Menikö tyyny pilalle kovasta hikoilusta?
Kuume laski yöllä ja heräsin yltäpäältä hiestä, peitto ja tyyny olivat litimärkiä. Peiton ja tyynyn päällisen voi pestä, mutta menikö sisus pilalle tosta hien määrästä? Harmittaa kun just ostin uuden tyynyn.
Kommentit (11)
Pesuun peitto ja tyyny, erikseen, tyynyn voi laittaa pesupussiin varalta, linkoa niin kovalla teholla kuin pesukoneessa on niin kuivuu nopeammin.
Saa laittaa kuivausrumpuun tai kuivauskaappiin jos sellainen on käytössä.
Tyynyt ja peitot on muutenkin tarpeellista pestä välillä . Itsellä kahdet setit ,kesällä kevyemmät ja talvella paksummat .
Pistä pesukoneeseen.
Itsellä on erillinen suojaliina tyynyssä ja sen päälle laitan sitten tyynyliinaan.
Jos on kallis tyyny, niin kannattaa pitää aina tuplatyynyliinaa. Säästää tyynyä paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Pistä pesukoneeseen.
Itsellä on erillinen suojaliina tyynyssä ja sen päälle laitan sitten tyynyliinaan.
Ei kaikkia tyynyjä voi pestä kokonaan. Unikulman tyynyistä saa pestä vain päällisen. Kannattaa lukea tyynyn mukana tulleet ohjeet ensin, muuten tulos saattaa olla entinen tynny.
Kuume,???ei nyt hikoiltu kuumuudesta ainakaan.Korona tulee pikku hiljaa..ennustettu sesonki syksyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä pesukoneeseen.
Ei kaikkia tyynyjä voi pestä kokonaan. Unikulman tyynyistä saa pestä vain päällisen. Kannattaa lukea tyynyn mukana tulleet ohjeet ensin, muuten tulos saattaa olla entinen tynny.
No kannattaa käyttää sitten erillistä tyynysuojaa tyynyliinan lisäksi.
Minulla kun on tämä lateksityyny jo pitkään käytössä ei oo tällaisii ongelmii koskaan syntynyy
https://futonota.fi/products/kontur-lateksityyny?_pos=9&_sid=680e057b5&…
Pesen tyynyni 3-4 kertaa vuodessa. Jo ostaessa tarkistan, että se kestää 60 asteen pesun, jolla lähtee kyllä puhtaaksi. Talvipeiton vien alkukesästä pesulaan ja ohuen kesäpeiton pesen itse syksyllä.
Jos tyynyä ja peittoa ei pese koskaan, alkaa makuuhuone löyhkäämään. En tiedä, millä sanalla hajua kuvataan mutta itse sanon sitä köyhyyden hajuksi. Joudun työni puolesta käymään välillä ihmisten kodeissa ja sen hajun kyllä haistaa jo eteisessä.
Pese se tyyny.