Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö muka valtaosa naisista hormonaalista ehkäisyä?

Vierailija
08.07.2022 |

Eräässä keskustelussa näin väitettiin.

Käyttääkö muka valtaosa naisista hormonaalista ehkäisyä?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa naisista on joko liian nuoria tai liian vanhoja lisäntymään.

Vierailija
2/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa naisista on joko liian nuoria tai liian vanhoja lisäntymään.

Ymmärrät varmaan, että kyse on hedelmällisessä iässä olevista NAISISTA, jolloin lapsetkin voi automaattisesti rajata pois..

Ap

Vierailija
4/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, mutta on kielletty.

Vierailija
5/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ei oo mitään aikeita hankkia lapsia nyt tähän.

Vierailija
6/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, enkä ole ikinä käyttänyt. Syynä ihan vaan se, etten halua.

Vierailija
7/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin kyllä, koska silloin kun käytin, söin e-pillereitä. Kun kävi ilmi, että olen maho, en ole sen jälkeen käyttänyt mitään ehkäisyä.

Vierailija
8/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 15 vuotta, nyt 10 vuotta ilman enkä vanhaan palaa. Hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen teki minusta mielialoiltani ja psyykeltäni normaalin, laihdutti normaalipainoon ja parisuhde alkoi kukoistaa, kun halut heräsivät.

Vierailija
9/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska en harrasta seksiä, josta voisi tulla raskaaksi (olen lesbo).

Vierailija
10/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista ehkäisyä kyllä tuputetaan oikein auliisti ratkaisuksi ehkäisyyn jo yläasteikäisitä alkaen. Samoin liian usein vähätellään hormonaalisen ehkäisyn haittavaikutuksia. Monelle ne haittavaikutukset tulee todella rajuinakin, ja ne ihan oikeasti vaikuttaa elämään, jotkut pääsee tietty helpommallakin.

Silloin kun itse olin parikymppinen, niin ihan yleinen käsitys oli, että on naisen asia huolehtia ehkäisyn olevan kunnossa, varsinkin niissä pidemmissä ja vakiintuneissa parisuhteissa. Vaikka se sitten tarkottaisi ylimääräisten hormonipaukkujen tuuppaamista kehoon vuosikymmeniä sekä inhottavia niiden inhottavista haittavaikutuksista kärsimistä.

Vierailija
11/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti ollut kortsu käytössä. Nyt pelko raskaudesta. Jos osoittautuu vääräksi hälytykseksi niin vaihdan ehkäisyn hormonaaliseen. 

Vierailija
12/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempana käyttänyt, mutta lopetin ennen kuin olin 30 enkä ole sen koommin hormoneihin koskenut.

Vierailija
13/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän terveydentilani vuoksi, en ehkäisyyn

Vierailija
14/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt enkä aio käyttää.

Vierailija
15/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty alunperin sairauden hoitoon (endometrioosi), toki hoitaa myös ehkäisyn.

Enkä luovu ennen kuin ikä pakottaa. Hormooni sopii mulle ja rauhoittaa/tyynnyttää mieltä. Huomasin selkeän eron, kun aloin pillereitä syömään. Sama juttu raskaushormonien kanssa, ikinä en ole ollut niin tyyni.

Vierailija
16/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin hormonaalista ehkäisyä, kun aloimme seurustelemaan mieheni kanssa. Olin 19 kun tavattiin, 20 kun ehkäisy tuli ajankohtaiseksi. Kokeilin parin vuoden sisään eri ehkäisyn muotoja. Lopulta kun mikään ei tuntunut sopivan, ja kierukka lähti vielä paikoiltaan, päätin jättää hormonaalisen ehkäisyn pois.

Mentiin useampi vuosi niin, että ovulaation lähellä vaan oltiin ilman yhdyntää. Nyt meillä on yksi lapsi, ja raskautuminen tapahtui kuin itsestään. Jos vielä päätämme yrittää toista, osaamme ainakin laskea otollisimmat päivät, mutta toistaiseksi osaamme varoa niitä. 🙂

Vierailija
17/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on ja ei ikinä enää, muun muassa pisti nupin aivan sekaisin ja laukaisi elämäni pahimman migreenikohtauksen (kyseessä oli silloin minipillerit, yhdistelmänappeja ei edes saa käyttää jos on aurallinen migreeni niin kuin itsellä). Sen jälkeen päätin etten hormonaaliseen ehkäisyyn koske. Kondomit tarpeen mukaan käyttöön ja sterilisaatiota hakemassa, kun sen nyt saisi, naurettavan vaikeaksi on tehty.

Vierailija
18/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 2 vuotta ja lopetin. Vaikutti mielialaan ihan liikaa.

Vierailija
19/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Lapsiluku täynnä, joten hankin sterilisaation.

Vierailija
20/25 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu on ja ei ikinä enää, muun muassa pisti nupin aivan sekaisin ja laukaisi elämäni pahimman migreenikohtauksen (kyseessä oli silloin minipillerit, yhdistelmänappeja ei edes saa käyttää jos on aurallinen migreeni niin kuin itsellä). Sen jälkeen päätin etten hormonaaliseen ehkäisyyn koske. Kondomit tarpeen mukaan käyttöön ja sterilisaatiota hakemassa, kun sen nyt saisi, naurettavan vaikeaksi on tehty.

Pidä pääsi, sinulla on oikeus saada sterilisaatio!!

Minulla sama tarina ja viimein 35-vuotiaana sain sterin.

Kaikesta hormonaalisesta ehkäisystä sain lamaavaa masennusta (halusin vain kuolla, muutuin jopa väkivaltaiseksi, minä hiljainen, kiltti hissukka!).

Kierukasta sain kroonisen kohtutulehduksen joka mystisesti parani viikossa kun se poistettiin. Tämä toistui KOLMESTI!

Hullua mitä me naiset joudutaan kokemaan :/