Siis mitä tarkoittaa "mennä puistoon" kaupungissa?
Usein täällä ja muuallakin kaupunkilaiset kertoo käyvänsä puistossa. Mitä se tarkoittaa, ja mitä eroa on jos vaikka aikuinen menee yksin puistoon tai jos vie lapset puistoon? Mitä siellä tehdään? Onko idea siis mennä "luontoon", missä on vihreää nurmikkoa ja puita?
Ihmetteleepi vain maalainen, jolla on kai puiston kokoinen piha.
Kommentit (76)
Itse tykkään opiskella puistossa
M44
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tyhmä vai pelkkä trolli.
ja näiden ero on?
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tyhmä vai pelkkä trolli.
Trolli, ehkä hiukan tyhmäkin.
Siis tarkoitatko leikkipuistoa? Sellaista missä on karuselleja, keinuja, kiipeilytelineitä, hiekkalaatikkoja, kahluualtaita yms?
Nehän on kivoja
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko leikkipuistoa? Sellaista missä on karuselleja, keinuja, kiipeilytelineitä, hiekkalaatikkoja, kahluualtaita yms?
Nehän on kivoja
No tämän ymmärrän. Leikkipuistoako sanotaan siis vaan puistoksi? Mutta aikuisten puistossa käyminen on vieläkin epäselvää. Ap
Me käydään puistossa töissä 😎
Tarkoittaisko se vaikka sitä mitä siinä ihan suoraan sanotaan
Puisto on niitä varten jotka asuvat kerrostalossa.
Seksuaalisen ahdistelijan viestien takia aloitus ilmoitetaan asiattomiksi.
Jos ihan oikeasti et tajua, niin kaupungissa suurella osalla ei ole pihaa eikä osalla alueista juuri vihreitä länttejäkään. Tällöin tekee mieli etenkin kesällä jonnekin, jossa on nurtsia, jolla kölliä, puita, joiden lehvästöjä ihastella ja vähän lintuja laulelemassa. Siis: mennään puistoon.
Jos Koffin puistoon niin se on pussikalja tai piknik
Minulle se voi tarkoittaa lenkkiä, piknikkiä,ihan penkillä istuskelua kaverin kanssa, kävelyä tai vaikka eri kukkien katselua (meillä on ruusupuistokin lähellä). Ihan tapauskohtaista, on siellä jäätelökioskikin, että voi tarkoittaa jäätelöllä käymistäkin.
En kaupunkilaiset puhu noin trolli ap.
Vain lasten kanssa mennään puistoon joka on yleensä leikkipuisto. Aikuiset yksin tai keskenään menevät lenkille, kävelylle, ulkoilemaan, piknikille, terassille, rannalle....
Minä lähden metsään koska kaupunkilaisena asun aivan metsän ja kallioiden laidalla.
Minä asuin vuoden maalla rivitalossa kirkonkylällä. Eniten kaipasin kaupunkini luontoa johon voi vapaasti mennä. Tuolla maaseutukirkonkylällä kun ei ollut oikeastaan mitään sellaista. Kaikki oli jonkun yksityisen peltoa tai pihaa.
Mä menen usein kesällä täällä Hgissä puistoihin kävelemään ja istuskelemaan yksin, nytkin olen Kasvitieteellisessä puutarhassa Kaisaniemessä, tämä on kuin paratiisimainen keidas keskellä kaupunkia, henkireikä ja pakopaikka. Onneksi täällä kaupungissakin riittää luontoa, ei tartte lähteä mökille, tosin onhan sekin kivaa pieninä annoksina.
Jos jollakulla on koira, puistoon meneminen tarkoittaa usein koirapuistoon menemistä. Koirakin oppii nopeasti sanat "mennään puistoon".
Puisto on avoin tai puoliavoin hoidettu viheralue kaupunkirakenteen keskellä. Puistoja on erityyppisiä riippuen käyttötarkoituksesta ja sijainnista, ja niiden ilme voi vaihdella hyvin rakennetusta lähes luonnontilaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan oikeasti et tajua, niin kaupungissa suurella osalla ei ole pihaa eikä osalla alueista juuri vihreitä länttejäkään. Tällöin tekee mieli etenkin kesällä jonnekin, jossa on nurtsia, jolla kölliä, puita, joiden lehvästöjä ihastella ja vähän lintuja laulelemassa. Siis: mennään puistoon.
Todennäköisesti ap tajuaa juuri sen verran. Hän kertoi jo aloituksessa, että hänellä on puiston kokoinen piha. Eli tarkoitushan on irviä niitä, joilla ei ole.
Lasten kanssa = leikkipaikka.
Aikuisten kanssa = vehreään puistoon. Istumaan.