Harrastaako 5-vuotias?
Onko teidän 5-vuotiailla harrastuksia?
Tällä hetkellä meidän neiti käy "vain" kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhossa. Mietin, että kannattaisko aloittaa joku varsinainen harrastus jo... Kertokaapas mielipiteitä ja käytäntöjä aiheesta.
Kommentit (16)
on siis kotihoidossa, harrastaa
- uimakoulua
- jalkapalloa
- yleisurheilua
- telinevoimisteluun valmennusta, temppukerhoa
- viulunsoittoa Suzuki-metodilla
- käy luovantoiminnan kerhossa
- ja kuorossatykkää ihan sikana kaikista
Sisältyy hoitopäivään, joten erittäin kohtuullista.
jumppaa, uintia, luistelua/fudista (urheiluseura, laji vaihtuu kauden mukaan), taekwondoa ja liikuntahulinoita
vielä mahtuisi lisää, koska lapsi ei ole päiväkodissa ja meillä on harvinaisen tylsää
Tai siis menee ainakin kokeilemaan, kun on innostunut baletista, mutta eihän sitä tiedä, jatkaako sitten.
Asumme maaseudulla taajamassa ja täällä ei mahdollisuuksia olekaan. Käymme töissä ja haluamme viettää illat lasten kanssa touhutessa kaikenlaista. Itsekään en harrastanut mitään ennenkuin kouluiässä ja itse olin vielä kotihoidossa kouluun asti. Siltikään en koe jääväni mistään paitsioon.
Käynyt 2 vuotta tanssissa ja nyt jatkaa baletissa. Harrastus on kerran viikossa. Uimakouluissa käy satunnaisesti ja ne kestävät 2 kk, nyt toisella kurssilla. Kerran viikossa on ihan OK. Asiaan vaikuttaa tietysti 2 vuotta vanhempi isosisko joka puuhaa samoja juttuja. Niin ja tämä 5v. täytää loppuvuodesta 6...
Tanssin aloitti kolmevuotiaana ja muskarin neljävuotiaana. Tykkää hulluna molemmista.
ratsastusta ja kuvataidekoulussa käy, ikää 4,5v.
4-5pv viikossa hoidossa, se riittää tämän ikäiselle. Toki jos ei olisi hoidossa niin ehkä sitten..
on ollut kotihoidossa pari vuotta, käynyt 3 kertaa viikossa kerhossa ja kerran viikossa poniratsastuksessa ja liikuntaleikkikoulussa. Nyt aloittaa eskarin ja ip-hoidon 4 kertaa viikossa. Olen ajatellut jakaa samoja harrastuksia, mutta osallistutaan tytön voimien mukaan, eli liikkari jää varmaan vähemmälle.
Meidan 5v. poika harrastaa ratsastusta kerran viikossa ja judoa kaksi kertaa viikossa. Nyt kesan aikaa judosta on ollut taukoa, mutta poika itse haluaa jatkaa heti kun toiminta taas syksylla alkaa. Valilla mietityttaa onko kaikki tuo tarpeellista, toisaalta molemmissa lajeissa on niin hyvat ohjaajat jotka osaavat kasitella pienia lapsia aivan ihastuttavan hienolla tavalla.
satujumppaan tai kokeilisi viihtyykö. Itse muistan lapsuudesta, kuinka mukavaa siellä oli.
kiekkokoulussa (2x viikko), lisäksi oli futistreenit 1xvko ja uinti 1xvko.. uinti oli pienemmän sisaruksen vesipeuhu, eli siellä oltiin yhdessä altaassa joka kerta ja isi on futisjengin valmentaja, joten sekin on enemmän sellasia yhteistä touhua:)
Kuulemma telinejumppaa ja kitaransoittoa pitäisi saada vielä mahtumaan mukaan, mutta ne olen nyt ainakin toistaiseksi kieltänyt...
on siis kotihoidossa, harrastaa
- uimakoulua
- jalkapalloa
- yleisurheilua
- telinevoimisteluun valmennusta, temppukerhoa
- viulunsoittoa Suzuki-metodilla
- käy luovantoiminnan kerhossa
- ja kuorossa
tykkää ihan sikana kaikista
Eikä yhtään enemmälle ole tarvetta. Tämä riittää kyllä aivan hyvin.
En halua itsestäni kuskia joka kuskaa lapsia eripuolille kaupunkia joka ainoana päivänä. En myöskään halua uuvuttaa lasta harrastuksilla vaan sitten kun hän haluaa vaihtaa tai ottaa niitä lisää niin voidaan keskustella asiasta ja toimia sitten parhaaksi näkemällämme tavalla. Harrastuksen saa aina tahtoessaan lopettaa.
kuvataidekoulua, satujumppaa, pianonsoittoa, ranskankerhoa ja korttelikerhoa, joka päivälle yksi harrastus, vaikka kyllä soittoläksyä täytyy harjoitella päivittäin