Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jossa saa itse valita työajat, onko sellaisia?

Vierailija
27.06.2022 |

Olen kyllästynyt työhöni.

Tai työ itsessään ok 'toimistohommaa', mutta en jaksa enää muiden sanelemia aikatauluja.

Vakavissani mietin mitä muuta työtä voisin alkaa näin 40+ vuotiaana tekemään.

Voisin kouluttautua uudestaan, ja ymmärrän ettei ihan 100% vapaus välttämättä ole missään työssä mahdollista.

Mutta kaipaisin sellaista työtä, missä voisin 'olla oma pomoni', sanella aikataulut itse jne.

Käytännössä keikkatyöt/yrittäjyys varmaan ainoat mitä voi ajatella.

Haen nyt käytännöllisiä esimerkkejä, joissa olisi vapaus tehdä töitä kun huvittaa. Olen ahkera, kyse ei ole siitä ettenkö tekisi töitä, en vaan jaksa enää täyttä työviikkoa missä ylhäältä tulee vuorot.

Olen miettinnyt että jos vaikka opiskelisin lähihoitajaksi, voisinko saada keikkahommia sieltä täältä (nopeallakin aikataululla) niin että sillä elää? Siis vaikka nijn että nyt tämän viikon olisin vapaalla (=en ottaisi töitä) ja ensi viikolla tekisin sitten vaikka 7päivä putkeen jos siltä tuntuisi.

Tai onko muita ammatteja joissa töitä riittää keikkalaisenakin? Ravintola-ala ei oikein houkuttele, mutta muita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija, säveltäjä jne.

Vierailija
2/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla on melko vapaat työajat, kunhan tunnit tulee täyteen ja hommat tehtyä. Toki pakollisia palsuja on, mutta tehtävänkuvasta riippuen ei välttämättä kovin paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ajamaan taksia. Kuljettajista on huutava pula niin etköhän saa itse pääättä vuorosi.

Vierailija
4/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It-alalla on melko vapaat työajat, kunhan tunnit tulee täyteen ja hommat tehtyä. Toki pakollisia palsuja on, mutta tehtävänkuvasta riippuen ei välttämättä kovin paljoa.

Jep! Riippuu toki vähän työpaikasta. Olen koodari ja palavereja lukuunottamatta saan tehdä työni milloin haluan. En ole aamuihmisiä ja olen ihan avoimesti kertonut tekeväni mieluummin "iltavuoroja".

Vierailija
5/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla on keikkaa myös, mutta rajallisesti. Siinä rekryfirmassa jossa itse keikkailen, on siivouskeikat lähinnä kouluja ja päiväkoteja. Eli arkipäivisin, silloin tällöin myös arki-iltaisin, mutta ei viikonloppuja eikä juurikaan koulujen loma-aikana vuoroja. Mulle keikkailu on kakkostyö, joten tämä ei niin suuresti haittaa, mutta ainoana työnä voisi haitatakin. Varmaan sellaisiakin paikkoja on, joissa keikkaa tulee kaikille viikonpäiville.

Vierailija
6/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailijaksi/säveltäjäksi eivät lahjani varmastikkaan riitä, koodarista myös hieman epävarma :)

Mutta juuri taksin ajaminen 'omin aikatauluin' tai vaikka siivoushomma sellaisia mitä voisin harkita. Vaikka toiminimi ja kotisiivouksia/juhlissa "kahvinkeittäjänä" ja vastaavia töitä varmasti voisi tehdä suht vapailla aikatauluilla, esim. nettiin kalenteri mihin voisi merkata saatavilla olevat ajat jne.

Ap

Vierailija
7/7 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä. Itse määritän kalenterini, toki liukumien rajoissa. Jos ei ole virkku aamu, enala töihin ennen ysiä, virkkuna aamuna voin alkaa jo kuuden pintaan. Asiakkaita voi päivään sirotella haluamansa määrä ja vaikka illaki, jos siltä tuntuu. Lääkäri varmasti vielä paremmin voi päättää aikataulunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme