Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko Nailon Beat kuunnelma hyvä?

Vierailija
07.07.2022 |

Minusta se oli aika onnistunut, vaikka mulle ei ihan nostalgisin, kuten Dingo tai Armi tai Gösta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovinkaan. Hyvä korostuu sellainen teinipissismeininki, selvästikään toteutuskaan ei ole laadukasta, eivätkä näyttelijävalinnat. Aikaisempina vuosina jälki on selvästi ollut laadukkaampaa, näyttelijät ovat parempia ja kerronta syvällisempää. Nyt jää mieleen aika amatöörimäinen, pinnallinen vaikutelma ja se, että taustatyötä ei olisi tehty niin hyvin sekä vähäisempi panostus aiheeseen.

Vierailija
2/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden Armi-kuunnelmaan oli selvästi panostettu enemmän, näyttelijät parempia, kerronta syvällisempää ja lopputulos laadukkaampi. Vaikutelma kokonaisuudessaan ja työn jälki oli ammattilaisten tekemää. Tätä ei voi valitettavasti sanoa tämän vuoden Nylon beatista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte siis sitä mieltä että edelliset kuunnelmat oli paremmin tehtyjä?

Vierailija
4/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte siis sitä mieltä että edelliset kuunnelmat oli paremmin tehtyjä?

Juuri näin.

Vierailija
5/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika huono on... Armi oli hyvä...

Vierailija
6/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksot olivat aika sirpaleisia osittain musiikkivalintojen (yksi biisi per jakso olisi riittänyt), osittain köykäisesti rakennetun tarinan takia. Mielestäni siinä painotettiin liikaa Nylon Beatin alkuaikoja, jolloin tytöt olivat vielä aivan keskenkasvuisia (ja siksi varsinkin aikuiskuuntelijan korvaan rasittavia) ja siksi jaksojen sisältö jäi ohueksi. Parempaan vauhtiin päästiin loppupuolella, jolloin tytöt olivat kasvaneet naisiksi mutta alkaneet samalla kasvaa eroon toisistaan. Tätä olisin mielelläni kuunnellut enemmänkin, koska aiheeseen oltaisiin pienellä panostuksella saatu lisää syvyyttä ja mielenkiintoa. Ääninäyttelijät olivat mielestäni muuten hyviä mutta Fanni Noroilan äänelle olisi sopinut paremmin Erinin rooli ja Sonja Kuittiselle taas Jonnan.

Vierailija
7/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuunnellut kaikkia näitä, mutta kuulemistani Armi on kyllä ollut paras. Kikka taas oli lähinnä sellaista vähän fanfiktioninkin tapaista aivan liian nuorena lapsena Kikkaa fanittaneen naisen Kikan ylistystä ja tajunnan virtaa. Tässä tämä naisfani,jolla ei ollut oikeasti mitään merkitystä Kikan elämään sai liikaa huomiota. Jäi myös vähän epäselväksi, oliko tuo naisfani kuvitteellinen vai todellinen ihminen.

Vierailija
8/13 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. En aikonut kuunnella sitä, mutta se tulee radiosta juuri silloin kun minulla on radio auki, ja siksi olen kuullut 3 ensimmäistä osaa. Kyllä sitä ennen kuuntelee kuin selkäänsä ottaa. Mietin kyllä, että kuinkahan uskollisesti se noudattaa tositapahtumia.

Vierailija
9/13 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liikaa oli painopiste nuoruusvuosissa. Myöhemmistä vuosista lopettamisen ja paluukeikan välissä kerrottiin vain yhdessä jaksossa muutamalla puhelinkeskustelulla. Näistä myöhemmistä vuosista ja Erinin soolouransa nimenomaan olisi halunnut kuulla. Hyvin pintapuoliseksi tämä tarina jäi. Myöskään mitään haastatteluja ei Armi-kuunnelman tavoin ollut ollenkaan. Selvästi tässä on ollut käytössä pienempi budjetti, niukemmat resurssit, vähempi panostus ja tiukempi aikataulu kuin mitä Armissa oli.

Vierailija
10/13 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan liikaa oli painopiste nuoruusvuosissa. Myöhemmistä vuosista lopettamisen ja paluukeikan välissä kerrottiin vain yhdessä jaksossa muutamalla puhelinkeskustelulla. Näistä myöhemmistä vuosista ja Erinin soolouransa nimenomaan olisi halunnut kuulla. Hyvin pintapuoliseksi tämä tarina jäi. Myöskään mitään haastatteluja ei Armi-kuunnelman tavoin ollut ollenkaan. Selvästi tässä on ollut käytössä pienempi budjetti, niukemmat resurssit, vähempi panostus ja tiukempi aikataulu kuin mitä Armissa oli.

Lisäksi varsinaista tarinaahan oli näissä noin 20 minuutin pituisissa jaksoissa yllättävän vähän kun jokaisessa jaksossa oli useampi minuutti laulua. Selvästikin nämä biisit vaikuttivat jossakin määrin jo sisällöntäytteeltäkin. Ennen sarjan alkuahan sarjan tekijöitä haastateltiin Radio Suomessa ja aiheesta oli ihan teemailtakin ja oliko se nyt tämän käsikirjoittaja, joka myönsi yllättyneensä saatavilla olevan aiheeseen liittyvän materiaalin vähyydestä.

Vierailija
11/13 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuudessaan oli siis pettymys. Jotain sellaista viime vuoden Armi-kuunnelman kaltaista odotti. Jos ensi vuonnakin tehdään joku kuunnelma niin kannattaa ehkä valita kohteeksi joku jo kuollut ja tehdä kuunnelmasta elämänkerta juurikin Armi-kuunnelman tyyliin.

Vierailija
12/13 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaan liittyvän podcastin kaksi ekaa jaksoa ovat mielestäni olleet kiinnostavat ( itse olen elänyt nuoruuteni juuri tuolloin)

Vierailija
13/13 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjaan liittyvän podcastin kaksi ekaa jaksoa ovat mielestäni olleet kiinnostavat ( itse olen elänyt nuoruuteni juuri tuolloin)

Tuo on parempi kuin itse kuunnelma, vaikka aikamoista toimittajan tajunnanvirtaa onkin.