EU määrää nopeudenrajoittimet pakollisiksi uusiin autoihin - kuljettajalla mahdollisuus kytkeä pois päältä
Mikä järki? Ne jotka haluaa ajaa lujaa, kytkevät ko. vimpulan pois jo autoliikkeestä ulos ajaessaan.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d6db24a5-4c66-4713-8e77-352ef50e…
Syy siihen, miksi voi milloin tahansa tuon kytkeä pois päältä, on toki järkevä. Hätätilanteessa kaasupolkimen ripeä painallus kytkee hetkellisesti rajoittimen pois. Pysyvästi pois kytkemistöä varten on kojelaudassa namiska esim. toimintahäiriön varalta (tai jos kaahailu nappaa enemmän).
Joten, mikä virka koko määräyksellä? Tai saadaan tuolla pakollisella lisävarusteella varmaan auton hintaa pumpattua ylös ja katetta valmistajille & myyjille. EU taas kurkkudirektiiveilee 🤣
Kommentit (8)
EU ajaa maataloutta konkurssiin ja tarjoutuu jalosti ostamaan viljelijöiden maat pois.
EU tunkee kommunismiaan joka reiästä. Briteillä oli ylpeyttä lähtä, mutta onko muilla?
Mites Saksan moottoritiet? Ilmeisesti rajoitin on sitten asetettu jonnekin 220 kmh, millä ei ole liikenneturvallisuuteen Suomessa mitään merkitystä.
140km/h olisi sopiva rajoitus SUomessa myytäviin autoihin.
Kunhan ei moottoripyöriä koske, kiva sitten kaahailla peltilaatikoilla ajavien ohi :D
Vierailija kirjoitti:
Mites Saksan moottoritiet? Ilmeisesti rajoitin on sitten asetettu jonnekin 220 kmh, millä ei ole liikenneturvallisuuteen Suomessa mitään merkitystä.
Johan nuo wt-unelmat on jo rajoitettu valmistajien sanattomalla sopimuksella 225km/h.
Piti ilmeisesti jonkun virkamiehen itseään työllistääkseen keksiä taas lisää jonninjoutavaa p*skaa.
Ihtä fiksua kuin vankila, jossa vangeille annetaan kuitenkin avain ja voivat poistua sieltä milloin haluavat :D
Jaa. Onneksi ei koske palstan valtaosaa vielä 15 vuoteen, kun ostavat käytettyinä.