakaan ole halpaa hupia. Todettiin munuaisten vajaa toiminta joten ruokavalio on erityisruoka munuaisvaivaisille kissoille. Verikokeita otettiin aluksi parin kolmen kuukauden välein kun munuaisten tilaa seurattiin, sai nestehoitoa jonka toteutin itse kotona. On hoidettu korvia joissa oli paha tulehdus kun se tuli minulle. Lääkkeisiin ja ravitolisiin on mennyt rahaa.
Ja menkööt. Se on perheenjäseneni, minä ja se olemme perhe.
Ja ennenkuin kukaan alkaa inistä mitään, se on lihonut melkein kaksi kiloa tänä aikana jonka on luonani ollut, turkki on kunnossa joka oli todella huono kun se tuli. Hampaat on terveet joten syöminen käy hyvin ja kyllä se syökin!
Verikokeita on nyt harvennettu koska munuaisten tila saatiin stabilisoitua mutta sitä seurataan. Seuraava kontrolli syksyllä jos mitään ei ennen sitä tapahdu muutosta kunnossa. Kissa voi hyvin, leikkii, syö ja juo. Nukkuu yöt vieressä, yhdessä ulkoillaan, Nautitaan elämästä.
Se raha mitä kissaani käytän on omaani. Niin kauan kun se nauttii elämästä maksan mielelläni se hoidot.
Riippuu täysin siitä mikä on syy eläinlääkäriin hakeutumiseen. Jos koira on pelastettavissa, niin hoidetaan maksoi mitä maksoi. Jos koiran ennuste on joka tapauksessa huono, niin lopetukseen vaan. En esim lähtisi syöpäsairaan koiran saattohoitoon tuhlaamaan euroakaan.