Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö lasta neuvolassa ilman isää? Miksi?

Vierailija
06.07.2022 |

Miksei isä osallistu neuvolakäyntiin???

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viittitä molemmat olla pois töistä. Isä menee ilman minua. Joskus harvoin molemmat.

Vierailija
2/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en? Joskus isä käyttää lasta siellä ilman minua. Ei siellä molempia tarvitse kerralla olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyminen on pakollinen paha. Mukava toki tietää mitat ja kehityksen normaalius, mutta miksi siellä täytyisi molempien olla paikalla? Isälle voi ihan hyvin kertoa käynnin jälkeen miten meni ja aina kysyykin kiinnostuneena.

Vierailija
4/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne molempia vanhempia tarvita. Naurettavaa!

Vierailija
5/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikana ja pari ekaa vuotta käytin minä enimmäkseen, isä oli vain satunnaisesti mukana koska olin kotona lapsen kanssa ja isä töissä, isä tuli mukasn jos oli esim iltavuoro tai pekkanen. Myöhemmin vuositarkastukset hoiti lähinnä isä, en itse ollut mukana. Koska miksei isä voisi hoitaa lapsen asioita yksin yhtä hyvin kuin äitikin.

Vierailija
6/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on töissä eikä saa sieltä vapaata. Lukee sitten jälkikäteen terkkarin kirjaukset.

Muutaman kuukauden kuluttua minä menen töihin ja isä jää vapaille. Silloin hän käy neuvolassa ilman minua.

Vierailija
7/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja ihan yksin olen jokaisen osannut käyttää neuvolassa, samoin kuin käydä raskauden aikana neuvolassa ihan yksin.

Vierailija
8/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, isä ei ole koskaan ollut mukana neuvolassa koska on ollut töissä satojej kilometrien päässä.

Muuta kysyttävää?

Vierailija
9/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin sanoivat, mies käy työssä. Minäkin toki, joten vuorottelemme ja se vie neuvolaan joka paremmin kerkeää. Yhdessä olemme käyneet kun olin vielä raskaana (ainoamme), ja oli molemmille suurisilmäinen jopas nyt-juttu, ei peruspunninta.

Vierailija
10/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on töissä silloin kun neuvolaan on mahdollista mennä. 

Vierailija
11/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin äitiyslomalla ja lasten isä töissä. Tuollainenko nyt sun mielestäonnhyvän vanhemmuuden mittari,,,

Vierailija
12/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en keksi yhtään syytä, miksi ottaisin isäni mukaan neuvolakäynnille. 

Vierailija
13/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä olen kotiäitinä kotona, hoidan lasten neuvolat. Turhaan hän olisi niiden takia pois töistä. Silloin kun olin töissä kolmannen lapsen jälkeen, mies hoiti neuvolat ja hammaslääkärit, sillä hänellä joustavampi työ. Nyt siis olen äitiyslomalla ja hoidan lasten asiat.

Vierailija
14/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tapana, että asia oli näin. Haittaaks sua? Hieman hymyilyttää kun tuo voidaan nähdä hirveän negatiivisena asiana eli ajatellaan ehkä että äiti haluaa "omia" lapsen eikä isää oteta tahalleen mukaan (vaikka ei itse ole kiinnostunut tai ei ajallisesti edes sovi) ja ihan kun tuo sinänsä olisi niin iso juttu ajatellen esim. isän ja lapsen suhdetta. Siihen vaikuttaa enemmän paljon muut kun neuvolakäynnit.

Vierailija
15/15 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästikin sellainen henkilö, joka ei ole oikein pärjännyt hyvin missään muussa, mutta nyt viimein keksinyt, että äitiys on asia, jonka hän osaa suorittaa täydellisesti. Siksi ap kirmaa letit vinkuen jokaiseen neuvolatapaamiseen hakemaan vihkoon merkinnät tädiltä.

Ihan kiva, että oot vihdoinkin löytänyt merkityksen elämällesi, mutta meitä on sellaisiakin, joille neuvola on vain paikka, jossa tsekataan, että lapsi kehittyy, kuten pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi