Heitättekö käyttökelpoisen tavaran pois, jos olette ostaneet paremman tilalle?
Heitättekö pois/kierrätätkö tavaran vai jätätkö kaappiin.
Itse ostin hyvät kuulokkeet, jossa ei johtoa ja äänenlaatu paljon parempi.
Luopuisitko käyttökelpoisesta tavarasta, jos olette hankkineet paremman tilalle?
Kommentit (14)
En kyllä säästele mitään varakappaleita vaan kierrätän/hävitän vanhat/huonommat. Jos uusi pettää niin sitten hankin vielä uuden, mutta ei ole koskaan käynyt niin.
Tietysti heitän pois. Ei ole kaappitilaa niin paljon että voisin turhaa roinaa säilöä. Eikä kyllä haluakaan pitää kaapissa asioita, joille ei ole käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä säästele mitään varakappaleita vaan kierrätän/hävitän vanhat/huonommat. Jos uusi pettää niin sitten hankin vielä uuden, mutta ei ole koskaan käynyt niin.
Ja miten ap pääsee paremmin mukaan mies-lapsi-kuvioon kun iskä ilmoittaa, että nyt tulee lähtö äidille kun nyksä ei halua helteellä rannalle vaan leffaan :D
No mitä minä kaksilla kuulokkeilla tekisin? Jos siis olisin sinun tilanteessasi.
sori, väärään ketjuun lensi... hiton kosketusnäyttö / 4
Pidän varalta kaapissa, on vähän hamstraustaipumusta.
En osta usein, mutta on vaikea luopua vanhasta tavarasta.
Teippailin laturin johtoakin viimeiseen asti, vaikka kuumeni sietämättömästi. Tiedän ei kannattaisi.
Mutta vanhempani elivät sota-ja pula-ajan, sieltä peritty että kaikki korjataan viimeiseen asti. Ja pihistellään, vaikka rahaa olisi käyttöön vähän enemmänkin.
En säästäisi miksikään varakappaleiksi.
Tavarat jotka eivät vie paljoa tilaa niin kyllä säästän, jos ja siis ainoastaan jos ne ovatvielä käyttökelpoiset. Itse siis säästäisin ilmeisesti ap:n tapauksessa vanhat johdolliset kuulokkeet pahan päivän varalle. Usein on mulla meinaan käynyt niin että se uusi tuote kärsii matkan varrella kovasta kulutuksesta, menee takuu korjaukseen ja siihen väliin tarvitsen ne vanhat tavarat. Esim vanhan kännykän olen tällöin ottanut käyttöön. Jos vanha tuote on rikki tai toimiihuonosti tai en ole siihen tyytyväinen millään tasolla niin sitten kierrätä eteenpäin. Tälläinen olisi esim pesussa pieneksi mennyt vaate jne. Antaisin sen ilmaiseksi siis eteenpäin tai vaatekeykseen.
Mulla on 3 kpl uusia Applen johdollisia kuulokkeita jotka ovat tulleet aikaisemmin aina uuden kännykän tai muun laitteen mukana. Kuulokkeet eivät oikein istu kovin hyvin mulla ja siksi olen hankkinut paremmin istuvat toisen merkkiset. Mutta tuolla laatikossa ne hilloontuu sitä päivää varten että joskus tarvitsisi.
En osaa heittää asioita pois.
Yleensä käytänkin kaiken melko loppuun, mutta esimerkiksi nyt on toimiva ja vähän käytetty kännykkä josta en tiedä mitä sille tekisin.
Joskus on tullut tarvetta vanhoille asioille kun vaikka kännykkä tai läppäri hajoaa.
On joitain esineitä joita kyllä pitäisi heittää pois, kuten aivan turhat puhelimien mukana tulevat kuulokkeet joita en koskaan käyttäisi, mutta en raaski heittää pois uusia tavaroita.
Minä kyllä säilytän varakappaleet ja ihan hyvänä olen kokenut. Voi ne toki myydäkin joskus.
minkälaiset langattomat kuulokkeet pitäis osata ostaa, että ne olisivat paremmat eli paremmin soivat kuin langalliset? Töissä on jotkut jbl:n langattomat, mutta niissä on karmea taustakohina eli ovat huonommat kuin johdolliset luurit!
En säilö mitään turhaa. Tavarasta riippuen roskiin tai kiertoon.
Enkä yleensä osta uutta tavaraa ennenkuin vanha menee käyttökelvottomaksi.