Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin helteen aiheuttamasta väsymyksestä pitää olla huolissaan?

Jäätävä olo
27.06.2022 |

On ollut muutama päivä aivan järkyttävä olo. Eilen meinasi ulkoillessa yhtäkkiä mennä taju. Tänään olen lähinnä ollut makuuasennossa kotosalla tai istuskellut. Vichyä olen juonut ja yrittänyt syödäkin ällötyksestä huolimatta.
Eniten pelottaa tämä mieletön väsymys ja päänsärky. Tuntuu, että hengittäminenkin on välillä työn ja tuskan takana ja välillä iskee outoja vilunväristyksiä. Ylipainoa ei ole ja yleiskunto on kohtalainen.

Mietinkin, onko tämä normaalia helleväsymystä vai pitäiskö olla huolissaan? Ahdistaa jo valmiiksi, kun pitäisi pystyä huomenna mennä kauppaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako alla oleva tutulta?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00298

Vierailija
2/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo oudolta kuulostaa, hengitysvaikeudet ei mielestäni ole mitään normaalia helleväsymystä. Käy lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako alla oleva tutulta?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00298

Oho, näköjään pitää jättää allergialääkkeet ottamatta. Olisiko siinä syy, että olo on tämmöinen...

Viilennys ei oikein onnistu muuten kuin kylmillä pyyhkeillä. Niillä olen hautonut otsaa. 

Helv...yleensä nautin helteistä. Ei näköjään ikä tule yksin.

T.ap

Vierailija
4/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allergioita sekä astma ja astmalääkekin auttaa näin helteellä hengitykseen. Älä juo liikaa vissyä, syö vaikka väkisin, edes leipää jossa makkaraa päällä, tai ruokaisaa salaattia.. Pääni kastelen viileällä vedellä ja jätän hiukset kosteiksi, sekä ranteita hyvin kylmällä vedellä kun ei montaa kertaa jaksa suihkussa käydä.. Itse tykkään mehujäistä, ne viilentävät sisältäpäin paremmin ja kauemmin kun mikään muu, viileä suihku illalla ja mehujää niin saa nukuttua..

Vierailija
5/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysytellä sisällä viileässä, joku ilmanviilennin ois hyvä hankinta. Kylmät suihkut päivän mittaan. Syö vaikka sipsiä, että saat suolaa, jotta neste imeytyy.

Kyllä noi oireet varmasti ihan helteestä johtuu.

Vierailija
6/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa käydä lääkärissä, voihan kyseessä olla jokin yhteisvaikutus? Jos olet varma ettet koe mitään vastaavaa viileämmillä keleillä se tietysti viittaa siihen että helle jotenkin laukaisee jotain mutta mitä?

Koitetaan nyt kuitenkin ihan yhtään kimpoilematta hyväksyä se fakta että lähes tulkoon kaikki maailman ihmiset elävät lämpimämmissä oloissa ja hyvin monissa huonommilla työturvallisuuslainsäädännöillä kuin me suomalaiset eikä muu maailma kuitenkaan lamaannu kylmähauteiden alle sohvalle. Tämä on tietysti poikkeuksellista meille mutta terveen normaalipainoisen ihmisen kyllä olettaisi säilyttävän kohtalaisen toimintakyvyn vaikka mittari jopa kolmeakymmentä näyttäisi.

Enkä minä missään nimessä tarkota tosiaan kenellekään ilveillä, vaan ihan tosissani kehotan jotain testejä teettämään. Tosin taitaa olla turhaa, lääkäritkin laittavat varmasti helteen piikkiin, pääsevät helpommalla.

Vierailija
7/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile että laitat ilmastoinnin päälle yöksi, ehkä aamulla sitte parempi vointi.

Tai jos olkkarissa masiina,pistä samantien päälle nyt,jos siellä istut /makoilet.

Vierailija
8/9 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo valmiiksi matala verenpaine, niin helle laskee sitä vielä lisää.

https://seura.fi/terveys/hyvinvointi/verenpaine-laskee-kuumassa-ja-pyor…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi