raskaan työn määritelmä
miten määrittelette raskaan työn? eli haen teollisuustyötä kuitenkin erilaista ja olen ollut teollisuudessa aikaa sitten ,, lääkäri määrittää etten voisi tehdä enää teollisuustyötä mutta mitä sitten? Hän ei tiedä sen työpaikan työnkuvaa. Eli hän olettaa osin myäs vanhoista teksteistä päätellen että olisi raskasta. mutta kun ei ollut. Hän ei edes kysynyt mitä tein siellä silloin. Eli voisin mielestäni tänä pv työskennellä siellä. Aiheutuuko vaikeuksia lääkärin epätitoisuuden vuoksi? ammattia ei ole. ikää paljon ja oppimisessa hitautta.
Kommentit (4)
Raskaan fyysisen työn raaatajan palkkio on endorfiini.
Vierailija kirjoitti:
Raskaan fyysisen työn raaatajan palkkio on endorfiini.
Ei vaan ennenaikojaan rappeutunut kroppa!!
Jouduin eräässä teollisuustyöpaikassa työntelemään n. tuhannen kilon pinoja rikkinäisillä rullaradoilla, jotka aiheutti vielä lisää vastusta niiden siirtelyssä. Tätä sanoisin jo enemmän kuin fyysisesti raskaaksi työksi, niin kohtuutonta, että tällaisen ei pitäisi olla mahdollista. Teollisuustyötä mainostettiin etukäteen, että se "ei enää tänä päivänä" olisi fyysisesti raskasta, joten en olisi uskonut millaista se todellisuudessa oli.
Mitään parannuksiakaan ei tehty niin kauan kun olin siinä paikassa! Rullaradat vaan rapistuivat koko ajan, tuotteet muuttuivat koko ajan yhä painavammaksi, joten pinoja oli yhä vaikeampi liikutella, aivan täysin sairasta touhua perkele!
Teollisuudessahan on kevyempiäkin töitä, kannattaisi pyytää lausunto, että ei voi tehdä fyysisesti raskasta työtä. Minä en sellaista saanut, joten lopetin teollisuustyön sitten kokonan kun esimiehet pompotteli työpisteeltä toiselle ihan mielivaltaisesti, työterveyshuoltokin alkoi mennä sellaiseksi, että sairauslomia ei myönnetty, vaan yritettiin aina sitä "korvaavaa työtä", mutta sen korvaavan työn sitten määräsi työpaikan esimies, jolla ei ollut minkäänlaista lääketieteellistä pätevyyttä...
Perkele jos työelämä menee tällaiseksi suorastaan rangaistuslaitos -touhuksi, niin minä en voi sellaiseen osallistua!!!