Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä teetätte teidän alakouluikäisillä?

Vierailija
10.07.2022 |

Sopiiko esim. vessoja jo päättää ykkösluokkalaisella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että sun piti kirjoittaa että pesetetään.

Meillä kaikki koululaiset jakavat aamulla 3 työtä - vuoroissa - ja ne ovat

1) aamupalan kattaminen,

2) aamupalan korjaaminen pois,

3) roskis (mukaan lähtiessä) plus kierrätystavaran vieminen mun tai miehen autoon riippuen siitä kumpi heidät lähelle koulua silloin vie.

Iltapäivällä on 6 työtä (2 per lapsi), joissa niinikään vuorotellaan:

1) pöydän kattaminen

2) olohuoneen joko imurointi tai pölyt

3) pöydän korjaaminen

4) eteisen imurointi

5) kuiva pyykki sisälle, märkä kuivumaan

6) n.k. salaattivuoro, eli ruoanlaittoon osallistuminen

Meillä mies kokkaa ja tekee ruokaostokset, minä siivoan sen mitä lasten (iän mukaan eri tasolla tehdyn siivoustyön jälkeen jää) yhteisistä tiloista. Vessat siivoan joka toinen päivä. Mies ja minä sortteeraamme pyykin ja laitamme sen pyörimään ja hoidamme kuivat kaappeihin.

Torstaisin ei ole lapsilla muita kodinhoitovuoroja kuin oman huoneen siivous. Minä pesen ikkunat.

Vierailija
2/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vessoja päättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspäivinä ovat vessoja pesseet.

Säännöllisesti astianpesukoneen tyhjennus/täyttö, koirien ulkoilutus ja ruokinta, imurointi.

Lapsia 3 kaikilla imurointi 1vk ja apkone ja koirat kiertää niin että jokaisella 2vk. Kaikilla 2pvä viikossa ettei ole hommaa. Sunnuntaisin minä teen apkoneen yms.

Vierailija
4/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouspäivinä ovat vessoja pesseet.

Säännöllisesti astianpesukoneen tyhjennus/täyttö, koirien ulkoilutus ja ruokinta, imurointi.

Lapsia 3 kaikilla imurointi 1vk ja apkone ja koirat kiertää niin että jokaisella 2vk. Kaikilla 2pvä viikossa ettei ole hommaa. Sunnuntaisin minä teen apkoneen yms.

Lisään vielä. Siivouspäivinä jaetaan hommat joko listalta tai arpomalla kuka tekee mitäkin.

Omista huoneistaan huolehtivat.

Vierailija
5/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omia lapsia, mutta itse piti alakouluikäisenä siivota oma huone, ja siivouspäivinä tietysti osallistuttiin esim. viemällä mattoja ulos, imuroimalla ja pesemällä vessoja.

Ruohonleikkuu oli minun homma sitten, kun olin tarpeeksi iso työntämään ruohonleikkuria. Lumitöitäkin tehtiin välillä.

Vierailija
6/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omia lapsia, mutta itse piti alakouluikäisenä siivota oma huone, ja siivouspäivinä tietysti osallistuttiin esim. viemällä mattoja ulos, imuroimalla ja pesemällä vessoja.

Ruohonleikkuu oli minun homma sitten, kun olin tarpeeksi iso työntämään ruohonleikkuria. Lumitöitäkin tehtiin välillä.

Unohdin, että tietysti astianpesukoneen tyhjennys oli myös hommana.

Vierailija
7/7 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 poikaa ja 3 tyttöä. Tytöt 4v, 6v ja 8v tekevät jo paljon kotitöitä, koska pitäähän heidän sitten aikuisina ne osata tehdä kun he ovat naimisissa ja tekevät kaikki kotityöt miehensä kotona palvellen tätä. Pojat 10v, 12v ja 14v eivät tee kotitöitä kun eiväthän miehet tee kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi