Työkkärin tehtävät: hae neljään työpaikkaan. Käykö osa-aikatyön tai keikkatyön hakeminen?
Jotenkin työkkärissä käydessäni ymmärsin, että voivat olla minkälaisia paikkoja vaan, mutta olenko oikeutettu työttömyysetuuteen, jos kaikki paikat eivät ole kokoaikaisia?
Menen opiskelemaan ihan pian, joten olen työtön vain hetken, niin olen hakenut lähinnä sellaisia hommia, mitä voi mahdollisesti tehdä keikkaluontoisesti myös syksyllä.
Kommentit (8)
Suosittelen lämpimästi näiden vastausten lisäksi että varmistat oman tilanteesi sieltä työkkäristä, ettei tule vahingossa karenssia. Yleensä vain kokoaikaisten työpaikkojen hakeminen on se edellytys työttömyysturvan saamiseksi mutta enhän voi tietää mikä sinun tilanteesi on ja mitä olette sopineet.
Voi hakea mutta osa-aikatyön saamisen jälkeen joutuu edelleen hakemaan työpaikkoja tosin vain yhtä paikkaa 3kk aikana. Koko homman idea on se ettei tarvisi olla työttömänä työnhakijana ja hakea tukia.
Kyllä se taitaa olla että vain kokoaikatyötä pitää hakea. Itse ainakin haen vain toistaiseksi voimassa olevaa kokoaikatyötä.
Pitääkö lomautetunkin hakea 4 paikkaan kuukaudessa?
Riippuu mitä työllistymissuunnitelmassa lukee. Itselläni 1 haku/3kk osa-aikatyöntakia.
Mulla 0 soppari niin työkkäri katsoo mut täysin työtttömäksi mutta koska mulla on kuitenkin tämä työ niin muhun pätee se 1 paikka/3kk aikana.
Työnhakuvelvoitteen voin suorittaa esim. tekemällä avoimen hakemuken johki työpaikkaan, kysymällä lisätunteja nykyiseltä työnantajalta tai tekemällä profiilin työmarkkinatoriin.
Vierailija kirjoitti:
Ne selviää omasta suunnitelmasta tai soittamalla sille omalle vastuuvirkailijalle työkkäriin. Ne suumnitelmat ovat yksilöllisiä niin mahdotonta antaa oikeaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne selviää omasta suunnitelmasta tai soittamalla sille omalle vastuuvirkailijalle työkkäriin. Ne suumnitelmat ovat yksilöllisiä niin mahdotonta antaa oikeaa vastausta.
Mutta jos ei ole työkkäristä soitettu niin ei tarvi hakea yhtäkään paikkaa.
Käy ja vaikka vuokratyöfirman asiakkaaksi ilmoittautuminen käy. Myös Linkedin -profiilin teko lasketaan.